ביקורת "סוכני שילד" עונה 2 פרק 19: חצי-תריסר הנועזים

הביקורת השבועית של "סוכני שילד" מוגשת בחסות בוקס אופיס מוג'ו.

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים (כולל ל"נוקמים: עידן אולטרון")!

בביקורת הקודמת ציינתי את עניין החפיפה בין הסדרה לסרטים. אני מודה שנתתי לעובדה ש"הנוקמים: עידן אולטרון" יוצא בישראל שבוע לפני ארה"ב, לשכנע אותי שפרקי הקישור יהיו 18 ו-19, אז עמכם הסליחה. נראה כי פרק 19 הוא הפרק המקדים את אירועי הסרט ואילו פרק 20 יתאר את ההשלכות שהותיר הרודן המכאני על העולם.

אז בעקבות ההתקלות של צוותי שילד, קולסון מחליט להסגיר את עצמו כדי שיוכל לשכנע את גונזלס לאחד כוחות מול ד"ר ליסט, הברון פון סטראקר ושארית הפליטה של היידרה (בדיחת שואה על ארגון רשע שממשיך את דרכי הנאצים; שנון.) כדי לזכות באמונו של גונזלס, קולסון מסכים לפתוח עבורו את ארגז הכלים בסוף המשימה. גונזלס מאשר לקולסון, אחרי אישורה הסופי של מיי, לאסוף צוות קטן כדי לחלץ את מייק ולינקולן מבסיס היידרה ולאחר מכן להשמידו עד היסוד. קולסון, מיי ופיץ, יחד עם סימונס (שביקשה להצטרף) ו-וורד (שמנסה להכות על חטא), עולים על האוטובוס שם מחכה להם סקאיי, שהחליטה לחזור כדי לחלץ את לינקולן. עם הצוות הישן והמוכר, קולסון יוצא אל עבר בסיס היידרה.

בינתיים באפטרלייף, ג'יאינג מתעמתת עם ראיינה לאחר שסיפרה לסקאי כי לפי חזיונותיה היא היחידה שיכולה להציל את לינקולן (מה שהוביל את סקאיי לדחוק בגורדון לשגר אותה לשילד). ג'יאינג מורה לראיינה כי מעתה ואילך כל פעולה שתעשה לפי חזיונותיה, תאושר אך ורק על ידה. כדי להיות בטוחה שניתן לסמוך על ראיינה, ג'יאינג מתייעצת עם קאל, שמזהיר אותה כי מהמניפולטיביות של ראיינה.

בחזרה למשימה, הצוות מגיע אל בסיס היידרה (לאחר הסוואה מתוחכמת ביותר והקרבת האוטובוס), ונעזר בבאקשי, למרבה ההפתעה (כנראה ששטיפת המוח של וורד הייתה יעילה ביותר) כדי להגיע אל דת'לוק ולינקולן. בעוד חצי מהצוות מחלץ את מייק, סקאיי משתמשת בכוחותיה בפעם הראשונה בשליטה מלאה כדי להציל את לינקולן (קצת הזכירה לי את ביימקס מ"6 גיבורים", עם כל הקטע של "יש לי דיפיברלטורים בידיים"). לפני שהצוות מתכונן לסגת, סימונס מנסה לנקום בוורד ולהרוג אותו עם פצצת דיסק, אבל באקשי מזנק לפניה ומציל את וורד, ומתמוסס למוות. ביי ביי, סוניל. ממש לפני שהבסיס מופצץ קולסון מצליח להעתיק את כל מאגר הנתונים של היידרה. ד"ר ליסט, כמובן, נמלט.

עם שובם אל מפקדת שילד, מינוס וורד שחמק בצל ההפגזה, הוא יוצר קשר עם קולסון ומבקש שידאג לקירה\סוכנת 33, על מנת שתוכל להשתקם כראוי. גונזלס ובובי דנים באפשרות הגיוס של סקאיי ולינקולן לסוכנות, וחקירת עולמם של "בעלי היכולות". קולסון מכבד את חלקו בעסקה ופותח את ארגז הכלים עבור גונזלס, תוך כדי חשיפה כי פיורי ירצה את הקובייה בחזרה, לתדהמתו של גונזלס. קולסון עובר על מאגר הנתונים של היידרה ומגלה כי השרביט של לוקי נמצא ברשותו של פון סטראקר בסוקוביה. הוא יוצר קשר עם מריה היל ומבקש ממנה לפתוח בפרוטוקול טתא, שמסתבר כי פירושו הפעלת הנוקמים. בזמן שקולסון עובר על המידע, אנו מגלים כי ראיינה, רגע אחרי שהיא מנסה לערער את הנהגתה של ג'יאינג, חווה חיזיון מבעית על העתיד הקרוב, בו "אנשי מתכת ישטפו את הערים, ועולמנו ישתנה לנצח", חיבור מושלם לתחילת עלילת הסרט.

בנוסף לחיזיון, בתחילת הפרק ליסט מספר לבאקשי על תוכניתם, שלו ושל סטראקר, ועל התאומים, התעסקות נוספת עם אלמנטים מהסרט. המסתורין עדיין לא הוסר בכל הקשור למטען הסודי בספינתו של גונזלס, ומאחר והשרביט בידי היידרה בשלב זה, כל האפשרויות פתוחות. מה שמשאיר את "סוכני שילד" כסדרה מותחת, מעניינת ומהנה מאוד! אני לא יכול לחכות לפרק 20.

ציון: 4

– ליסט מתייחס ל"תאומים", וונדה ופייטרו מקסימוב, שהופיעו לראשונה ב"קפטן אמריקה: חייל החורף" ומשתתפים ב"עידן אולטרון".
סוקוביה היא מדינה מזרח-אירופאית שקיימת רק ב-MCU, בה נולדו וגדלו התאומים, ומשחקת תפקיד חשוב בסרט (ספוילרים בקישור).
– "חשבתי שהכוח המיוחד שלה זה להסתובב מהר מאוד ולאסוף טבעות זהב."

השאר תגובהלבטל