טיזר ראשון ומרגש לגרסת הלייב אקשן של דיסני ל"היפה והחיה"

כששמעתי שהולכת לצאת גרסת לייב-אקשן של "היפה והחיה" של דיסני לא הרמתי גבה כמו בכל פעם ששמעתי שהולך לצאת… כל עיבוד לייב אקשן אחר לסרט מצויר. הייתי פחות סקפטי. הרעיון נראה לי מעניין ועם אפקטים מושקעים זה יכול להיות אחלה סרט. ובכן, דיסני שיחררו טיזר ראשון ו…עדיין אי אפשר לשפוט ממנו כלום. הטיזר מראה לנו כ"כ מעט שזה על סף ה-כלום. אבל המינימליות שלו עובדת, בעיקר על אלו שגדלו על הסרט המצוייר, הטירה המאוד מוכרת ביחד עם הנעימות מהסרט המקורי פוגעות לנו ישר בנוסטלגיה. העובדה שאלן מנקין, שכתב את המוסיקה של הסרט המקורי, חוזר לכתוב את המוסיקה גם בסרט הזה, רק מעודדת.

בתור אחד שהעביר את השנים הראשונות של חייו בצפייה בקלטת של הסרט המצויר בלופים, הטיזר הצליח בדקה וחצי לרגש אותי מאוד. וזו לחלוטין הייתה המטרה שלו – להעביר וייב של משהו ישן ומוכר עם ניחוח חדש. מה שמוסיף לתחושת הנוסטלגיה הוא שלקראת סוף הטיזר אנחנו שומעים את קולותיהם של לומייר (יואן מקרגור) וקוגסוורת' (איאן מקלן) מדקלמים כמה משפטים אייקונים מהסרט המצויר. קשה לזהות את קולותיהם של השניים, לא ברור אם זה בגלל שהם עושים מבטא או כי האווירה של הטיזר פשוט גרמה לי לדמיין את הדמויות המקוריות.

גולת הכותרת של הטיזר הזה היא כמובן אמה ווטסון, שמגלמת את בל, שמראה (בערך) את פניה לרגע ומזכירה לכולנו למה היא ליהוק מושלם לשחק דמות קלאסית שהיא שילוב של יופי וטוב לב. אני מצפה בקוצר רוח לטריילר המלא, אבל באמת שהרבה זמן טיזר כשלעצמו לא הצליח לגרום לי להתרגש מסרט.

שאר הקאסט בנוי משחקנים מעולים כמו אמה תומפסון וקווין קליין שמגלמים את גברת פוטס ואביה של בל, מוריס, או לוק אוונס (בארד בסרטי ה"הוביט") שמגלם את גסטון והסרט הזה עשוי להיות כישלון מוחץ או הצלחה מסחררת. מה שיטה את הכף הוא המראה של הדמויות הממוחשבות בטירה. הם יצטרכו למצוא את האיזון בין העובדה שמדובר בחפצים מדברים לבין להצליח לא לעשות את זה צ'יזי מדי ולא מתחבר ויזואלית לעולם ה"אמיתי" ששאר הדמויות נמצאות בו. ובפרט המראה של החיה ב-CGI. זה יכול להיות בקלות להראות נוראי. אם הם יצליחו להגיע לרמה כמו ב"כוכב הקופים" האחרון לדוגמא, זה יכול להיות מעולה ויש לי תחושה שלדיסני יש את הכסף.

אם הסרט אכן יהיה יצירת מופת ויזואלית יהיה מדובר בסוג של סגירת מעגל. הרי בסרט המצויר, שהשנה מציין 25 שנה ליציאתו! בסצנה בה מתבצע שיר הנושא המפורסם, אנו עדים לאחת הפעמים הראשונות (והמפורסמות) בהן דיסני ניסו לשלב בסרט שלהם אנימציה ממוחשבת כדי ליצור את האולם בו החיה והיפה רוקדים ובפרט זכור לציון – השנדליר מהתקרה. המחשבה על התפתחות הטכנולוגיה מאותה נקודה ועד היום ממש מדהימה אותי.

את הסרט מביים ביל קונדון, שכתב את העיבוד הקולנועי למחזמר "שיקאגו" וביים את "נערות החלומות" (ומאוחר יותר גם ביים שני החלקים האחרונים בסדרת "דמדומים") מה שאומר שיש לו ניסיון עם מיוסיקלז. לצד השחקנים שהזכרתי נוכל לראות גם את ג'וש גאד ("לשבור את הקרח") בתפקיד לה פו, חברו הטוב של גסטון, ודן סטיבנס ("אחוזת דאונטאון"), שלוהק לא מכבר לתפקיד הראשי לסדרת הספין אוף של אקס-מן, Legion שמגלם את החיה.

"היפה והחיה" ייצא לבתי הקולנוע בישראל ב-23 במרץ 2017.

השאר תגובהלבטל