ביקורת, "סוכני ש.י.ל.ד.", עונה 3 פרק 12 – "האיש מבפנים"

אזהרה: הביקורת כולל לא מעט (אפילו הרבה) ספויילרים לפרק!

בביקורת של שבוע שעבר אמרתי שנדבר קצת יותר על דמותו החדשה של בראט דולטון, אתם יודעים, המפלצת החדשה של היידרה , "כוורת". מכיוון שאני (בניגוד ללא מעט דמויות בסדרה) אדם שמילתו ברזל, נדבר עליו, כי השבוע זכינו לראות קצת יותר לעומק את האיום החדש שניצב בפני גיבורינו בסוכנות ש.י.ל.ד. המשתקמת.

עיקר הפרק נע סביב חזרתן של שתי דמויות מהעונה הקודמת: גלן טאלבוט, ובאופן מפתיע, קראשר "הספוג" קריל (אני יודע שהשם המלא של הדמות הוא אבזורבינג-מן, אבל ספוג זה עברות משעשע וקליט. זרמו איתי).

כחלק מניסיונותיו של קולסון לשכנע את מנהיגי העולם, בצדקת הדרך של האינהיומנס, מגוייס טאלבוט כאיש הקשר החדש של הצוות בוועדה לענייני אינהיומנס. למה להסתנן לפגישה של אישים בכירים בפוליטיקה בין-לאומית? כי ייתכן שמאליק כבר הכתים כמה מהם בדיו השמנוני של היידרה. בזמן שטאלבוט וקולסון מתדיינים מול הפוליטיקאים, בובי, האנטר ומאי, יחד עם שומר הראש החדש של טאלבוט- קריל, יוצאים לרגל בחדרי הבכירים.

הצבתו של קריל לצידם של הטובים הרגישה לא טבעית בהתחלה. מדובר בנבל, שנוצר כתוצאה מקרני גמה, די רציני ואחד היריבים הבולטים של הענק הירוק בקומיקס (למרות שבסדרה הכוחות שלו כרגע הם… תופעת טבע מוזרה?). להפוך אותו פתאום לנופת צופים… מרגיש כאילו למחלקת התסריט לא התחשק להמציא אינהיומן חדש לפרק. אך ההפתעה שהכתה בי באמצע הפרק הצליחה להחזיר את הסדר על קנו (לכמה דקות). בזמן שהצוות מחפש אחר החפרפרת של מאליק, מתגלה במפתיע (בשיא הרצינות) שטאלבוט הוא "האיש מבפנים"! (roll credits). טאלבוט מסית את הפוליטיקאים נגד קולסון בזמן שקריל מנטרל את האנטר, אך לא לפני שהאנטר מגלה את הסיבה לבגידתם של השניים. מאליק, מסתבר, סחט את טאלבוט בעזרת בנו כדי להפליל את קולסון כסוכן היידרה ולהסית (בהצלחה מסחררת) שוב, את העולם נגדו.

כמובן שכאשר מתגלה הסיבה למעשיו של טאלבוט, ש.י.ל.ד. ממהרים לחלץ את בנו. קריל כמובן, מסייע וגורם לדעתו של האנטר לגביו להשתנות (מעט).אך אויה, ירחם השם, מאליק כבר לפת את זרועותיו סביב השגריר הרוסי, ויחד השניים זוממים לבנות מדינה לגזע החייזרים החדש בשכונה.

אבל רגע… הבטחתי לדבר על "כוורת" (דייזי, לינקן, פיץ וסימנס לא עניינו איש השבוע). אז כן, המפלצת החדשה בשכונה, נהדרת. הדרך בא מדבר וורד אל מאליק כאילו הוא כקליפת השום עבורו (וזה נכון), והדרך בה הוא מסתיר את מטרותיו האמתיות, פשוט הופכות את "כוורת" לאחד הנבלים היותר מצמררים שידעה הסדרה הזו. תוסיפו לתערובת את סצנת הסיום האפלה בטירוף, בה "כוורת" סופח אליו קורבנות כדי להחלים מפציעה… עצמות ודם בכל מקום, ואני נפעם.

אז נכון, היו מעט קטעי "משיכת זמן" השבוע, כמו הניתוח המיותר של דמו של קריל כנוגדן לטריג'ן, או המשך הרומן של דייזי ולינק, אבל הבנייה האיטית של האיום החדש בתוספת ההפתעה של טאלבוט וקריל, פלפלו את התנהלות הפרק. המשך כתיבה יציב כזה עלול עוד להוביל אותנו לסיום עונה טוב מבין כל השלוש.

ציון: 4

השאר תגובהלבטל