מלחמת הכוכבים: הרגש מתעורר – הקטעים שגרמו לנו להחסיר פעימה

לא משנה אם חוויתם את זה בשנות השבעים או בשנות האלפיים, הצפייה בטרילוגיה המקורית של מלחמת הכוכבים, פרי עטו של ג'ורג' לוקאס, הצליחה לגרום לכולנו לחלום, לצחוק, להתלהב ולהחסיר פעימה. לכבוד הכוח שמתעורר מחדש בפרק השביעי של סדרת הסרטים האגדית שמלווה דורות רבים, אספנו לכם לקט רגעים (בודדים מתוך עשרות) שהצליחו לרגש את כולנו.

ההמראה הראשונה של המילניום פאלקון ("תקווה חדשה")
“What a piece of junk!” הייתה התגובה הראשונה של לוק סקייווקר כשהוא ראה את החללית של האן סולו. האמת שלא תמיד הבנו למה הוא אומר את זה, אפילו חשבנו שהיא מגניבה כבר מהרגע הראשון. בכל מקרה, ברגע שחיילי האימפריה מגיעים, ללוק אין הרבה ברירה והוא עולה לסיפון עם כל חבריו וממריא למסע שישנה את חייו וחיינו לנצח.


הבדיחה היא על סולו ("האמיפריה מכה שנית")

כבר מהפרק הרביעי, להאן סולו יש תדמית ברורה של שחצן, מתנשא וחתיך שמשוכנע שהוא יכול להשיג הכל, בעיקר את הבנות. תכלס? הוא צודק. אבל בדיוק בגלל כל הסיבות הללו, כך-כך כיף לצפות בסצינה הזו שוב ולראות את המהירות בה הוא מאבד את כל הטייטלים (רק בכדי להרוויח אותם בחזרה מיד אחרי). כולנו צחקנו יחד עם צ'ואי.

האם הוא בכלל קיים? ("האימפריה מכה שנית")
קיים ועוד איך. רק שברגע הזה אף אחד, כולל לוק, לא מבין מיהו היצור הזקן והתמהוני הזה. ובכל זאת- מיד התאהבנו בו.

איפה הם, הימים שלא ישובו עוד ("תקווה חדשה") 
הסצינה הבאה היא כזו שמספרת על העבר, על הימים בהם אובי וואן היה אביר ג'דיי צעיר ואביו של לוק היה תלמידו. בצפייה ראשונה אנחנו, כמו לוק, לא יודעים מיהו אותו אב אבוד, אבל בצפיות חוזרות הסצינה הזו מקבלת משמעות עמוקה הרבה יותר. מעבר לכך, מדובר בסצנה שמספרת לנו המון על העולם של אבירי הג'דיי ועל הכוח.

נסיכה או אבירה? ("שובו של הג'דיי") 
סצינה שבה הטרילוגיה בקלות יכולה להרגיש כמו דרמה משפחתית (רגע, לא על זה מדובר בעצם?), אבל כולנו מעדיפים לזכור אותה כרגע המרגש בו ליה מבינה שיש לא את הכוח להיות אבירת ג'דיי. אחרי שלושים שנה של המתנה, אולי נזכה לזה סוף סוף?

אחת בשביל המזל ("תקווה חדשה") 
אם לא נדלקנו על הסרט הראשון עד עכשיו, אז לוקאס דאג להביא לנו רגע התחמקות מדליק בחלק הסיום המותח של תקווה חדשה. עד היום אנחנו חולמים להיות גיבורים ולחמוק בקלילות שכזו מאויבים רבים שרודפים אחרינו.

קצת לח פה ("האימפריה מכה שנית") 
באופן ברור, סאגת מלחמת הכוכבים היא מדע-בדיוני עם יסודות רבים של פנטזיה. הרגע הבא הוא אחד הרגעים שמסגירים זאת ומבין הרגעים הכיפיים והקסומים של סדרת הסרטים. איזו הרפתקה אתם מכירים שלא כוללת לוע של מפלצת?

כל החבורה יחד שוב ("שובו של הג'דיי") 
כל סצינת סיום של הטרילוגיה המקורית מרגשת בפני עצמה. בחרנו לכלול ברשימה את סצינת הסיום מהפרק השישי, בו ראינו את כל הגיבורים הקלאסיים בפעם האחרונה ורגע לפני תחילתו של הפרק השביעי. וגם כי אנחנו מתים על איווקים. כשהם חוגגים ובכלל.

זה כל מה שצריך ("האימפריה מכה שנית") 
אחרי שהכרנו את יודה, אותו זקן תמהוני, גילינו כמה הוא חכם ומרגש. מורה דרך של רבים עד היום. ותכלס- מי מאיתנו האמין בזמנו שיבוא יום ופרק 7 באמת יגיע לקולנוע? עדיין לא מאמינים? אז תאמינו. הוא כבר פה.

כשהשמש שוקעת, זוהי רק ההתחלה ("תקווה חדשה") 
נסיים את הרשימה עם הסצינה הזו גם בגלל יופיה הויזואלי והפסקול המצמרר של ג'ון ויליאמס (שהיה מועמד לאוסקר עם נעימת הסרט) וגם בגלל שהיא מסמלת עבור רבים מאיתנו את תחילתו של המסע. ובאופן אישי יותר- הסצינה האהובה עלי בכל סאגת מלחמת הכוכבים. הרגע הזה לפני שהחיים מתחילים, לפני שיוצאים לחקור את העולם. הרגע הזה שבו לוק בטוח שלנצח ישאר תקוע עם דודיו על הכוכב הנידח טטואין. לא הוא ולא אנחנו ידענו מה מצפה לנו.

 

השאר תגובהלבטל