ביקורת, "סוכני ש.י.ל.ד.", עונה 4 פרק 1 – הרוח

כבר עכשיו קיימים לא מעט אנשים שיגידו שהסדרה "סוכני שילד" היא סוס מת. יש מי שעדיין מתייחסים אליה כאל סוס צולע שבקרוב ימאס לכולם ממנו, ויש את אלו שימשיכו ליהנות ממנה לא משנה מה יזרקו בפניהם. אני? אני אדם שאוהב לתת צ'אנסים. נהניתי מהעונה הראשונה, היה לי ממש נחמד עם העונה השנייה, והעונה השלישית טלטלה אותי מבאסה חסרת תקנה, לכיף לא נורמלי.

ואז גיליתי שלעונה הרביעית דוחפים את "גוסט ריידר", מלאך המוות לוחם הצדק והדמות היותר תאטראלית וגותית שמרוול יכלו להפיק. מצד אחד, התרגשות חסרת מעצורים! גיבור על וקליבר כבד נכנס לסדרה (והוא גם נראה מצוין). מצד שני…אוי לא. אם הם בונים על הריידר שיגנוב את ההצגה ויציל את היום, אולי לא הכל וורוד בממלכת מרוול. כך קפצנו לפרק הראשון של העונה החדשה של "דבק בעולם גיבורי העל".

אזהרה: הביקורת מכילה ספוילרים לפרק

סיכום קצרצר (בערך) של מה שקרה עד עכשיו ובין לבין: אחרי תבוסתו של הייב בעונה הקודמת, המלווה במותו של לינקן, מותו של לאש- אנדרו ועזיבתה של דייזי את כוחותינו, חלו מספר לא קטן של שינויים בצוות הסוכנים השכונתיים החברותיים שלנו (אהבתם?). קולסון כבר לא מנהל את העניינים, ש.י.ל.ד הוחזרו מהצללים וכעט מנוהלים ע"י איש כוח עליון מסתורי (הימור- סטארק).

סימנס, שמכירה את המנהל החדש מקרוב, הופכת לסמכות הבכירה ויד ימינו של המנהל המסתורי. מאק ומאי הורדו לרמת סוכני שטח זוטרים יחד עם קולסון. פיץ עובד יחד עם דוקטור רטקליף המשוקם על מיזמים סודיים עבור הממשלה (וכנראה גם עם סימנס מאחר והם חולקים מיטה זוגית OMFG!!!). קולסון ומאק מנהלים מרדף ארוך ומתמשך אחר אחרונת חברי הצוות- דייזי, העונה בימים אלו לשמה מהקומיקס "קווייק", פורעת חוק אוכפת צדק.

בזמן שדייזי מנהלת קמפיין נגד "כלבי הצייד", ארגון שנאה נגד בעלי כוחות מהעונה הקודמת, היא נתקלת בדמות מסתורית ואלימה במיוחד, שפחות מרחמת על פושעים וחלאות. דייזי מחליטה לחקור מעט, תוך כדי שהיא מתחמקת מהרשויות.

כאשר קולסון ומאק מבקשים את עזרתה של חברה מן העבר, יו-יו, אנו מתוודעים להשפעות הסרט "מלחמת האזרחים" על יקום המסך הקטן. כל אינהיומן שעבד עבור הארגון נאלץ לחתום על הסכמי סקוביה וכעת עליהם לעבוד עבור הממשלה, או לא בכלל. אנחנו גם מתוודעים לחימום היחסים בין יו-יו למאק, שנרמזו לנו בטיפות קטנטנות בעונה הקודמת. ללא ידיעתו של מאק, יו-יו מדווחת ישירות לדייזי, ומשמשת כאשת הקשר הפרטית שלה עם הארגון.

בינתיים, דוק רטקליף מגלה לפיץ את המצאתו המהפכנית החדשה- רובוט אנושי (אולטרון! מי צעק אולטרון!? זה לא אותו דבר!) והרעיון המהפכני של "מטרות דמה בדמות אדם" (או LMD) מוצג לנו ממשית לראשונה כאשר איידה, בינה מלאכותית שיצר רטקליף, מופיעה בדמות אישה יפיפייה שמטרתה "להגן" ולעזור (רעיון רע רעיון רע רעיון רע!). פיץ מחליט שהעניין שווה בדיקה, אך עדיף שסימנס לא תדע על כך בשל קרבתה למנהל החדש והפרנואידי של שילד (זה סטארק נו!).

קולסון ומאק עולים על עקבותיה של דייזי, שנקשרות עם כמה מקרי מוות מסתוריים של כלבי הצייד. בזמן שהשניים מאתרים משאית מלאה בגופות, ותיבה מסתורית המכילה מה שנראה כמו רוח רפאים רצחנית, דייזי מצליחה לאתר את הלוחם המסתורי העונה לשם רובי, שמציג בפנייה את השד הפנימי שלו, הגוסט-ריידר. אחרי עימות קצרצר בין השניים, הריידר כמעט ומחסל את דייזי, אך חס על חייה ונעלם. בחזרה במטה של שילד, הרוח המסתורית מתחילה להשפיע על מאי.

אז כן, הרבה התרחש בין העונות ובפרק הפתיחה. וכאן כנראה הבעיה. צופה וותיק ומעריץ של הקומיקס עשוי להתפוצץ מהתרגשות. אך צופה חדש לעולם לא יצליח להתחבר לקו העלילה העכשווי. לא רק שקיימת עלילה מרכזית רבת סיפורי צד, הכנסת הסיפור של הLMD  וגוסט ריידר מכל כיוון יוצרת עומס יתר על המערכת.

הריידר עצמו מדהים. בדקות הבודדות שהוא מופיע על המסך, הוא גורם לחלוטין לשכוח את ניק קייג' (כולל את הסרט הראשון שהיה חביב…), אך העיסוקים הלא קשורים מסביב כרגע לא מתחברים ויוצרים כאוס אחד גדול. התקווה הגדולה שלי היא שכבר בשבוע הבא יעשו לנו מעט סדר בבלגן עם אקשן ללא הפסקה במקום המון דיאלוגים אינפורמטיביים.

ציון: 4

One thought on “ביקורת, "סוכני ש.י.ל.ד.", עונה 4 פרק 1 – הרוח”

  1. הריידר אכן נראה נפלא ממש! אהבתי גם את האינטרקציה בין יו-יו למאק, ובינה לבין דייזי..
    זה לא סטארק! 🙂 כבר ידוע שאת המנהל החדש ישחק השחקן ג'ייסון אומארה, והשמועות אומרות שמדובר בלפיד האנושי המקורי (לא זה מארבעת המופלאים) – ג'ים האמונד..

השאר תגובהלבטל