"נטפליקס" עושה עלייה לישראל (ועוד 130 מדינות)

ביום רביעי בערב, 06.01.2016, נפל דבר בישראל. באופן מפתיע, נטפליקס, ענקית הסטרימינג פתחה את שעריה גם בארץ הקודש, יחד עם עוד 130 מדינות נוספת.

למי שלא יודע, נטפליקס מספקת שירותי צפייה בסרטים ובסדרות באמצעות סטרימינג באופן חוקי וזול: כמה דולרים בודדים פר חודש לגישה בלתי מוגבלת לכל הספריה שהשירות מציע.
לשירות המון יתרונות, כמו העובדה שאפשר לצפות בכמה פלטפורמות, או העובדה שהשירות זוכר איפה עצרת את הצפייה. כלומר, אפשר לראות סרט או סדרה, לעצור באמצע, לצאת מהבית ולהמשיך לצפות מאותה נקודה בסמארטפון או בטאבלט.

יתרון בולט נוסף הוא העובדה שנטפליקס גם מפיקים סדרות בעצמם ומשחררים את כל פרקי העונה באותו יום מה שמאפשר, לאלו שרוצים, לעשות בינג' על כל העונה. בטח שמעתם על "בית הקלפים" ועל הסדרות של מארוול: "דרדוויל" ו"ג'סיקה ג'ונס" (אם אתם קוראים באתר הזה, בטוח שמעתם). כולם הפקות של נטפליקס. אפילו סדרת ההמשך של "צער גידול בנות" הולכת לצאת בלעדית לנטפליקס בחודש הבא.

אך לא הכל זוהר בכניסה של נטפליקס לכנען. מסתבר שבאופן יחסי לגרסה האמריקאית, השירות בארץ (וכנראה גם במדינות נוספות) הוא דל יותר ועם, משמעותית, פחות מבחר מבחינה כמותית. כרגע לא ברור אם מדובר בעניין זמני שישתנה או שאנחנו צריכים להתרגל לעובדה שמדובר בגרסת דיאט של נטפליקס. נחכה ונראה.

חיסרון נוסף לישראלים – נכון לעכשיו, הן הממשק של השירות, הכתוביות והתכנים, כולם, אינם בעברית. לפי "דה מארקר" היו שיקולים להכניס נציגות פה בארץ שתדאג, בין היתר, לתרגום התכנים, אך התוכניות האלו ירדו מהפרק נכון לעכשיו.

בכל מקרה, מניסיון אישי וראשוני, השירות מאוד נוח וחביב. צפיתי בסרט "Back in Time", סרט דוקומנטרי שיצא השנה על "בחזרה לעתיד". משהו, לדוגמא, שלא תוכלו למצוא בשום מקום אחר בארץ (באופן חוקי לפחות). ונורא נהניתי מהאופציה להמשיך לצפות בסרט בסמארטפון ברגע שיצאתי מהבית.

חיסרון שכן מצאתי הוא העובדה שאין אפשרות לבחור בעצמך באיזו רזולוציה לצפות (כמו ביוטיוב למשל). גם אם בחרת בהגדרות המשתמש שלך אופציה לנגן את התכנים באיכות הגבוהה ביותר, הנגן יחליט עבורך באופן אוטומטי, במהלך הצפייה, באיזו רזולוציה התוכן יתנגן, זאת על פי רוחב הפס הפנוי שלך באותו הרגע. כך יוצא שהתחלתי לראות את הסרט בתחילה באיכות די מפוקסלת, אך לאחר כמה דקות של צפייה האיכות הגיעה ל-720p. חבל שהם לא נותנים למשתמשים את שיקול הדעת הזה, אפילו אם הדבר אומר להשהות את הוידאו ולחכות שייטען באיכות המבוקשת.

כך או כך, עם היתרונות ועם החסרונות, אין ספק שבאופן פוטנציאלי, יכול להיות שמדובר בנקודת מפנה בדרך שבה הישראלים צורכים תוכן. אם דברים ימשיכו להתפתח, בתקווה, היא גם תתאים את עצמה לאזורינו ותרחיב את תכניה. וכך תצליח גם לשנות את השוק בישראל.

כדי להצטרף לשירות אפשר פשוט להיכנס לאתר של נטפליקס.

הסבר קצר על המחירים השונים:
יש 3 מסלולים שאפשר לבחור מהם, אך בכולם תקבלו:
-חודש ראשון חינם
-אפשרות לביטול המנוי בכל זמן שתרצו
-גישה בלתי מוגבלת לספריה המוצעת
-צפייה בכל אמצעי ניגון שתרצו

מסלול בסיסי:
-מחיר: 7.99$ לחודש
-ללא צפייה ב-HD או UHD
-ללא אפשרות בצפייה ביותר מנגן אחד בו זמנית

מסלול סטנדרטי:
-מחיר: 9.99$ לחודש
-כולל צפייה ב-HD
-לא כולל צפייה ב-UHD
-אפשרות לצפייה ב-2 נגנים בו זמנית

מסלול פרימיום:
-מחיר: 11.99$ לחודש
-כולל צפייה ב-HD ו-UHD
-אפשרות לצפייה ב-4 נגנים בו זמנית

(הכוונה ב-HD לרזולוציות 720p ו-1080p. וב-UHD לרזולוציות 2K ו-4K)

One thought on “"נטפליקס" עושה עלייה לישראל (ועוד 130 מדינות)”

השאר תגובהלבטל