ביקורת "דוקטור הו" עונה 9 פרק 2: המלווה למכשפה

הביקורת השבועית של "דוקטור הו" מוגשת בחסות פטריק טרוטון.

אזהרה, עשוי להכיל ספוילרים גדולים מכפי שהם נראים! מסע בזמן לשם תיקונם עלול לגרום לאמנזיה.

"רק תדאג לצלם את הצד היפה שלי"

טוב, סטיבן מופאט בהחלט החזיר לי את האמונה בו; את האמונה עד כמה הוא גרוע בתפקיד המפיק הראשי של "דוקטור הו". אני שוקל האם כדאי לתת לו לנהל את ההפקה של ’‘גות'אם" (בעצם, לסדרה הזו הוא עשוי לעזור). אם קראתם את הביקורת על הפרק הראשון לעונה, אתם יודעים שחשבתי שהיה מדובר בפרק לא רע בכלל, בטח בהשוואה לעונות הקודמות. אז הנה, הגיע הפרק השני והרס הכל. "המלווה למכשפה" מהווה חזרה למקורות בעונות האחרונות בכך שמדובר בפרק קלישאתי, מסובך יתר על המידה, שאינו מוביל לשום דבר ונראה כמו הרבה מאוד פרקים שראינו לאחרונה בסדרה.

כפי שהיה ברור, מיסי וקלרה לא מתו (סורפרייז, סורפרייז!) עם איזשהו הסבר נוראי. יחד עם זאת, הן בהחלט זוכות בתואר הזוג הטלוויזיוני המוצלח והמיותר ביותר בו-זמנית על שם פודריק וברייאן מטארת'. אם המשחק של מישל גומז בתפקיד המאסטר אינטרנשיונל (סליחה, מאסטרית) היה נחמד עד הפרק הקודם, כעת הוא מתחיל להעיק (אם כבר "גות'אם" – היא מקבילה לפסאודו-ג'וקר שמגלם שם קמרון מונהאן באופן מטריד). ואילו קלרה, כאילו לא עשתה סיבוב מקיף בגלקסיה, ממשיכה להתנהל כשה תמים. באמת, קלרה? להיכנס לתוך השיריון של הדאלק כי מיסי אמרה לך? פייספאלם![1]

[1] הקטע מתכתב עם הפרק הראשון בעונה השביעית, במהלכו קלרה הייתה דאלק שלא יודע שהוא כזה.

פיטר קפאלדי במעצר לפני משפט בעוון פשעים נגד ה-Whovians

הזוג המוזר ממשיך להסתובב ברחבי סקארו – אף שמשום מה יש שם רק עיר אחת קטנה, ממש לא כוכב עתיר טכנולוגיות כפי שהיה ניתן לצפות מהדאלקים – ולבסוף הן מגיעות לביוב. עכשיו, וכאן הביזאר למעשה מתחיל, הביוב מלא בגופות מרקיבות של דאלקים שלא יכולים למות אבל דבוקים לקירות (הא?) הנה אקדח שיחזור במערכה השלישית.

בינתיים, הדוקטור מתגלה כנבלה לא קטנה כאשר הוא גונב את כיסא הגלגלים של דאברוס, ומשאיר ישיש נכה וחסר ישע להתגלגל על הרצפה, רק כדי לעשות סיבוב דאווין בחדר הסמוך, היחיד שקיים שם מלבד זה בו השניים שהו. הדוקטור מאיים על הדאלקים, אך הם גוברים עליו והוא שב לחדר אותו חלק עם דאברוס. ברגע מרגש של קירוב לבבות ושיתוף רגשות על גבי מיכל גלידה של בן אנד ג'ריס, דאברוס מבקש לראות את הדוקטור שוב בעיניו האמיתיות. הוא גם נעצב כשהוא לא יכול לראות את הזריחה בעיניו שלו פעם אחת נוספת. קיו לכינורות.

ברגע של חולשה, הדוקטור מחליט לתת לדאברוס קצת מאנרגיית ההתחדשות שלו (לא ידעתי שזה על פי דרישה) ומשום מה עושה זאת על ידי העברה בצינורות המחברים בין כוח החיים של דאברוס לדאלקים, ולא ישירות לדאברוס (למה, למה, למה?!) ואז, בטוויסט מטורף שלא ציפינו לו כלל וכלל(!) דאברוס בוגד בדוקטור ואוזק אותו לצינורות, מה שגורם לו להעביר עוד ועוד אנרגיית התחדשות לדאלקים (למה הוא לא מפסיק פשוט?) בסצנה שנראית כאילו נלקחה מ-"50 גוונים של אפור".

"אני לא אוהבת את העיצוב של שואבי האבק המודרניים"

א-ב-ל! בטוויסט עלילתי מטורף נוסף שלא ראינו כמותו עד היום, מסתבר שהדוקטור ניחש את כוונותיו של דאברוס ולמעשה איפשר לו לרמות אותו במודע. המטרה האמיתית של הדוקטור הייתה להחזיר לחיים את הדאלקים המתים-מהלכים (איייייכססססס), והם בזעמם גורמים לרעידת אדמה שהורסת את עיר הדאלקים. באחד הקטעים הנוראיים ביותר בעיניי, הדוקטור מסביר שוויתר על המברג העל-קולי שלו ולמעשה החליפו במשקפי השמש אותן חבש לאורך כל הפרק הקודם, במעין שטיק של ’‘מיחשוב לביש". נו, באמת…

גם מיסי מראה את פרצופה האמיתי כאשר היא מנסה לשכנע את הדוקטור לירות בדאלק-קלרה. בסופו של דבר הדוקטור וקלרה בורחים (היי, תראו! הם לא באמת השמידו את הטארדיס!) ומיסי ככל הנראה משתפת פעולה עם הדאלקים. לבסוף חוזרים לדוקטור ולדאברוס הילד בעבר, כאשר הוא מלמד את הילד על חשיבותה של חמלה (זה משודר ב-BBC או ב-PBS?)

לסיכום, הרבה הרבה קלישאות שאני מפחד לראות כיצד יימרחו בהמשך העונה. אני מניח שנראה שוב את מיסי, בטח לצד הדאלקים. יכול מאוד להיות גם שזה יתקשר ליציאתה של קלרה מהסדרה ויסגור מעגל עם הופעתה הראשונה, כנזכר לעיל. מן הסתם, האקדח המעשן שיופיע בהמשך העונה הוא הצוואה של הדוקטור. אותו מכשיר עתיק המכיל את המילים האחרונות של הדוקטור, שייפתח בידיה של מיסי עם מותו של הדוקטור.

"ידעת בדיוק מתי לפרוש, אה?"

מעניין (או לא) לראות מה הכוונה בכך שהדוקטור יהיה אחראי ליצירת בן-כלאיים של דאלקים ואדוני-זמן. אותה נבואה עתיקה בגללה, מסתבר, הוא ברח מגאליפריי לראשונה (באמת, מופאט? היית חייב להרוס גם את זה?!) אבל הדוקטור שלנו כבר לא בנמצא. הסדרה מרגישה כאילו הגיעה למחוזות גרועים מאוד שיהיה קשה לצאת מהם.

ציון: 1.5

השאר תגובהלבטל