ביקורת, "מלכות הצעקה", עונה 2 פרק 6 – שביל הדם

סכנת ביטול סדרה בלל רייטינג נמוך יחסית עושה לה רק טוב, או שאולי עכשיו, אחרי שראיין מרפי סיים עם "אימה אמריקאית" וחזר לטפל בילד הזנוח שלו.  לא משנה מה הסיבה, מגמת השיפור ב"מלכות הצעקה" ניכרת וממשיכה גם בפרק שש. יותר הומור, יותר שורות מחץ, הסברים לרציחות, טוויסטים והרבה יותר דם… (OK, זה בגלל שהפרק בעיקר עסקו בתרומות דם וערפד מסכן)

קבלו 5 מנות דם הישר מפרק 6 (ספוילרים בפנים):

הופל, בין הופל – סוף, סוף אנו זוכים להכיר את האחות הופל, או בשמה המלא האחות אינגריד מארי בין הופל, אחותה של אגתה דין המנוחה (אגתה דין הייתה אם הבית ששאנל הרגה באמצעות מכונת טיגון בעונה 1), ועכשיו היא פה בשביל לנקום… אבל לא סתם לנקום, הוא רוצה להתעלל בהם קצת קודם. (הכניסו כאן maniacal laugh).

תחרות תרומת דם – עקב מחסור בדם, דין מאנצ' מחליטה ליזום תחרות גיוס תרומות דם, האחות הופל מנדבת את הפרס הראשון, חופשת הכל כלול ב"אי הדם" שבסין (קחו שמאלה בגיהינום, זה שם). כמובן שהופל גם מנסה בכל דרך אפשרית לעזור לשאנל והמיניונים שלה לזכות בפרס בכדי להיפתר מהן ועדיף רחוק מהבית (פחות מחשיד). יש רק שני פגמים קטנטנים בתוכנית שלה (מעבר לכך שהתוכנית מטומטמת). הפגם הראשון, שדין מאנצ' רוצה לזכות בעצמה בחופשה הזו ולכן מחבלת במאמצי שאנל לזכות. הפגם השני, ששאנל לא טסה מסחרי, גם לא במחלקה ראשונה. רק צ'ראטר שכור.

והמפלצת הירוקה הוא… והיא… והם?! – מה שמוביל אותנו לסצנה המרכזית של הפרק… הופל מפריעה למפלצת הירוקה בעיצומו של רצח מזוויע במיוחד (כשתראו תבינו), אבל מבהירה לה שהיא כאן בשביל לעזור לה בתנאי שהיא זו שתרצח את השאנליות. כאקט של אמון המפלצת הירוקה מסירה את המסכה ואז מתגלה…

ד"ר קסדי קסקייד (כאילו שלא ידעתם), כבר הפרק הקודם נודע לנו שהוא הילד של הנרצח לפני 30 שנה, כך שדיי הגיוני שהוא המפלצת הירוקה, ואכן, הסדרה לא מושכת אותנו באף יותר מידי וחושפת בפנינו את האמת, רק בשביל שהאחות הופל תהפוך גם היא למפלצת ירוקה. קסקייד גם דואג להחליף את תג הזיהוי מתרומת הדם שלו עם זו של ד"ר ברוק כך שיחשדו בברוק כאותו ילד של הנרצח לפני 30 שנה (למרות שהוא נראה לפחות 50, או כפי שזיידי אמרה, הוא בן 30 שכנראה עבד שנים רבות כמציל תחת השמש), מה שמוביל את ד"ר ברוק להתעצבן וכאשר ד"ר ברוק מתעצבן, היד הרוצחת שלו יוצאת משליטה (ואוו מה הולך להיות בפרק 7).

מחלות מין לכולם – דין מאנצ' מנסה לחבל במאמציה של שאנל לזכות בתחרות תרומות הדם ובאותה הזדמנות גם להרחיק את ידיה וגופה הנערי מד"ר ברוק. לכן היא מזייפת את תוצאות בדיקות הדם של שאנל ומבשרת לה שהיא נושאת את כל מחלות המין האפשריות כולל אלו שיש רק לבעלי אברי מין זכריים (היסטרי!). ידיעה זו מורידה את שאנל בדירוג התחרות וכמעט ומבשרת את ניצחונה של דין מאנצ'. זאת בסצנת סלאו-מושן מגוחכת. חייבים להוריד את הכובע בפני ג'ימי לי קרטיס האגדית ואמה רוברטס שהיו מחויבות לתפקיד למרות הגיחוך שבו.

הסטר והערפד – החולה של הפרק הוא נער מסכן שעקב מחלתו הוא חושב שהוא ערפד צמא דם. דין מאנצ' מאלצת את הסטר למצוא למחלתו תרופה, בלי לרצוח אף אחד בדרך. הסטר מגלה שפרט לצמא שלו לדם, הוא סובל ממחלה שגורמת לרגישות לאור ולשום ושאר השטויות של הערפדים. אבל הצמא שלו לדם זה בדיוק כמו ההתמכרות שלה בצעירותה לעוגיות דינג-דונג. הסטר פותרת את בעיית הרעב שלו לדם ע"י האבסתו ללא הפסקה בכמה שיותר ליטרים של דם. כולל אלו של שאנל שיועדו להשמדה (הסטר בודקת אותם קודם ומגלה שאין לשאנל כלל מחלת מין, כלומר דין מאנצ' זייפה את התוצאות).

לסיכום: ד"ר קסקייד הוא המפלצת הירוקה הראשונה, האחות הופל זו המפלצת הירוקה שתיים, אבל מתברר שיש מפלצת ירוקה שלישית במספר וזו לא הסטר… אז מיהו הרוצח השלישי (או שזה הרוצח החמישי אם סופרים את הסטר ואת היד של ד"ר ברוק) שמסתובב במסדרונות בית החולים?

ציון לפרק: 4 מנות דם מסוג O+

השאר תגובהלבטל