ביקורת "דוקטור הו" עונה 9 פרק 9: לא לישון עוד

הביקורת השבועית של "דוקטור הו" מוגשת בחסות כריסטופר אקלסטון.

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים ושירי ערש שמסרבים להסתיים!

Welcome to the Matrix

קשה להתעלות על שני הפרקים הקודמים שהיו איכותיים ומעניינים. יחד עם זאת, הפרק התשיעי בהחלט היה… בעייתי בלשון המעטה. זה לא פרק רע, הוא אפילו חמוד לפרקים, אבל זו בעיה לסכם פרק במילה "חמוד" מאחר ואני בספק שלכך התכווננו בעלי המניות כשהפיקו אותו. הבעיה הכי גדולה של הפרק היא, שכמו ה- Silence שוכחים אותו מיד לאחר שהסתיימה הצפייה. אין בו שום דבר מיוחד שלא ראינו כבר ב-300 פרקים או סרטים אחרים.

הסיפור הוא די בנאלי: הגיבורים שלנו מגיעים למאה ה-38 לתחנת חלל הסובבת את נפטון, שהתקשורת עמה אבדה ושם מגלים מפלצות שרודפות אחריהם. עד כאן, כפי שאמרתי, בנאלי. מה שהיה אמור להיות הטוויסט בסיפור הוא שכל הפרק מתרחש בסגנון found footage (או כמו שכולם מכירים אותו, "סגנון פרויקט המכשפה מבלייר") וזהו למעשה הפרק היחיד עד היום שהחל ללא נעימת הפתיחה.

"אני נראה מוכן לתחרות הכפילים של קים ג'ונג איל?"

לצערי, כנראה מישהו בצוות הכותבים פיזר קצת אבקת שינה בישיבה השבועית, אחרת אי אפשר להסביר את חוסר המעוף בבסיס הסיפור. הרעיון הוא שבעתיד, כיאה לחברה הקפיטליסטית בה אנו חיים, הומצא מכשיר שכאשר מתחברים אליו, הוא מעניק פרץ שינה בן 5 דקות שמספיק לשבוע לשם תפוקה מרבית בייצור ועבודה במפעל. מכירים את קורי השינה הירוקים שמצטברים בזווית העין במהלך הלילה? הג'יפה הזו שמנקים מהפנים כשמתעוררים? אז כשלא מנקים אותה באופן קבוע, היא מצטברת ובגלל שהמכשיר משנה את ההרכב הכימי במוח, הג'יפה מקבלת חיים משל עצמה עד שהיא אוכלת את האדם מבפנים. רעיון די טיפשי, כבר אמרתי?

הפרק הופק בסיוע אגודת רופאי העיניים הבריטית

כל הפרק מועבר דרך צילומים שכביכול נעשו ממצלמות הקסדה של צוות החילוץ, שהגיע לחללית כאשר מדי פעם מבליח לרגע הניצול האחרון על הספינה וממציא תא השינה, ראסמוסן. בקטעים שלו הוא מספר על כך שהוא הניצול היחיד ממשימת החילוץ ושכל עמיתיו מתו. זה גורם (או לפחות אמור לגרום) לצופים לתהות על גורלם של הדוקטור וקלרה.

במשך הזמן מסתבר כי לצוות החילוץ כלל אין מצלמות בקסדות, אז מנין הצילומים? מתברר כי התהליך שהופך את הג'יפות למפלצות הופך את האנשים גם למעין עיניים חיות עבור מפלצות ושהקטעים המוקלטים עם ראסמוסן הם בכלל סרטונים שתכנן להפיץ ברחבי החלל, כדי לגרום לכל בני האדם להפוך למפלצות קורי השינה בחיקוי גרוע של "הטבעת".

"לעזאזל עם סקייפ!"

בשלב כלשהו גם קלרה נדבקת בקדחת הקורים ורואים שהיא החלה בתהליך השינוי כאשר היא מתחילה לשדר את מה שהיא רואה למפלצות, אך בסופו של הפרק אין שום אזכור לכך ולא ידוע אם היא אכן נרפאה, או שמא זו הדרך בה היא תמות או תעזוב את הסדרה. אני מאוד מקווה שלא, כי אז זה אומר שמישהו ממש ממש שונא את הדמות בהפקה…

חבל, אבל לפחות פרק שעוזר להירדם.

ציון: 2

One thought on “ביקורת "דוקטור הו" עונה 9 פרק 9: לא לישון עוד”

השאר תגובהלבטל