"בלייד ראנר 2049", טריילר חדש ומרהיב

אתם מרגישים את ההתרגשות באוויר? בסוף שנה שעברה זכינו לראות טיזר טריילר ראשון שלא גילה הרבה אבל השאיר רושם גדול וכעת מגיע אלינו הטריילר המלא הראשון לאחד הסרטים המצופים ביותר של השנה, "בלייד ראנר 2049".

הסרט הוא המשך ל"בלייד ראנר", משנת 1982, שעלילתו מתרחשת בלוס אנג'לס של שנת 2019. הסרט המקורי בוים על ידי רידלי סקוט ("הנוסע השמיני") והפך כבר מזמן לקלאסיקה מודרנית שהרבה מאוד סרטי מדע בדיוני שאבו ממנה השראה (למרות שכשהסרט יצא הוא נכשל בקופות). הסרט מבוסס על "האם אנדרואידים חולמים על כבשים אלקטרוניות" שכתב פיליפ ק. דיק.

 

את סרט ההמשך מביים דני וילנב, הבמאי של "אסירים", "סיקאריו", והלהיט המדע בדיוני "המפגש" משנה שעברה. יחד עם וילנב עבד על הסרט אחד הצלמים הידועים ביותר בהוליווד, רוג'ר דיקנס, שידוע על עבודתו יחד עם האחים כהן, ועל סרטים כגון "סקייפול" ו"חומות של תקווה".

בסרט מככב ראיין גוסלינג ("לה, לה, לנד") בתור דמות חדשה בשם K, לצד האריסון פורד שחזר לגלם את דאקרד, הבלייד ראנר (שזה בעצם שוטר שמתמחה במציאת אנדרואידים שפשעו). בתפקידי המשנה נראה את רובין רייט, ג'ארד ליטו, ודייב באטיסטה משומרי הגלקסיה.

בסרט, שמתרחש 30 שנה אחרי הסרט המקורי, מככב ריאן גוסלינג שמגלם את K, צייד רפליקנטים חדש, בלייד ראנר, במשטרת לוס אנג'לס אי שם ב-2049 שמגלה סוד שעשוי להשפיע לרעה על אוכלוסיית העולם שעוד קיימת. הוא יוצא לחיפוש אחר ריק דקארד (הריסון פורד), צייד רפליקנטים לשעבר שנעלם לפני 30 שנה.

מסביב לסרט שוררות חששות רבות מקרב המעריצים של הסרט המקורי, אשר נחשב לאחד מסרטי המדע בדיוני הטובים ביותר בכל הזמנים, והוא גם אחד מהסרטים האהובים ביותר על משרתכם הנאמן ;). יש פחד גדול ואמיתי שהסרט לא יגיע לממדיו של קודמו, או יכשל לחלוטין, אך מנגד לזה עוזרת העובדה שהסרט נמצא בידיים של אנשים מוכשרים. הקאסט מעולה, הצלם דיקנס יודע להביא ויזואליה מהממת למסך, והבמאי וילנב ממש צובר תאוצה בשנים האחרונות (הוא גם נחתם לביים את העיבוד החדש של "חולית").

הטריילר החדש מבטיח לנו ויזואליה מרשימה, וכנראה גם מנה מכובדת של אקשן, אבל לא חושף יותר מדי פרטי עלילה. לאור הטריילר החדש, ולאור הצוות שעומד מאחורי הסרט, אני מרשה לעצמי להיות אופטימי לגביו. עכשיו נשאר רק לחכות לסרט, שיצא לאקרנים באוקטובר.

התקציר העברי הרשמי:
שלושים שנים לאחר אירועי הסרט הראשון, יש בלייד ראנר חדש – קיי, שוטר במשטרת לוס אנג'לס (ריאן גוסלינג), חושף סוד ישן אשר עלול להמיט אסון על מה שנותר מהאנושות. מה שקיי מגלה מוביל אותו לצאת ולמצוא את ריק דוקארד (הארסיון פורד), בלייד ראנר לשעבר שנעלם לפני 30 שנה.

"בלייד ראנר 2049", יעלה בבתי הקולנוע בישראל ב- 5 באוקטובר.

השאר תגובהלבטל