ביקורת, Primal- גאונות ללא מילים

אין ספק שאחד השמות החמים ביותר בתעשיית האנימציה בשני העשורים האחרונים הוא גנדי טארטקובסקי. מי שעמד מאחורי לא מעט הצלחות טלוויזיוניות בשנות ה90 (בנות הפאוור פאף, המעבדה של דקסטר, סמוראי ג'ק ועוד) והצליח להפוך סרט של אדם סנדלר למצליח ובעל יותר מהמשכון אחד (מפלצת של מלון) וכל זאת תוך כדי שמירה על סגנון אנימציה ועיצוב ייחודיים, מושכי עין ומהנים.

לאחר ההצלחה הרבה שנחל עם העונה האחרונה של "סמוראי ג'ק" אותה מיתג מחדש כסדרה לנוער ומבוגרים ברשת adult swim, חוזר טרטקובסקי אל הרשת עם מיזם חדש ומעניין- Primal. סדרה המתרחשת בתקופת האבן.

המשך הקריאה כולל ספוילרים לסדרה:

בחמשת הפרקים של המיני סדרה אנחנו פוגשים איש מערות הזוכה לכינוי "חנית". לאחר שמשפחתו נטרפת באכזריות ע"י להקת דינוזאורים, חנית נתקל באמא דינוזאורית ושני גוזליה. הדינוזאורית, המכונה "ניב" (בעברית המגדר התהפך. זה משעשע) חווה סיפור זהה כאשר הדינוזאורים הרצחניים תוקפים גם אותה וטורפים את שני גוזליה. חנית וניב שבורי הלב מאחדים כוחות ונוקמים את נקמתם. שאר הפרקים מתארים את מערכת היחסים המורכבת של שני השורדים, בעודם חווים את הזוועות של התקופה הפרה-היסטורית.

לא אשקר, ציפיתי המון לסדרה הזו, אולם כשראיתי את הפרק הראשון המון דברים הציקו לי. לצד אנימציה קלאסית יפיפייה יש המון ניסיונות לייצר סלו-מושנים או עיוותי זמן שמרגישים מאוד צולעים. מה שהוסיף לתחושת התסכול שלי היא גם העובדה שהעולם של primal מתיימר להיות מציאותי, אך מבחינה מדעית ותפיסתית הוא לא כל כך עובד בהתחלה. בני אדם מפותחים, שכבר למדו לצוד ולהדליק אש, לא התקיימו לצד דינוזאורים שנכחדו מיליוני שנים קודם לכן. העובדה שניב מוצגת כטי-רקס מרגישה משונה כשמבינים שהיא בגודל של סוס ולא פיל.

primal

כל התחושות האלו נעלמו ברגע שהסיפור מעביר הילוך לפן הרגשי. במשך חמישה פרקים הדרמה לא מפסיקה למלא לצופה את העיניים בדמעות. כל פרק הוא סיפור בפני עצמו אך תמיד אפשר לראות חוטים מקשרים לעברם של שני הגיבורים. בפרק אחד רואים כיצד שני ציידים מיומנים נאלצים לחיות זה עם זו ולמתן את הדחפים הטבעיים שלהם. בפרק נוסף, חלק מחיות הפרא מראות סימנים של רגש אנושי כמו נקמה, שכול ואפילו חמלה.

אני לא מצליח להעלות בדעתי פרק אחד בסדרה, כולל האחרון עד לפריים האחרון ביותר, שלא העבירו בי צמרמורת והשאירו אותי עם טעם לעוד. וכל זאת באמת לצד עיצוב דמויות וסביבה מרהיבים, אנימציה מצוינת ושימוש בתנועה והבעות פנים כדי להעביר שיח, שכן הסדרה כולה ללא מילים כלל. בשורה תחתונה, תמצאו איך לראות את Primal. היא אומנם לא לכולם, אבל היא מצוינת.

ציון: 5
ratings-tv-5

One thought on “ביקורת, Primal- גאונות ללא מילים”

השאר תגובה