ביקורת "סוכני שילד" עונה 3 פרק 6: חבוי בינינו

הביקורת השבועית של "סוכני שילד" מוגשת בחסות בראיין מייקל בנדיס ומייקל אוון אומינג.

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים לזהותו של לאש (לא, באמת)!

Power Women

כמו שחבורת צעירים צבעונית אמרה פעם: "חוזרים לאקשן!" ולא דקה מאוחר מדי. בחיבור ישיר לפרק הקודם – טוב, זה שקדם לו – מיי והאנטר חוזרים לבסיס אחרי ההיתקלות עם וורד והיידרה, בדיוק כשאנדרו הפצוע מובא למפקדה, אחרי ששרד באורח פלא את ניסיון הרצח ע"י פון סטראקר ג'וניור, מה שמחזיר את מיי לפרופורציות ואל שדה הקרב. האנטר מקבל כרטיס אדום מקולסון בעקבות ההתנהגות הפזיזה שלו ומיי נשלחת לצוד את פון סטראקר. כדי לצלוח במשימה מיי מגייסת בדרך מאוד לא שגרתית את בובי – תקיפתה ובחינת מוכנותה לחזור לפעילות (לראות את מיי כועסת כל כך… ואוו, פשוט מעניק פן רגשי נוסף לדמות.)

בעקבות שיתוף הפעולה בין קולסון לרוזלינד ואנשיה, והמרדף המתמשך אחר לאש המפלצתי, דייזי מחליטה לקחת את מאק למשימת בילוש קטנה אחרי בנקס, סגנה של רוזלינג ב-ATCU, בחשד כי הוא האיניומן הרצחני. ההצטרפות של האנטר המשועמם וההתנהלות ההרסנית שלו במהלך המשימה פשוט גרמו לי לצחוק בהנאה ("אווו, האנטר תפסיק"). אחרי שהצוות מגלה שההנחה שלהם הייתה שגויה, הם בכל זאת מצליחים לדוג מעט מידע על מעשי ה-ATCU, למורת רוחה של דייזי שעדיין לא מקבלת את יחסי קולסון-רוזלינד.

"I am the Captain now"

אם תהיתם מה קורה עם היידרה, ובכן, וורנר פון סטראקר המפוחד רץ הישר לזרועותיו של אדם ללא שם בגילומו של פאוורס בות', כביכול איש מפתח רב השפעה בהיידרה שלא מבזבז רגע, עורך תחרות מדידת שנורקלים עם וורד – ומסגיר לידיו את וורנר לשם רווח עתידי. אני לא יודע אם זה כדי להדגים עד כמה הדמות זדונית (ובות' יודע לשחק מפלצות; לכו וראו אותו ב"עיר החטאים") או סתם כדי שוב לשרוף דמות גדולה כמו פון סטראקר במהירות כמו שעשה ג'וס ווידון עם אביו.

"נראה לכם שהפרק על הכוכב הכחול יסתיים מתישהו?"

בכל אופן, מיי ובובי מגיעות אל וורנר מעט באיחור, מנטרלות את קיבו ואנשיו (כל הכבוד בוביל'ה) ומגלות אמת מחרידה (זהירות, ספוילר המאה): לפני שהצליחו להרוג את אנדרו הוא שינה צורה ללאש וטבח בכל הנוכחים במקום. פאם פאם פאם! (או לא כל כך, אם מתייחסים לכל התשאולים של אנדרו על מיקומו של לינקולן.)

עכשיו, כשרוצח מטורף מסתובב ביניהם במסווה של עמית, חבר ואהוב, נותרו מספר תהיות: למה הוא לא פוגע דייזי? איפה לעזאזל ג'ואי? למה דווקא לינקולן? מתי כולם יבינו שת'אנוס צופה מלמעלה וצוחק עליהם?! (החלק האחרון היה לצורך גיחוך עצמי… התנצלותי הכנה.)

סוניק וד"ר אגמן בחבילה אחת

על כל פנים, בין אם הטוויסט היה צפוי או לא, הוא הצליח לשדר אפקט של שוק ודרמה, מבחינת מיי ומבחינת ההתנהלות של אנדרו בבסיס אחרי הגילוי. פלוס, האפקטים הויזואליים פשוט מוסיפים המון! עכשיו רק שיביאו את האבומיניישן לסדרה ואהיה מאושר.

ציון: 4

– שם דמותו של פאוארס בות' לא נאמר, אולם כבר ידוע שהוא נקרא גדעון מאליק. יש לציין שבות' כבר שיחק ב"הנוקמים", אחד מחברי המועצה המפקחת על שילד. כרגע לא ידוע אם זו אותה הדמות, הגם שפניהם של חברי המועצה היו מוצללים. ספוילרים לקומיקס ואפשריים ל-MCU: לא ברור אם יש קשר בין השניים, אבל הם חולקים שם משפחה (בכתיב שונה) – אלברט מאליק היה רד סקאל השני בשנות ה-50, מרגל סובייטי.
– שם הפרק עשוי להתייחס לשם הסיפור שהופיע ב-Fantastic Four #45 מ-1965, ההופעה הראשונה של בני בית המלוכה של האיניומנס (תודה לשי גרינברג על התוספת).

3 thoughts on “ביקורת "סוכני שילד" עונה 3 פרק 6: חבוי בינינו”

    1. עד כמה שאתרי הויקי האלה מפורטים מאוד*, הם לא רשמיים. כל עוד זה לא נאמר במפורש אני מתייחס לזה כך.

      אין חדש בשימוש במוטות של בובי, כבר ראינו אותה איתם בעונה השנייה לא מעט פעמים. משמח לראות אותה חוזרת אליהם, זה כן.

      * גם זה שאני משתמש בו בד"כ, של כלל מארוול; שם מתייחסים אל גדעון כדמות נפרדת כי אין מקור שאישר שמדובר באותה הדמות; אפילו שמו של גדעון מאליק לא נאמר בפרק, וזה ידוע רק בזכות הודעת הליהוק של בות'.

      1. התייחסתי לאלמנט החשמל שבמוטות, תקן אותי אם אני טועה, אבל לא ראינו אותה עושה זאת עדיין. כמובן שאי אפשר לשכוח את השימוש שלה במוטות בעונה הקודמת.

השאר תגובהלבטל