האם Marvel הולכת בדרכה של DC ומאתחלת את היקום שלה?

בחודש מאי מגיע אלינו מבית Marvel אירוע קומיקס חדש בן 12 חוברות בשם Secret Wars, שייכתב על ידי ג'ונתן היקמן (Fantastic Four, the Manhattan projects) ויאויר על ידי אסד ריביק (Thor – God of Thunder). אירוע זה הוא קצת יותר מסתם אירוע משום שהוא גם מביא לסיומו את הסיפור גדול הממדים שהיקמן בונה זה שנתיים בריצה שלו על Avengers וה-New Avengers, שתי סדרות שמשמשות כצדדים של אותו מטבע, שיסתיימו. דרך אגב, ב- 1984 היה כבר ארוע דומה ב- Marvel בעל אותו שם, שאפילו זכה לסדרת המשך שנה מאוחר יותר, וסדרה נוספת אירוע בעלת אותו שם, ועושה רושם שהם ישאילו ממנו רעיונות רבים*. בסיפור שהיקמן בונה הוכר לנו קונספט בשם Incursions (בתרגום מילולי "פלישות"), אירוע טבעי שמחבר בין שני יקומים בנקודה ספציפית ומנגיש בין כדורי הארץ של שני היקומים וכך מביא לסיומו של שניהם. התופעה הזאת לאט לאט מביאה לסיומו של המולטיוורס (לא לדאוג, האתר בסדר. זה המולטיוורס הקומיקסאי שנהרס).

בראשם של המעריצים, כמו כן ברחבי הרשת נשאלת השאלה, האם Marvel מתכננים ריבוט ברמה של ה – New 52 שהחברה המתחרה DC עשתה לפני מספר שנים?! התחלה טוטאלית של כל היקומים והכותרים מחדש?! DC עשו את זה בעבר כבר פעמיים, פעם אחת ב1985 עם אירוע בשם Crisis on Infinite Earths, ושוב ב2011 במה שידוע בשם ה – New 52 שהגיעו אחרי ארוע ה- Flashpoint. הגורסים בצעד הדרסטי של מרוול מביאים את העובדות כי הארוע הוא מספיק גדול כדי לאתחל את היקום וגם פרסומת שחברת Marvel פרסמה, רקע לבן עם הכיתוב Everything Ends. המתנגדים טוענים, ובצדק, שבשנים האחרונות היו כמה וכמה ארועים ענקיים שהתרחשו בכל הכותרים של Marvel שלוו בהצהרות כגון: "ארוע שישנה את היקום לנצח!" או " ארוע שיחולל מהפכה!". המעריצים למדו גם כי החברה לא פעם ולא פעמיים מבטיחה משהו ולא מקיימת (בעיקר כשהמדובר בגיבורים ש"מתים"). לאחרונה, הניסיון של מרוול לתת תשובה ל- NEW 52, הייתה בשינוי המותג ל Marvel Now, מהלך בו התחילו מחדש את רוב הכותרים אבל לא נגעו בהמשכיות של עשרות שנים, ואז שוב ב- בAll-New Marvel NOW, שבו הם עשו…בדיוק את אותו דבר…שוב!

כריכת הגיליון הראשון שצוירה ע"י אלכס רוס

עוד שאלה שחשוב לציין זה האם האירוע יהיה נגיש לכולם? מדובר בג'ונתן היקמן, הוא כותב שאוהב לבנות סיפור לאט ובאהבה. הוא מפזר לאורך כל הסדרה דברים שאחר כך יהיו רלוונטיים. היקמן נוטע זרעים בסיפור שלאחר מכן פורחים ומשפיעים על מהלך העלילה וחיי הגיבורים. הוא כותב סדרות שפשוט אי אפשר להתחיל מהאמצע, הכול חשוב והכול רלוונטי. בהתחשב בעובדה כי Secret Wars מגיע לאחר סיום ההרצות של כותרי ה- Avengers שהיקמן כותב, וגם שהוא בעצם תוצאה של הריצה הזו, שנבנית כבר שנתים, מענין לראות איך אנשים שלא עקבו אחרי הריצות של היקמן, ייקבלו את הארוע. כדי לקבל את כל התשובות לשאלות האלה כנראה צריך לחכות למאי.

* ראוי לציין גם את Secret War, מיני-סדרה מ-2004 של בראיין מייקל בנדיס וגבריאל דל'אוטו ששאבה השראה מהאירוע ההוא, והיו לה השלכות על יקום מארוול לשנים הבאות.

One thought on “האם Marvel הולכת בדרכה של DC ומאתחלת את היקום שלה?”

  1. ברור שזה בדיוק אותו הדבר! מיתוג זו מילת המפתח.
    תקרא לזה בשם חדש, זה מושך אנשים, אנשים נמשכים? השגת את המטרה שלך.

    אני אוהב אבל איך מארוול אפילו כבר צוחקים על הביזאריות של ה"מוות" אצלם(ראה אנט מן הנוכחי, חוברת מספר 1 אני חושב, שבה הוא דיבר על איך הוא היה מת כאילו זה דבר נורמלי לחלוטין.).

השאר תגובהלבטל