ביקורת: "קרניבל רואו" – סדרת פנטסיה מרשימה, חשובה ומהנה

"קרניבל רואו" החלה כפרויקט של הבמאי והיוצר גיירמו דל טורו ("המבוך של פאן") לפני כארבע שנים ונקראה בגרסה שלו -"רצח בקרניבל רו" הסדרה, שיש בה רק 8 פרקים, הגיעה לא מכבר לשרות אמאזון פריים (עם תרגום לעברית) ומצאתי את עצמי מרותק ומהופנט למרקע מבלי יכולת להתנתק!

הסדרה מתרחשת בעולם פנטסטי שמזכיר את התקופה הויקטוריאנית (אנגליה של המאה ה19), שכולל יצורים מיתולוגיים (פיות, פאנים אנשי זאב ושדונים קטנים) שברחו ממולדתם, שנהרסה כליל בעקבות מלחמה בין שתי מעצמות על אדמתה, ונפוצו ברחבי תבל.

במרכז הסדרה עומדת תעלומת מסתורין וניסיון לפתור סדרת רציחות מסתורית ואכזרית. מי שמנסה לגלות את הרוצח (או הרוצחים) הוא הבלש האנושי רייקרופט פילוסטרייט (בגילומו של אורלנדו בלום). ברקע הרציחות, אנו עדים למרקם הפוליטי השברירי מאוד בין אלה שמקבלים את הפליטים הפנטסטים בזרועות פתוחות, לבין אלה שקוראים לגירושם. בנוסף אנו עוקבים אחרי וינייט סטונמוס (קארה דלווין, "ואלריאן"), פיה אמיצה ורבת תושייה, שהייתה אהובתו של רייקרופט, וכעת מנסה למצוא את עצמה כפליטה בעולם החדש שהגיעה אליו.

חייבים לומר, הסדרה פשוט מרתקת! גמעתי את כל שמונת הפרקים בהנאה עצומה במהלך שני לילות בלבד. העלילה מסקרנת מאוד, מותחת ומצליחה להפתיע את הצופה (ויותר מפעם אחת). פתרון התעלומה, למרות שהוא מתחיל להתבהר כבר לפני הסוף, נעשה בצורה מבריקה וכזו שעוצרת את נשימתו של הצופה. סיומה של העונה מצליח להפתיע את הצופה, קריאת "WTF?!" רמה נשמעה מפי אי שם באישון לילה כשהגעתי לסיום העונה.

Carnival

ואם אנחנו מדברים על הצד הוויזואלי של הסדרה, היא פשוט מהממת ביופיה! הנופים המרהיבים, הרחובות ותשומת הלב לפרטים הכי קטנים. עבודת צילום, תפאורות, הלבשה ואנימציות מחשב נהדרות. גם למחלקת האיפור מגיע פרס, כשבמרכז הסדרה יצורים פנטסטים נושאי כנפיים או קרניים שהצופה שוכח לחלוטין שאין הם חלק מגופה של הדמות. הכנפיים של הפיות נראות לחלוטין אותנטיות, והסצינות בהן הן מתעופפות אמינות יותר מאשר בלא מעט סרטים עתירי תקציב.

גם סצינות הסקס שמופיעות במהלך הסדרה, עשויות בטעם טוב, מבוצעות בצורה יפה, אומנותית ומתאימה לאווירה ולסיפור. בהקשר הזה, לאחרונה (לתחושתי) יש איזהשהו גל של שירותי הסטרימינג (נטפליקס, אמאזון וHBO- שם זה היה תמיד) אשר בוחרות להראות סצינות בוטות בגסותן, כשכמה שיותר בוטה יותר טוב (אולי כדי להבדיל עצמם מהאיום המתקרב מכיוונה של דיסני?) ודווקא בסדרה הזו הסצינות היו מאוד נעימות לעין, מאוד אומנותיות ובלי תחושה שהיוצרים צנזרו את עצמם. אחת מהסצינות הללו היו מהיפות ביותר שראיתי בתחום.

"CarnivalRow" Ep108 D33 Photo: Jan Thijs 2018

במהלך הצפייה בסדרה, קשה להתנתק מהמסרים החברתיים והאנושיים ומהקשרם למציאות ולמרקם הפוליטי של ימינו לו אנו עדים בכל מהדורת חדשות. ההתייחסות לפליטי המלחמה, כשגם התושבים הליברלים ביותר פשוט מתייחסים אליהם כאל משרתים, הוויכוחים והדיונים בפרלמנט בעד גירוש או הסגר הפליטים, דעת הקהל בנושא זוגיות בין גזעית, והגדילה לעשות מכולן סצינת הסיום של העונה, שמבלי לספיילר אמורה להרעיד כמה וכמה נימים בנפש של כל אחד ואחד מצופיה היהודים של הסדרה.

בנוסף לבלום (סרטי "שר הטבעות"), וקארה דלווין ("יחידת המתאבדים"), הקאסט כולל שמות כמו דייוויד גיאסי ("בין כוכבים", "האביר האפל"), טמזין מרצ'נט ("גאווה ודיעה קדומה", "שושלת טיודור"), אינדירה וארמה ("משחקי הכס") וג'ארד האריס ("צ'רנוביל", "מד מן" ועוד המון). צוות השחקנים פשוט מעולה ועושה עבודה נפלאה ומשכנעת.

הסדרה חודשה כבר לעונה שניה, ואני באופן אישי כבר מחכה לה בכיליון עיניים. בקיצור, ובמידה ולא הבנתם, אהבתי מאוד את הסדרה המצוינת הזו, ואני ממליץ עליה בחום.

ציון: 4.5
ratings-tv-4-half

2 thoughts on “ביקורת: "קרניבל רואו" – סדרת פנטסיה מרשימה, חשובה ומהנה”

השאר תגובה