ביקורת, "החץ", עונה 5 פרק 15 – להילחם באש בעזרת אש

הפרק הקודם של "החץ" הסתיים בשאלה שמנעה ממני לישון בימים האחרונים, השאלה שהטרידה אותי, השאלה שגרמה לי להפוך את האינטרנט ולחרוש על כל כתבה, ביקורת, קטעים וסניק פיקס, שאלת השאלות שליוותה אותנו מתחילת העונה… האם אוליבר יישאר בתפקידו בתור ראש העיר? (או במילים אחרות, למי איכפת!)

כידוע, אוליבר טייח את המוות של בילי, הוא דאג לשנות את דוחות הנתיחה כדי שלא יוודע שהחץ הרג אותו בשוגג. אוליבר עומד מול מועצת העיר על מנת להגן על מעשיו ובתקווה לשמור על משרתו.

המשך הקריאה כולל ספוילרים לפרק:

ויג'ילנטי מחליט שאוליבר מושחת, עבר על החוקים ולכן מחליט שהגיע הזמן לחסל את אוליבר וזה בערך כל מה שקורה בפרק. חייב לציין שמה שהכותבים בחרו לעשות עם הדמות של ויג'ילנטי הוא מכעיס. נראה כאילו לכותבים לא ברור מה הם רוצים לעשות איתו, לכן כל פעם שהם צריכים לנער את העלילה או ליצור צרות, הם שולפים אותו מהמגירה כדי לירות בכולם.

מצד אחד, זה די מעצבן כי הוא צץ משום מקום, עושה צרות ואז נעלם לעוד כמה פרקים מה שמותיר את הצופה עם השאלה, מה הסדרה מרוויחה איתו, מה הדמויות עושות איתו ומה הוא תורם לנו? מצד שני, ככה עולם הקומיקס עובד, לא תמיד הכל עובד כמו שעון בצורה עקבית ומשרת את העלילה, לפעמים דמויות קופצות לומר "שלום" מידי פעם ואז חוזרות לעיסוקיהן.  לאור הגילויים המרעישים של הפרק, השאלה היחידה שנשאלה היא, מי עומד מאחורי המסיכה של ויג'לנטי.

ת'יאה ממשיכה להתנהג כמו פוליטיקאית סוג א' ולסחוט את ראש הוועדה שבוחנת את התנהגותו של אוליבר, כן ת'יאה רשמית הפכה להיות אמא שלה. כמובן שבתוך 40 דקות, ולאחר שיחה עם אוליבר, היא מחליטה שהיא לא רוצה להיות אדם כזה ושהיא צריכה לעזוב.

ניסיתי להבין מה נסגר עם הדמות שלה העונה, לאן היא נעלמת ולמה נראה שאין לה שום קידום או הכוונה. מסיבה שאינה ידועה לי, וילה הולנד חתומה רק על 14 פרקים מתוך ה-23 שאמורים להיות העונה ולכן היא אינה שחקנית קבועה ונעלמת כל שני וחמישי. זו דרך די עקומה לספר סיפור, אם אין בה צורך בעונה הנוכחית, תחתכו אותה, אם יש בה צורך, תשאירו אותה. המצב הזה גורם לדמות שלה להיות לא רלוונטית ודי מתישה כי פשוט לא קורה איתה כלום.

פליסיטי לומדת את הלקח ההפוך ביותר שאפשר ללמוד מאירועי הפרק (או משמו), אם אתה משחק באש, בסופו של דבר אתה תכווה. היא מחליטה להיכנס למיטה בצורה מלאה עם הגוף שנקרא Helix, יש לי תחושה שהיא תגלה את כובד ההחלטה הזו רק לקראת סוף העונה ולפתיחת העונה השישית.    

לא הכל היה רע, וכשצריך לפרגן ולהוריד את הכובע, אז מפרגנים ומורידים את הכובע. באף תיאוריה שלי לא חשבתי שאדריאן צ'ייס הוא פרומיתיאוס. הסדרה בנתה לנו מתחילת העונה, אם זה מבחינת הדמויות והמקורות בקומיקס, שאדריאן צ'ייס הוא ויג'ילנטי, אפילו אני כתבתי בלא מעט ביקורות כמה הסוד הזה הוא הגרוע בעולם. אני חושב שאף אחד מאיתנו לא תיאר שזה האדם שעומד מאחורי המסיכה, אבל כמו שאמרתי, זה אכן התגלה כאדם שמאוד קרוב לאוליבר ולעלילה.

צ'ייס, ככל הנראה, תכנן את כל האירוע הזה כדי שאוליבר, כמו שנאמר, יזרוק את החץ הירוק מתחת לגלגלים ויאשים אותו ברצח של בילי. לא יכלתי שלא להיזכר בסיום של "האביר האפל", שבו התובע המחוזי הוא זה שביצע את הפשע ובאטמן לקח את האחריות על הפשעים והפך עצמו לאויב הציבור מספר אחת. נראה שצ'ייס מתחיל לקדם את התוכנית שלו וכנראה את החשיפה שלו בכך שחטף את סוזאן.

פלאשבקים, היו משעממים. זהו, אני לא הולך לדבר עליהם יותר מידי.

ציון: 4

 

השאר תגובהלבטל