ביקורת, "ג'וקר" – הליצנים באים, וזה לא מצחיק

שבועות ספורים לאחר שצפינו בליצן פסיכוטי אחד מתוצרת אולפני "וורנר" שובר את הקופות ברחבי העולם, מגיע סרט נוסף בו מככב ליצן פסיכוטי. האם "ג'וקר" יעמוד בציפיות הקהל ויכניס גם הוא משאיות של כסף בשערי אולפני "וורנר"? (בינתיים, נראה כי התשובה לשאלה הטכנית הזו, היא "כן, בהחלט"). הרשו לי לציין לשבח את המנהלים שאישרו את ההרפתקה הזו בוורנר\DC – ללא ספק אחד האולפנים המושמצים של השנים האחרונות, לאור התוצרים הממש לא אחידים שהאולפן הזה מספק, בוודאי כאשר מתמקדים במה שמכונה ה DCEU, או "היקום הקולנועי המורחב של DC" (הכניסו כאן כל קטילה אפשרית על "יחידת המתאבדים", "ליגת הצדק" או "באטמן נגד סופרמן").

כאשר הפיאסקואים הקולנועיים של וורנר\DC מוצגים באור התחרות הכמעט בלתי אפשרית מול ה-MCU המצליח של מפלצת דיסני/מארוול, זה נראה כאילו החליטו בוורנר\DC  לבצע חרקירי עסקי ו"לזרוק על קיר" כל כיוון אפשרי לרעיון, בתקווה שאחד מהם "ידבק". כלומר, הם מייצרים טון לא אחיד של סרטים שאמורים להיות חלק משלם גדול יותר (לדוגמא: "שהאזאם" מול "אקווהמן" מול מה שאפשר לצפות מ"ציפורי טרף" המתקרב) .ובכן, לאחר הצפייה ב "ג'וקר" אני מוריד את הכובע בפני המנהל האחראי בעל ביצי השור (כפי הנראה) שאישר את החזון הקיצוני של הבמאי טוד פיליפס, ועוד יותר את פיליפס עצמו.

המשך הקריאה כולל ספויילרים לסרט:

(התמונות והטריילר שבביקורת באדיבות "טוליפ אינטרטיינמנט")

כאשר הוכרז על הפקת "ג'וקר" כסרט שעומד בפני עצמו ועל במאי הקומדיות פיליפס כתסריטאי\במאי  אי שם בסוף 2017, התגובה הקולקטיבית של רוב חובבי הקומיקס (אני בתוכם) הייתה "מה לעזאזל הם עישנו שם?". אולם, הסרט שנראה כמו בדיחה לא מוצלחת של אולפנים במשבר – הפך לזוכה הגדול בפסטיבל ונציה רק בחודש שעבר, כאשר הוא גורף שבחים כמעט בכל אספקט אפשרי.

פיליפס החל את הקריירה שלו דווקא כבמאי דוקומנטרי מוערך, עד שפגש את הבמאי הוותיק איוון רייטמן ("מכסחי השדים") אשר שכנע אותו להפוך לבמאי קומדיות, בחירה שהתבררה כנכונה ביותר – פיליפס התגלה כפס ייצור לקומדיות מצליחות כמו "רוד טריפ" ו"סטארסקי והאץ'", עד שהחלק הראשון של "בדרך לחתונה עוצרים ב…" ישגר אותו לסטרטוספרה, עם להיט שהיה גם הוא בדרוג R, אך הכניס סכום מטורף של כסף בקופות ואף זכה בפרס גלובוס הזהב לסרט הטוב ביותר. הסרטים הבאים בסדרה הזו המשיכו לשבור קופות כאשר פיליפס כותב ומביים גם אותם.

Joker 013

מסקנה, מעבר בין ז'אנרים קולנועיים אינו דבר חדש עבור פיליפס, אך עדיין, "ג'וקר" הוא חתיכת הישג בפני עצמו – כמעט לכל אורך הצפייה בסרט מצאתי את עצמי יושב על קצה המושב, נע בין התרגשות דרוכה לבין רצון עז להתגרד בחוסר נוחות. הדרך שבה "ג'וקר" מבויים, ערוך ומצולם מזכירה יותר מותחן אימה מאשר סרט קומיקס, כאשר נראה כאילו הסרט מאתגר את הצופה – "האם אתה באמת רוצה לראות מה יקרה בדקה הבאה?". נכון, הרקע של פיליפס בקומדיה נוכח וקיים, אך קטעי ההומור המעטים גם הם שחורים משחור, עד לדרגה שכמעט לא נעים לצחוק. זו חתיכת פאקינג תעוזה.

כפי שכבר ידוע, פיליפס כתב את הסרט כמחווה לסרטים הפוליטיים\חברתיים הגדולים של סוף שנות השבעים, בייחוד "נהג מונית" ו"מלך הקומדיה" של מרטין סקורסזה, אשר לא קשה למצוא לשניהם מחוות ישירות בסרט, בעיקר לנוכח העובדה שרוברט דה-נירו עצמו, כוכב שני הסרטים הנ"ל, מופיע בסרט בתפקיד משמעותי. ככלל, רוחו של סקורסזה, שהיה אמור לשמש כמפיק, ניכרת לכל אורך הסרט, עד כדי כך שאני מניח שאפשר היה להוסיף את שמו לקרדיטים בכל מקרה.

Joker 027

בנוסף, "ג'וקר" כולל כמה מחוות ברורות ל"האביר האפל" של נולאן, אולי בתור האב הרוחני של "סרטי הקומיקס הריאליסטיים" – החל מהלייט-מוטיב המוסיקלי המופיע כבר בתחילת הסרט, שמאזכר את אותו אחד שהאנס זימר השתמש בו כדי לאפיין את הג'וקר, ועד לשוט אחד מסוים לקראת סוף הסרט שצולם על מנת לדמות לשוט מפורסם של הית' לדג'ר מ"האביר האפל".  אבל, וכאן טמון ההבדל הגדול בין הסרט הנוכחי ל"האביר האפל", אם באתם ל"ג'וקר" בציפייה לקבל ערב קליל של בידור עם פופקורן – קניתם את הכרטיסים הלא נכונים: "ג'וקר" יגרד את העצבים החשופים שלכם באיטיות ועם כפית חלודה וקהה, ולקינוח יפזר לכם קצת מלח כדי שתחוו את התחושה המענגת של שריפה.

כראוי למקורות הקולנועיים מהסבנטיז מהם הוא שואב את ההשראה שלו, "ג'וקר" הוא בבסיסו מחזה מוסר אודות ההידרדרות לתהום של אדם אשר חי בחברה שהריקבון פשט בכל פינה ואדם לאדם זאב בה. זהו סיפור נפילתו ועלייתו של ארתור פלק, האיש שיהפוך להיות הג'וקר. כמו רופרט פאפקין (גיבור "מלך הקומדיה"), גם ארתור פלק הוא אדם עלוב עם שאיפות להיות סטנדאפיסט מצליח, בדיוק כמוהו הוא חי בדירה מתפוררת בכרך ענק בתחילת האייטיז (עידן הקפיטליזם הדורסני של רייגן, משל לעידן הנוכחי), בדיוק כמוהו הוא גר לבד עם אימו ובדיוק כמוהו הוא מדמיין כי מנחה של תוכנית אירוח מצליחה הוא חברו הטוב ביותר, זה שיעזור לו לפרוץ בגדול. וכמו טרוויס ביקל (גיבור "נהג מונית"), פלק הוא אדם פגיע ומעורער, אשר האלימות העירונית והניכור שהוא חווה על בסיס יומי יהיו הטריגר להפיכתו לפסיכופט רצחני.

Joker 014

הדבר הייחודי ל"ג'וקר", מול סרטי קומיקס אחרים, הוא היותו כמעט לחלוטין הופעת יחיד מצמררת של חואקין פניקס: מהקלוז-אפים הארוכים על הבעות פניו ועד חשיפת גופו המתעוות הסובל מתת משקל. ההופעה המצמררת הזו הושגה ללא שימוש באפקטים ממוחשבים, אלא בשל העובדה שפניקס באמת רזה מאוד לצורך הצילומים. סרט קומיקס או לא סרט קומיקס, נראה שפניקס שקע כל כולו לתוך הטירוף של ארתור פלק\ג'וקר והתוצאה הסופית תיזכר ללא ספק כאחת ההופעות הטובות של שחקן עם רזומה ארוך של הופעות מדהימות.

זהו לטעמי הג'וקר הטוב ביותר שנוצר בקולנוע – בעוד כולנו מעריכים את הדמות שהית לדג'ר יצר ב"האביר האפל", הרי בסופו של דבר בשל האניגמטיות של הדמות שלו היה קשה מאוד להזדהות איתה או עם מניעיה. בניגוד אליו, פניקס יוצר דמות פגיעה, מאוד אנושית, אשר הטירוף המובנה בתוכה רק גורם לנו לרחם עליו ולהזדהות איתו אפילו יותר. הנאום שארתור פלק נושא לקראת סוף הסרט באולפן של מוריי פרנקלין (דה נירו), למעשה המניפסט של הג'וקר, רק מדגיש יותר את האמפתיה כלפיו, תוך כדי הדגשה של אותה אנלוגיה שהסרט יוצר בין המצב הפוליטי של שנות השמונים לימינו אנו.

Joker 010

פרוש על פני שעתיים, "ג'וקר" הופך לטור דה פורס של בניית סיפור מקור לדמות קומיקס, אולי אפילו לאוריג'ין סטורי הטוב ביותר שסופר בקולנוע, כאשר כל נדבך בנפילתו של פלק אל מחוזות השיגעון נבנה בקפידה ובכוונה תחילה. גם אם חלק מהמהלכים הם צפויים למדי (לעזאזל, הכל צפוי מהתחלה! אתם יודעים שזה סרט על "הולדת" הג'וקר!), הייחוד הוא רמת הכתיבה ורמת המשחק. לפעמים זה כל מה שנדרש כדי להפוך גם את הבנאלי ביותר לדבר שהוא באמת יוצא דופן. למרות החירות הגדולה ש"ג'וקר" לוקח בתיאור דמותו הבדיונית של נסיך הפשע המטורלל, העלילה הזו יכולה בקלות להיכנס לקאנון הרשמי של DC.

*ספוילר משמעותי* – היה לי ויכוח קטן עם מומחה קומיקס ביציאה מהסרט – האם דמותו של תומס ויין, כפי שהיא מתוארת בסרט, חוטאת לדמות שלו בקומיקס, לאור הדרך בה הוא מוצג ב"ג'וקר". טענתי שלמרות שנראה שכך הדבר, זהו פירוש לא נכון, משום שהוא מוצג דרך העיניים של ארתור פלק. אם מסירים את הפילטר המעוות הזה, הרי שדמותו ומעשיו של תומאס ויין עולות בקנה אחד עם דמותו "הקלאסית" מהקומיקס.

JOKER 069

שתי נקודות נוספות שיש להתעכב עליהן  לגבי הסרט –

האחת היא הצילום הקודר והמטריד של לורנס שר, שצילם לא מעט קומדיות (בהן גם רוב סרטיו של פיליפס) ועושה פה עבודה מדהימה לדעתי, אשר כפי שכבר ציינתי, נותנת ל"ג'וקר" תחושה של מותחן אימה ולא סרט קומיקס.

הנקודה השנייה היא המוזיקה המינימליסטית ועוכרת השלווה של הצ'לנית והמלחינה האיסלנדית הילדור גודנדוטיר שהייתה חברה גם בהרכב האיסלנדי המוערך Múm (המוסיקה שלה צמררה אותנו עוד קודם בסדרה "צ'רנוביל"). למרות שהיא נותנת רפרנסים לעבודתו של זימר ב"האביר האפל", היא שונה ממנה והאופי המאופק שלה מתאים הרבה יותר לסרט הקטן הזה מאשר הבומבסטיות של זימר.

JOKER 054

איך שלא אהפוך את זה, אני בספק גדול אם ה"ג'וקר" יהפוך לבלוקבסטר שמכניס מיליארד דולרים לאולפנים (נוסח "אקווהמן" או "וונדר וומן"), מתוך הבנה שאופי ודרוג הסרט מייעד אותו לקהל מצומצם הרבה יותר (אם כי לא יהיה מאושר ממני להתבדות ולאכול את הכובע בעניין הזה). ההימור שלי הוא  שהסרט יכניס "רק" כמה מאות מיליונים "צנועים", אך מכיוון ש"ג'וקר" הוא סרט נטול אפקטים ממוחשבים יקרים (כמעט נטול) והופק בתקציב צנוע למדי (50 מיליון דולר לערך) –  גם סכומים כאלה יהפכו אותו להצלחה מסחרית אדירה בכל מקרה.

חלף הרבה זמן מאז צפיתי בסרט עם תחושת צמרמורת לאורך כל אורכו, או שיצאתי ממנו חושב על מה שבדיוק ראיתי- ואני שמח שזה קרה דווקא ב"ג'וקר". אני תמיד אומר שהקריטריון שלי לסרט מוצלח הוא האם אשמח לראות אותו שוב ושוב, וכאן "ג'וקר" מאתגר אותי: אני חושב שאזדקק לזמן מנוחה בין הצפייה הראשונה לבאה, מכיוון שהחוויה הייתה עוצמתית מדי. דווקא בשל כך אתן ל"ג'וקר" 4.5 כוכבים.

ציון: 4.5
ratings-film-4-half

בניגוד גמור לאופי של הסרט, נספק לכם שיר שמח ומקפיץ על ליצן והדמעות שלו, באדיבות הרכב הסקא הבריטי The Beat, שחידש את הלהיט של סמוקי רובינסון בערך בתקופה בה מתרחש "ג'וקר":

 

8 thoughts on “ביקורת, "ג'וקר" – הליצנים באים, וזה לא מצחיק”

  1. דירוג כל סרטי באטמן בלייב-אקשן, מהרע לטוב

    בחודש מרץ 2022 יעלה לאקרנים "באטמן", העיבוד הקולנועי הבא אודות איש העטלף האייקוני שנוצר על ידי בוב קיין וביל פינגר בשנת 1939. עוד מימי "באטמן: הסדרה המצוירת", תמיד חשתי חיבה כלפי דמותו המיוסרת, הקשוחה, מגניבה והחכמה של הצלבן במסכה מהעיר גותהאם סיטי.

    לפחות על סמך הטריילר החדש, נדמה שיש למה לקוות. אף על פי שרוברט פטינסון נשמע כמו ליהוק נוראי לתפקיד באטמן ומעולם לא התרשמתי מסרטיו הקודמים של הבמאי מאט ריבס, מצא חן בעיניי הרעיון לפיו באטמן מוצג כבלש שמפענח תעלומות רצח. בנוסף, הגרסאות של קאטוומן והפינגווין נראות מבטיחות, ונראה כי הרידלר מהווה אתגר מנטאלי עבור גיבורינו עטוי הברדס. אז כן, הציפיות גבוהות.

    עד שהסרט ינחת בבתי הקולנוע ונוכל לשפוט בעצמנו את התוצאה הסופית, קבלו את מדרג סרטי באטמן הקולנועיים על סמך הטעם האישי שלי. שימו לב שלא כלולים סרטי אנימציה (מצטער, "סרט לגו באטמן"), וגם לא קרוס-אוברים עם גיבורי-על נוספים (ראו ערך "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק") או ספין-אופים (למשל, "ג'וקר").

    8."באטמן ורובין"
    תודה רבה לכם על כלום, ג'ואל שומאכר ועקיבא גולדסמן: זה לא רק הסרט הכי גרוע מבין כל העיבודים הקולנועיים שנעשו על באטמן, אלא גם אחד הסרטים הכי גרועים בתולדות ז'אנר סרטי גיבורי-העל והקומיקס אי פעם. חוץ מזה שהאפקטים עלובים והצילום מציג כל צבע אפשרי בספקטרום בכל סצנה, העלילה אידיוטית ויותר מדי פשטנית (ולא באופן חינני) והמשחק מצד צוות המשתתפים מוגזם – בעיקר אומה ת'ורמן כפוייזון אייבי וארנולד שוורצנגר על תקן מיסטר פריז. כשהגיבור חסר כריזמה והנבלים לא מאיימים בשיט, מה הטעם?

    7. "באטמן לנצח"
    אף על פי שלא נחשב לסרט נחות כמו "באטמן ורובין", לטעמי מדובר בסרט משעמם ומעיק (לא פלא שהוא נקרא "באטמן לנצח" – הצפייה בו מרגישה כמו נצח). ניקול קידמן וטומי לי ג'ונס מבוזבזים לחלוטין, ג'ים קארי פולט כמה מהשורות הכי גרועות בכל הקריירה שלו כרידלר, ושלא אתחיל לדבר על דמותו המרגיזה של רובין (כריס אודונל, האדם האחרון שהייתי מלהק לתפקיד יתום חדור זעם ונקמה). יחד עם זאת, חבל לי על ואל קילמר: הוא לא בחירה רעה לתפקיד באטמן, נהפוך הוא (ראיתם את ג'ורג' קלוני בסרט "באטמן ורובין"? בהשוואה אליו, קילמר מדהים), אבל מה שיוצרי הסרט עוללו לדמותו לא מאפשר לו לבלוט.

    6. "באטמן: הסרט"
    גילוי נאות: לא התחנכתי על רזי "באטמן", סדרת הטלוויזיה המצליחה משנות השישים שבה אדם ווסט וברט וורד גילמו את באטמן ורובין, בהתאמה. אולי מהסיבה הזו לא התלהבתי מהסרט שהופק בעקבותיה: לטעמי הוא לא מספיק מצחיק, לא מספיק מבדר, לא מספיק נועז ולא מספיק מעניין. אף על פי שהרצון לגולל עלילה מופרכת והומוריסטית (עם לא מעט הומור שמודע לעצמו) הוא רעיון מבורך כשזה מגיע אל איש העטלף, הביצוע עצמו חלש. יאמר לזכותו דבר אחד: בלעדיו, אנחנו לא היינו מקבלים בחיים את "סרט לגו באטמן".

    5. "באטמן מתחיל"
    אחרי הזוועות שחוללו "באטמן לנצח" ו"באטמן ורובין" מאת ג'ואל שומאכר, המותג הקולנועי של באטמן שקע בתרדמת ארוכה עד שהגיע הבמאי כריסטופר נולאן, שהשיק אות איש העטלף מחדש כגיבור מציאותי, רגיש ומחוספס. הוא ליהק לתפקיד הראשי את כריסטיאן בייל, שאמנם לא מתעלה על מייקל קיטון, אבל לטעמי היה בחירה טובה (והוא גם השתפר בסרטי ההמשך). בסך הכול, "באטמן מתחיל" הוא סרט טוב: האקשן מקרטע וצולע בגלל צילום לא יציב ועריכה מבלבלת, אבל העלילה מרתקת וצמד הנבלים המורכבים (שמגולמים על ידי ליאם ניסן וקיליאן מרפי) מפצים על כך.

    4. "באטמן"
    הקלאסיקה שביים טים ברטון עיצבה את באטמן מחדש אחרי העידן של אדם ווסט. לא עוד גבר בספנדקס שלא מצליח להתפטר מפצצה, אלא אדם מתוסבך שבחסות החשכה מטיל את אימתו על הנוכלים המנהלים את העולם התחתון של גותהאם סיטי. מייקל קיטון היה ונשאר באטמן האולטימטיבי, בעוד שהג'וקר בגרסת ג'ק ניקולסון הוא נבל תוסס, מטריד, מורבידי, משעשע ושופע המון קסם אישי.

    מלבדם, המוזיקה שחיבר דני אלפמן אלמותית, השירים שכתב פרינס מצוינים, והעיצוב האמנותי – החל מהעיר גותהאם ועד לטכנולוגיה של באטמן – מפוארת. מבחינתי, הבעיות היחידות הינן הליהוק של קים בייסינג'ר הצווחנית לתפקיד העלמה במצוקה והתפנית בסיום שאמורה לקשור את הגורל של באטמן ושל הנמסיס הנצחי שלו יחד, בעיקר כי היא נראית מאולצת ולא נחוצה.

    3. "עלייתו של האביר האפל"
    או כפי שהוא מוכר בישראל, "הסרט ההוא עם אלון אבוטבול ואורי גבריאל". החלק האחרון בטרילוגיית באטמן מאת כריסטופר נולאן, ובכיכובו של כריסטיאן בייל בתפקיד באטמן הבאד-אס, פיצל את דעת הקהל לשניים: יש את המחנה שאהב אותו מאוד, וישנם אלו שהתאכזבו ממנו משמעותית.

    מבחינתי, "עלייתו של האביר האפל" הוא סרט מעולה, אפילו שהוא לא מגיע לקרסוליים של קודמו עטור השבחים. אמנם ראיתי גבינות צהובות עם פחות חורים מאשר התסריט שלו, אולם העלילה מותחת והנרטיב של באטמן נחתם באופן משביע רצון, אפי ונוגע ללב. בנוסף, קטעי האקשן מרהיבים, הפסקול של האנס זימר גאוני, ויש משחק איכותי מצד בייל כאיש העטלף החבוט וחסר הביטחון, ג'וזף גורדון-לוויט בתור שוטר צעיר ואופטימי וטום הארדי כשרירן המטורף ביין, המוכר לחובבי הקומיקס כאחד המנוולים הכי מסוכנים שידעה העיר גותהאם.

    2. "באטמן חוזר"
    אחת הסיבות שסרטי המשך נוטים להיות טובים יותר אצל גיבורי-על בכלל, ואצל באטמן בפרט, היא שניתן לדלג על האקספוזיציה ולגשת ישר אל האקשן. זה בדיוק מה שעושה טים ברטון בסרט השני שלו אודות הבלש האפלולי כשהוא מציב לו שלושה יריבים בלתי נשכחים: קאטוומן החושנית של מישל פייפר, הפינגווין האכזרי בגרסת דני דה ויטו והתעשיין המתועב מקס שרק, מעין פרודיה על דונלד טראמפ בימים שלא חלם על נשיאות ארצות הברית (העובדה שמגלם אותו כריסטופר ווקן המשובח רק משדרגת אותו).

    מלבדם, מייקל קיטון נהדר כהרגלו בתור באטמן ומעניק הופעה לא מספיק מוערכת לדעת כותב השורות האלה, המוזיקה, הצילום והעיצוב נפלאים, ואווירת חג המולד המסויטת הופכת את "באטמן חוזר" לסרט המשך מעציב, מרגש וגם טראגי. הוא היה יכול בקלות לקחת את המקום הראשון בהליכה אלמלא…

    1. "האביר האפל"
    אני יודע, זו בחירה נדושה לחלוטין, אבל "האביר האפל" הוא הסרט הכי מוצלח שנעשה על באטמן. בעיניי, הוא גם בקלות אחד הסרטים הכי טובים בז'אנר גיבורי-העל, וגם אחת היצירות הכי חשובות בכל תולדות הקולנוע: פחות קומיקס ויותר מותחן פסיכולוגי ומורט עצבים המבקש לבחון את טבע האדם. לבאטמן עדיין יש צעצועים מופלאים, אבל הם לא העיקר כאן, אלא תחושת האימה ואי הוודאות המלווה את העלילה שרקח כריסטופר נולאן.

    האקשן משמיט לסת, אבל הדמויות העמוקות הינן לב העניין – החל מבאטמן האלים נוסח כריסטיאן בייל ועוזריו הנאמנים שמגולמים במיומנות על ידי מורגן פרימן ומייקל קיין, דרך ארון אקהרט ומגי ג'ילנהול כזוג האוהבים שהם הארווי דנט ובחירת לבו, ועד למפקח גורדון בגרסת גארי אולדמן. אה, וכמעט שכחתי את דמותו הבלתי נשכחת של הג'וקר הפרוע והאימפולסיבי, שכעת רשום בטאבו (ובצדק) על שמו של השחקן הית' לדג'ר.

  2. בראי החודש האחרון……. אני כבר אמור לאכול את הכובע, המגבעת, המצנפת והכאפיה…….
    לא קורה לי הרבה, אבל כן – שמח שטעיתי בזה.

    1. בראי החודש האחרון……. אני כבר אמור לאכול את הכובע, המגבעת, המצנפת והכאפיה…….
      לא קורה לי הרבה, אבל כן – שמח שטעיתי בזה.

  3. שנות השמונים בארה״ב דווקא היו רנסנס כלכלי, והנשיא רייגן אשר הוביל אותן זכור כמי שהציל את ארה״ב (למעט אולי בדמיונם של קומוניסטים מושבעים). ההזנחה והעליבות אשר אנו רואים בסרט הן התוצאה של שנות השבעים בהובלתו של ג׳ימי קארטר, שבהן הצמיחה דישדשה והאינפלציה דהרה, שילוב קטלני אשר חיסל את מעמד הביניים.

  4. ביקורת מעולה (עדיין לא הבנתי למה 4 וחצי כוכבים ולא 5 ) שלחלוטין מתארת גם את מה שאני חוויתי בסרט.

השאר תגובה