ביקורת, "הפלאש", עונה 3, פרק 1 -פלאשפוינט

אזהרה: הביקורת כוללת ספוילרים!

העונה השלישית של הפלאש נפתחת שלושה חודשים מהרגע ההוא שבארי החליט להציל את אמא שלו מהרצח של הריוורס פלאש ובכך גרם ל״פלאשפויינט״ (תודה לך איאוברד ת׳און, שמלבד התואר של הריוורס פלאש קיבלת עכשיו גם את תואר קפטן אקספוזיציה) – יקום שבו ההורים של בארי לא נרצחו ובארי חיי חיים מאושרים וטובים עם שניהם, או שמא?

מצד שני – ביקום הזה בארי מעולם לא הפך להיות הפלאש, הוא מעולם לא הכיר את סיסקו, ואפילו לא את אייריס מלבד העובדה ששניהם למדו יחד ביסודי, אבל נראה שכל זה לא מפריע לו – עד שבאופן פתאומי הוא מתחיל לאבד את הזיכרונות שלו ואת החיים שלו ביקום הנורמלי (זה שאנו הצופים נמצאים בו ומכירים אותו… עד כאן הכל מובן?)

מה שמאוד אהבתי בפרק הפתיחה של העונה הוא בעיקר הבילד-אפ שעשו לעונה, מרגע ההכרזה על ״פלאשפוינט״ ועד לטריילר האחרון הייתי בטוח שהעונה תעסוק בעיקר בפלאשפוינט, תחייה את פלאשפוינט, ותיתן לנו בקצב שלה להתרגל, לפחות עד אמצע העונה,

אבל לא! הפרק הראשון דחס את כל אירועי פלאשפוינט ואת כל הטריילרים לפרק אחד, בהילוך מהיר (No pun intended) שאומר לנו "הנה, זה מה שקרה בשלושה חודשים האלו, הנה וולי, הוא עכשיו הפלאש, הנה היריב שלו… היריב״ ומסביר לנו תוך כדי את הרקע של הדמויות החדשות – ישנות (למשל שוולי קיבל את הכוחות שלו באופן דיי דומה לבארי, אבל במצב שיותר מתאים לדמות שלו – מירוץ מכוניות לא חוקי).

בפרק היו כמות קריצות נאה של הכותבים לעונות הקודמות, לקומיקס, ואפילו לסדרה משנות ה-90, אז הנה כמה מהקריצות האלו, במידה ופספסתם:

  • הרגע הזה שבו כולם כל הזמן מתקנים את וולי כשהוא אומר שהוא הפלאש וכולם קוראים לו ״קיד פלאש״.
  • האויב השבועי – אדוארד קלאריס, הידוע יותר בכינויו ״היריב״, הריוורס פלאש של ג׳יי גאריק – הפלאש של תור הזהב, הפך להיות האויב של קיד פלאש, עוד מה שאהבתי הייתה העובדה שלא היה בו שום מסתורין – הוא ישר יצא ואמר ״היי אני אדוארד קלאריס, אני כאן כדי להרוג אותך״, כי ל"הפלאש" יש נטייה למרוח את הזהויות של הדמויות שלה, מה שהיא כנראה תעשה עם דוקטור אלכמי ועם סבאטר (שעליהם נדבר בהמשך העונה), בנוסף, לפי סוף הפרק, אני בטוח שעוד נראה מהיריב בהמשך העונה.
  • מפקד המשטרה בפלאשפוינט הוא חוליו מאנדז, דמות שהופיעה בסדרה משנות ה-90 והיוותה סוג של סיסקו לפלאש של ג׳ון ווסלי שיפ (שכידוע לכולנו משחק תפקיד גדול בסדרה הנוכחית).
  • כל סצנת הקרב האחרונה עם היריב הייתה קריצה לפרק הפיילוט בו מכשף מזג האוויר השליט טרור בעיר וג׳ו היה זה שבסוף יורה והורג אותו, בנוסף, המוט שהיריב תקע בוולי הזכיר לי כמעט את אותה הסצנה בקומיקס שבה באטמן (תומאס ויין) דוחף חרב בתוך איאוברד ת׳און – הריוורס פלאש.

אבל, הדובדבן שבקצפת, מאט לאטשר – הריוורס פלאש, שסוף סוף קיבל זמן מסך אמיתי ורציני בשביל להוכיח שהוא היה ראוי לתפקיד הריוורס פלאש מההתחלה, עם משחק נהדר וכמה ציטוטים מדויקים מהקומיקס המקביל – פלאשפויינט, אם יש משהו שיגרום לי לראות את ״אגדות המחר״ זו הידיעה שהוא משחק שם את אחד התפקידים היותר מרכזיים.

אבל לא הכל מושלם בפלאשפוינט, ונקודות החולשה הגדולות של הפרק דווקא היו הטיפול בדמויות היותר אהובות ביקום המקביל – סיסקו, קייטלין, ג׳ו ואייריס, שכולם היו שונים לרעה מהתפקידים שלהם ביקום הרגיל – סיסקו שמוק בלתי נסבל, קייטלין היא רופאה מבולבלת וג׳ו האהוב הוא בלש עצבני ושיכור, לא היה כיף לראות את הפזה הזאת בדמויות.

הדמות של אייריס דווקא השתפרה בעולם פלאשפוינט, היא יותר נחושה, היא יותר פועלת, קנדיס פאטון מראה בפרק שיכולות המשחק שלה יותר גדולות ממה שהיא הראתה עד היום, עד הסצנה שבה היא – שוב – משמשת כ״חכת ההצלה״ של בארי, והיא אומנם לא יודעת מה להגיד לו אבל ברור שמה שהיא תגיד יתן לו את הכוח לנצח הכל.

בסופו של דבר, פתיחת העונה של הפלאש הייתה מאוד חזקה, מאוד טובה, הבחירה של היוצרים לחשוף את הצופים, בטיזרים וטריילרים, רק לסצנות מהפרק הראשון, אך לגרום להם להאמין שהם הולכים להתבסס על פלאשפוינט רוב העונה גרמו לי לחיוך ורצון עז להמשיך לראות את העונה ולאן הם יקחו אותה, רק שיישארו בקו הזה והכל יהיה בסדר.

נקודה למחשבה: לפני שעזב, הריוורס פלאש אמר שהטיימליין שלו הסתדר, אבל לבארי יש עוד דברים לגלות לגבי הטיימליין החדש-ישן-חדש שלו, מעניין מה עוד השתנה.

ציון: 4.5

השאר תגובהלבטל