ביקורת, "על טבעי", עונה 12, פרק 7 – הרוק לא ימות לעולם

זה היה בלתי נמנע, אי אפשר היה לחשוב שלא נחזור לקו העלילה המציק והמתיש של העונה, לוציפר. לאן הגענו? לוציפר, השטן, המלאך הסורר הגדול מכולם הפך לנושא הפחות אהוב בעונה. לוציפר הוא חד פעמי, היה מספיק לנו לראות אותו בעונה שלמה (עונה 5) שהוקדשה רק לו ולדרכים בה ניסו להכריע אותו. להפוך את לוציפר לנבל משני, או סתם "מפלצת אוף דה וויק" לא מוסיף כבוד, לא לדמותו של לוציפר ולא לכותבים של הסדרה.

המשך הקריאה כולל ספוילרים לפרק:

כזכור, בפרקי פתיחת העונה, לוציפר נבגד על ידי ראווינה ונשלח למעמקי האוקיינוס בגופו של הרוקיטס וינס וינסנטה (ריק ספרינגפילד). הפרק הנוכחי נפתח בשני בחורים צעירים, ללא יותר מידי אינטליגנציה ויותר מידי ערבים פנויים, שמחליטים לזמן את לוציפר, כי… זה בטוח רעיון טוב. עם קצת ממבו ג'מבו על טבעי, פרטי קסם ויד קלה על התסריט, לוציפר מחדש את הגוף שלו ומוכן לכבוש את העולם המוזיקלי.

לוציפר לא נשאר מתחת לרדאר ומהר מאוד מארגן את הקאמבק של וינס. המהלך הזה גורר את האחים, קאס וקראולי ללוס אנג'לס – עיר המלאכים. עם כמה שקו העלילה הזה לא עניין אותי ולו לשנייה אחת, כיף לראות את הארבעה האלו עובדים ביחד. קראולי מוסיף את הרפרנסים לכוכבי המוזיקה שמכרו את הנשמה שלהם (סוויפט ודרייק), קאס עם התמימות ותחושת האשמה וסאן ודין ממשיכים לריב על הטעם במוזיקה.

לאורך כל הפרק לא ברורה המטרה של לוציפר. מצד אחד, הפעם האחרונה שראינו אותו הוא שנא בני אדם, ניסה לעשות כל מה שאפשר כדי להביא את האפוקליפסה ולסיים את המין האנושי. אבל, פתאום הוא רוצה להיות מעין מושא התהילה שלהם, אולי אפילו להחליף את אלוהים?! לא ברור מה  קורה שם בחדר התסריטאים שאחראים על כתיבת הדמות בעונה הנוכחית. איפה שיש לו את ההזדמנות הוא פוגע בבני אדם, אבל לא בגלל שהוא שונא אותם, אלא כי הוא רוצה לבדוק את הכוח החדש שלו, מסירות.

לקראת סוף הפרק, במונולוג שנכתב היטב, לוציפר מראה שהוא לא השתנה כלל. הוא עדיין אותו ילד פגוע שסובל מחרדת נטישה. אז אבא שלו זרק אותו לכלא ועכשיו הוא פשוט עזב עם אמארה. הפעם, הוא עובד ללא תכנית, הוא קצת מגשים פנטזיות, קצת מתעלל בבני אדם ובעיקר מתבכיין.

הפרק נגמר במעין תחושת חמיצות עקב בריחתו של לוציפר. הפרק היה חייב לחתום את נושא לוציפר לעונה הזו, אם בהריגתו, כליאתו או… משהו שהיה עובד הכי טוב, התאבדות שלו. ההילה של לוציפר ירדה מאיום גלובאלי למפלצת שתחזור כל כמה שבועות עד שלבסוף ינצחו אותה, בדיוק כמו: לילית, אליסטר אבדון ועוד רבים ודומים. אני לא רואה כרגע איך הוא משתלב בעלילה המרכזית של "אנשי הספר" אבל כן רואה איך הוא הופך בעיקר להיות קוץ בישבן של הסדרה.

ציון: 3

 

השאר תגובהלבטל