סקירה: הקומיקס שעשה לי את 2016

בניה שגיב ללא ספק אוהב לקרוא קומיקס, בניה שגיב הוא גם אחד הנציגים הבולטים בצוות האתר שעדיין מאמין ביקום הקומיקס של DC ונשאר לו נאמן. כדי לסכם את שנת 2016, אנו מציגים את הבחירות של בניה שגיב בעולמות הקומיקס השונים.

הוצאת השנה: DC  קומיקס

בנינו, ההוצאה לאור שצריכה לקבל את התואר (כמו בלא מעט שנים בתקופה האחרונה) אמורה להיות Image. בסופו של היום, שם אתם מקבלים את הסדרות הכי איכותיות, ממגוון הכותבים הכי טובים, האמנים הכי טובים, במחירים מעולים, ובכמויות מדהימות. אבל אם צריך לבחור בחברה שבלטה השנה במעשיהם, אני חייב לתת את הפרס ל-DC קומיקס בזכות ליין ה-Rebirth שלהם. Image תמיד תהיה בטופ של הטופ כשמדובר בסדרות טובות נטו, אבל ב2016 DC קומיקס כבשו אותי מחדש. תמיד הייתי פאנבוי של מארוול בלבי, ותמיד יישאר לי מקום לעולם של מארוול ולדמויות האלה. אבל מה לעשות שאת השנים האחרונות במארוול אפשר לתאר פשוט באימוג'י של קקי, וזה יהיה תיאור מאוד מקיף ומדויק. לאור האכזבה שלי מהחברה האהובה עליי ולאור הסדרות החדשות של DC, מצאתי את עצמי קורא הרבה יותר DC מבדרך כלל וממש נהנה מהשילוב הזה של איכות (אוקי אין שם יצירות מופת, אבל יש סטנדרט די קבוע של "סבבה פלוס") וכמות. 2016 בשבילי שייכת ל-DC אפילו שמבחינת הבחירות האינדיבידואליות, Image נמצאת במקום הראשון. 

 אמן השנה: ג'יימי מקלבי – The wicked and the divine– הוצאת Image

אמנם העבודה של הצייר הבריטי, מקלביי לא נפרשה על פני כותרים רבים השנה, אבל העבודה שלו על הכותר הנהדר The wicked and the divine  הרשימה אותי מאוד. מקלביי, יחד עם קירן גילן סגרו השנה קו עלילה מאוד מרכזי וגדול בסדרה הרצה שלהם, שאני ממליץ עליה בחום. כראוי לסדרת שמתרכזת באלים כדמויות המרכזיות, הקליימקס של הסיפור הוא אפי ונותן למקלווי המון מקום להשוויץ ביכולות שלו. האומנות שלו זורמת, אסטטית, ותופסת בצורה מרשימה את הממדים של האירועים הגדולים מהחיים. האומנות של מקלביי הופכת את חווית הקריאה של הסדרה להרבה יותר מהנה ונוגעת ולכן מבחינתי הוא אמן השנה.

כותב השנה: בריאן ק. ווהן – Saga, Paper Girls – הוצאת Image

אני רוצה לכתוב לבריאן ק. ווהן מכתבי אהבה, עד שהוא יוציא לי צו הרחקה. איך בן אדם אחד יכול להיות כל כך מוכשר? השנה הוא הביא לנו את הסדרה החדשה והפנטסטית, Paper Girls, וגם יצא האוגדן השישי לסדרה האגדית שלו Saga. הכתיבה שלו ב-Paper Girls הצליחה להשאיר אותי במתח בסופה של כל חוברת ללא יוצא מן הכלל, ובSaga הוא הצליח פעם נוספת לרגש אותי בעזרת הדמויות המעולות שלו בעולם המטורף שלהם. אין הרבה כותבים כמוהו שאני סומך עליהם בצורה כזאת עיוורת. הבן אדם משלב בצורה כל כך מושלמת בין מגוון של דמויות צבעוניות לבין סיפורים חדשניים והכול בעזרת כתיבה חכמה ומלאה בניואנסים. כל דבר שהוא כותב זה ממתק למוח. אם טרם קראתם את הקומיקס שלו לכו מיד לקנות… נו לכו!

חוברת השנהReborn #1 – מארק מילר, גרג קאפולו – הוצאת Image

מצב שבו אני מחזיק בידי חוברת ראשונה של סדרה חדשה, ולאחר מספר דקות, אחרי העמוד האחרון, אני מכור, משמח אותי מאוד. כך היה המקרה עם הסדרה החדשה של מארק מילר מבית Image. החוברת מביאה גם סיפור אנושי עצוב וקשה וגם מכניסה אותך בסחרור לעולם מדע בידיוני/ימי הביניים חדש ומעניין, ומעל הכול קונספט מגניב שעוד ניתן לחקור בדרכים שונות ורבות. מילר בעיניי הוא כותב hit and miss. לעיתים אסיים קריאת אחד מחוברות הקומיקס שלו עם חיוך על הפנים ולעיתים אני אזרוק אותו על הרצפה בכעס (לא באמת, זה חילול הקודש). יש ימים שהוא מחליט לכתוב באופן אינטליגנטי ויש ימים שהוא נשאר ילד בן 10. למזלי, כאן אנו מקבלים את מילר במיטבו, אם לשפוט לפי החוברת הראשונה. אני כבר מתרגש לראות לאן הסיפור ילך, לאן הדמויות יגיעו ומה יקרה בעולם המעניין והחדש הזה שמילר המציא. רוצו לקנות את החוברת הראשונה של Reborn (ואז תשלימו את חוברת 2 + 3).

סדרת השנה: Paper Girls – בריאן ק. ווהן, קליף צ'איינג – הוצאת Image

מדי חודש, אני קורא כמות נכבדת של חוברות קומיקס, אבל רק מדי פעם יש סדרה, שכאשר יוצאת חוברת חדשה שלה, זו החוברת הכי חשובה בבית. אני יכול לשבת ולקרוא משהו אחר, כל דבר, אבל במוח תמיד יהיה קול קטן שיגיד "עדיין יש חוברת חדשה של Paper Girls שלא קראת!". זה לא ייצא מהתודעה שלי עד שלא אקרא אותה. הסדרה הזאת תפסה אותי מהחוברת הראשונה ועדיין מסרבת להניח לי. אין חוברת שאני לא קורא בריתוק מוחלט. הדמויות נהדרות, העלילה מטורפת, והאמת שאין לי שום מושג לאן הסדרה הולכת. אני מרגיש שאני קורא סדרה שאת טבעה האמיתי אני עדיין באמת  לא יודע, ובכל חוברת אני מקבל עוד קצת ועוד קצת. גם אחרי יותר מעשרה גיליונות, אם אתם שואלים אותי איזו מין סדרה זאת, לא הייתי יכול להגיד לכם. זה פשוט פייפר גירלס, זה מיוחד, מרתק, כיף, משוגע, מצחיק, ושונה מכל דבר אחר שאני קורא כרגע. אתם חייבם את זה בחיים שלכם.

השאר תגובהלבטל