ביקורת, "אימה אמריקאית 6: רואנוק", פרק 2

הודעת מערכת: "אימה אמריקאית 6: רואנוק" תעלה החל מיום חמישי הקרוב (29.9) בשעה 22:00 בערוץ yes Oh ובחינם ב-yesVOD

אני באמת לא מבין את הדמויות של סרטי וסדרות אימה… אם מתרחשים לכם דברים מפחידים ולא מוסברים בבית, פאקינג תברחו משם! כך לפחות ההיגיון שלי אומר, אבל כנראה שזה רק ההיגיון שלי, כי גיבורי העונה השישית של סיפור אימה אמריקאית (בדומה לגיבורי העונה הראשונה) מחליטים להישאר ולגור בבית רדוף מאשר לברוח. כך אנו מוצאים את עצמנו בפרק שני של המוקומנטרי האהוב AHS או בשמו העונתי My Roanoke Nightmare.

מפה והלאה יש ספוילרים לעונה השנייה אז הישמרו לנפשותיכם.

את הפרק הקודם סיימנו כאשר שלבי (הדמות המומחזת, להבדיל משלבי אשר מספרת את הסיפור) אובדת ביער המקיף את ביתה רדוף הרוע, זאת לאחר שדרסה את האישה המכונה "הקצבית", (בגילומה המפחיד של קטי בייטס), שלבי מגיעה אל מדורת ענק שם הקצבית "פותחת שולחן" על האש לכל השכונה, קושרת אדם עם ראש חזיר למוט וצולה אותו על המדורה בעודו בחיים עד למצב מדיום – מדיום ריר.

הקומזיץ השכונתי מתחיל לרדוף אחרי שלבי אשר מצליחה לברוח ומגיעה לבית החולים. כמובן, שכולם חושבים שהיא מדמיינת, במיוחד לאור העובדה שאין כל זכר, לא למדורה, לא לאיש החזיר אפילו לא לתפוח אדמה אפוי, או בובת בדמותו של היטלר… אהה, סליחה, אני סוטה מהנושא. שלבי שלנו, במקום לברוח מהמקום כמו שבעלה מציע לה, מחליטה להישאר ולהיאבק על זכותה למות טרם זמנה (או לפחות להפוך לאיזו חתיכת סטייק).

לי, אחותו של מאט, מביאה את הבת שלה לביקור במסגרת הסכם המשמרת שלה בהליך הגירושים, הבת, פלורה, הופכת כמובן להיות ה-BFF של "פריסילה" רוח של ילדה קטנה שמבטיחה לה שאותה היא תהרוג אחרונה מכווווולם. (נשמה טובה וחברה עוד יותר טובה).

במהלך הלילה, מאט מתעורר בגלל צלצול טלפון, מעברו השני של הקו נשמעת אישה אשר מבקשת ממנו עזרה, מבקשת ממנו שיגרום להם להפסיק את "זה". רק אז מאט שם לב שהטלפון בכלל מנותק מהקיר… מאט ממשיך אל החדר השני, שם הוא רואה מחזה בו 2 אחיות בית חולים מנסות לכפות על אישה זקנה בשם מרגרט לקחת את התרופות שלה, ולאחר שהיא מסרבת הן פשוט יורות לה בראש ורושמות את האות M על הקיר. מאט המבועת רץ לקרוא לשוטר שהופקד לשמור עליהם עליהם מחוץ לבית, רק בשביל לחזור לחדר ולראות ש… נכון, תשובה נכונה… אין כל זכר למה שהוא ראה.

בינתיים, לי מתעמתת עם בעלה לשעבר שלוקח את הבת שלהם מהבית הרדוף, ולי חוזרת אל הטיפה המרה ולעלפון הלום אלכוהול באמצע היום, מה שמוביל לביקור מרוחם של 2 אחיות בית החולים (כמה טוב שיש כרטיס קופת חולים זהב) ולמייצג אומנות של זנבות חזירים מסתובבים על הקיר.

מאט ושלבי מבחינים בילדה קטנה (פריסילה, הBFF של פלורה?) עומדת מחוץ לביתם (הפאקינג רדוף!!!!) והם מחליטים לעקוב אחריה רק בשביל שהיא תעלם להם מעל פתח מרתף עזוב. שלבי ומאט יורדים בפתח המרתף (כי אין להם משהו יותר טוב לעשות בחיים) רק לגלות שפעם התגורר שם מישהו שהשאיר תיעוד וידאו של עצמו.

לאחר צפייה בקלטת אנו למדים שבשנת 1997, קודם לבואם של מאט ושלבי, התגורר בבית ד"ר אליס קאניגהם, הוא הגיע לבית לצרכי תחקיר לספר פשע אותו הוא כתב, אודות צמד רוצחות, אחיות בית חולים, אשר הפכו את הבית למוסד סיעודי לזקנים שהמשפחות שלהן לא רצו בהם אך זאת בתנאי שהאות הראשונה בשמות הזקנים בהם הן "טיפלו" אייתו את המילה האהובה על צמד האחיות MURDER.

מאט (ואנחנו) מבין עכשיו את החיזיון אותו הוא ראה ואכן לאחר שהוא מקלף את הטאפט מהקיר אנו רואים את המילה MURDE ללא האות R בסוף. הסיפור של אותו ד"ר אליס אכן נכון ואמיתי, אך מדוע חסרה האות R? (למי אכפת?!?! פאקינג תברחו משם!) הסיבה לכך היא שצמד האחיות "נעלם" ללא כל הסבר בטרם הספיקו לסיים ולאיית את המילה כולה.

בקלטת אנו למדים גם שד"ר אליס קניגהם בחר לגור באותו מרתף מאובק ולא בבית המרווח מאחר והוא האמין/הרגיש/חווה שרוח רעה שוררת בבית וגם הוא, כמו שלבי ומאט, במקום לברוח, חוזר לבית עם המצלמה רק בשביל… למות בידי אישה עם סכין קצבים (גברת בוצ'ר אני מניח… זה לא ממש ברור מהצילום).

לאחר שמאט ושלבי מבינים מהבנק שאין מצב שהם יראו את כספם חזרה ושהם תקועים עם הבית (ועם הרוחות), הם עדיין לא בורחים מהמקום אלא מגלים ש-לי חטפה את הבת שלה פלורה והביאה אותה חזרה לבית הרדוף. תוך 5 דקות מרגע הכניסה, פלורה נעלמת ואין למצוא אותה, לא בבית ולא ביער מסביב, כל מה שהם מוצאים זה את המעיל הצהוב שלה תלוי גבוה, גבוה, על עץ ביער.

לסיכום: אין ספק שהעונה הנוכחית יותר מורטת עצבים מעונות קודמות, הבימוי והמשחק המעולה עושים את שלהם ומחדדים את האימה. השילוב עם הדוקומנטרי, לא באמת מוכיח את עצמו, אבל לא ממש מזיק. שילוב הסגנונות: שיחזור, FOUND FOOTAGE, דוקומנטרי, פולחן שטני ומגוון חלקי חזירים בכל פינה עושים את שלהם ובהצלחה מרובה.

באופן אישי אני מרגיש כי העונה הזו משכפלת את העונה הראשונה, שוב בית רדוף רוע, שוב בית עם היסטוריה של רוע, שוב זוג צעיר, שוב זוג אחיות בית חולים… אני באמת מקווה שיש לכך סיבה נרחבת יותר.

הדבר השני שמפריע לי זה… תגידו לי, אתם באמת מתכוונים להישאר בבית הרדוף הזה?!?! לא ראיתם מספיק סרטים מפחידים בחיים שלכם בשביל להבין מה לעשות?

ציון: 4 קלשונים בוערים

השאר תגובהלבטל