ביקורת, "על טבעי", עונה 12 פרק 4 – סיוט אמריקאי

חיוך גדול נמרח כל פניי מרגע פתיחת הפרק, עם הצגתה של אווה. סיפורה בעונה 2 היה אחד האהובים עליי, הילדים המיוחדים היו מלאי מסתורין, מגניבים ומסוכנים. לא היה ברור לנו מה הם יכולים לעשות ואיך עזאזל (הדמות לא הביטוי) קשור לכל כל זה. קונספט הילדים המיוחדים שאב כל כך הרבה מ"מלחמת הכוכבים" שלא יכולתי לא לאהוב אותו. כל הנושא של מעבר לצד האפל ובעיקר הכוחות: טלקינזיס, שליטה מוחית, חזיונות וחשמול אנשים פשוט צעק "מלחמת הכוכבים".

המשך הביקורת כולל ספוילרים לפרק:

פתיחת הפרק הייתה פשוט מצמררת, אין לי דרך אחרת לתאר את זה. הבחורה הסובלת שנכנסת לכנסיה, ההצלפות, אקט הצליבה, צילום 360 מעלות סביבות הקורבן והצרחות במקביל לתפילה הדתית פשוט שאבו אותי. לא היה פה שימוש בנושאים שלא ראיתי בעבר אבל הם בוצעו בצורה כל כך טובה שהצליחה למכור את הפרק רק באמצעות סצנת הפתיחה.

סיום הפרק הקודם השאיר את דין מזועזע, במשך יותר משלושים שנה לא הייתה לו אמא. ואחרי שהיא חזרה לחייו, לא עבר זמן רב והיא עזבה אותו שוב, אין פלא שהוא עצבני. רואים את זה עליו בניואנסים הקטנים ביותר שקל מאוד לפספס ועד להתנהגות בוטה שאי אפשר לא לפספס. מדהים שבתוך כל סערת הרגשות של האחים וינצ'סטר הם עדיין מצליחים למצוא זמן כדי להתווכח על מוזיקת רוק משנות ה-80 ולעשות זאת בצורה הומוריסטית. טוב, יש סיבה שהסדרה הזאת מצליחה להיות מיוחדת.

"המפלצת" השבועית מתגלה בתור מגדה נערה בעלת יכולות טלקינטיות. המשפחה שלה דתית ושמרנית ובטוחה שהשטן נמצא בתוך הילדה ולכן מאמינים שצריך להוציא אותו ממנה בכוח. מקרי המוות בעיירה, היו ניסיונות הקריאה לעזרה של הנערה.

במשך ארבעים דקות הפרק הצליח להעלות את רמת הטירוף ואי הנוחות, משימה לא קלה לכל סדרת טלוויזיה. סצנת הארוחה המשפחתית הייתה מטרידה, חצי מהיושבים קשורים לכיסאות אך כולם מתנהגים כאילו מדובר בארוחה קלאסית של יום ראשון. כשחשבתי שאי אפשר לעלות יותר את הרף, הכותבים אמרו שצריך להמשיך לזעזע אותנו. אם המשפחה לוקחת יוזמה והחליטה שכל המשפחה צריכה לעלות לגן עדן והגיע הזמן להתאבדות המונית. אמרתי את זה בעבר ואני אגיד את זה שוב, בני האדם הם המפלצות הנוראיות ביותר בסדרה. היינו צריכים לעלות על זה, שם הפרק הוא בסופו של דבר "סיוט אמריקאי".

דין מקבל שעזיבתה של מרי אינה נטישה או בריחה מהילדים שלה, היא פשוט צריכה זמן לעצמה. היא תמיד תישאר אמא שלהם, כמו שהיא ציינה באופן כל כך מפורש. ואם אפשר לקבל עוד טוויסט אחרון לפרק אז למה לא? המחסל של "אנשי הספר" הבריטים מוצא את מגדה והורג אותה. השוני בין "אנשי הספר" לבין האחים וינצ'סטר נהיה ברור יותר, אצלם אין הזדמנות שניhה.

הפרק הזה מראה שאפשר לכתוב תסריט לפרק אחד שלא כולל שלושה קווי עלילה שונים. חושבים על סיפור חדש, משקיעים בתסריט, קצת גרפיות, סאם ודין בסוודרים ומקבלים פרק מושלם.

ציון: 5

 

One thought on “ביקורת, "על טבעי", עונה 12 פרק 4 – סיוט אמריקאי”

  1. המשפט שלך שבני האדם הם המפלצות הנוראיות ביותר בסדרה מקבל משמעות חזקה עוד יותר עכשיו. בתחילת העונה אנשים חשבו שתהיה עונה חלשה כי כנראה שהאויב יהיה יודעי הספר הבריטיים. אבל בעצם ייתכן שזאת עליית מדרגה. כי אלה בני אדם נגד בני אדם. ייתכן שזה אפילו יותר מסוכן מאחותו של אלוהים.

השאר תגובהלבטל