הוכרז השלב הבא ביקום הסינמטי של מרוול (קומיקון סאן דייגו 2019)

בסוף השבוע האחרון התקיימה החגיגה הגיקית השנתית הגדולה בעולם, קומיקון סאן דייגו, אשר במשך ארבעה ימים גרמו לעשרות אלפי משתתפים לעמוד בתורים, לרכוש פסלים במחירים מוגזמים, להסתובב בקוספליי ככל העולה על דמיונם, וכמובן, איך אפשר בלי, הכרזות על סרטים חדשים, עונות חדשים, וטריילרים מכאן עד להודעה חדשה (חלקם נעלה כאן באתר בימים הקרובים). אולם, גולת הכותרת של הקומיקון השנה, הייתה ללא ספק, ההכרזה של מרוול על השלב הבא ביקום הסינמטי שלה, אחרי אירועי "סוף המשחק" (שאגב, הפך גם לסרט הריווחי ביותר בכל הזמנים, ועבר את "אווטאר" בסך ההכנסות מכלל העולם).

קווין פייגי, ראש אולפני מרוול, הגיח לבמה באולם H הנודע בסאן דייגו, הזמין לבמה לא מעט מחברי הנוקמים והחל לצאת בהכרזות, כשכל האולם ועולם הגיקים, מקשיב בשקיקה למוצא פיו. פייגי פרט על סרטי הקולנוע וסדרות הטלוויזיה שנעשות במיוחד לשירות הסטרימינג של דיסני, "דיסני+" ושיהיו מקושרים ליקום הקולנועי. בסך הכל הפרוט כלל שישה סרטים (חמישה מהם מרכיבים את שלב 4, אחד מהם, בלייד, שייך כבר לשלב 5) וחמש סדרות, או יותר נכון, מיני סדרות. בניגוד לפעמים קודמות שבהן ידענו מה אמור לקרות בחמש השנים הקרובות, הפעם פייגי צמצם את הידיעות לסרטים שנראה במהלך שנת 2020 ו-2021.

הבשורה הטובה, ת'ור יהפוך לגיבור הראשון ביקום הסינמטי של מרוול שיזכה לסרט רביעי, אבל אנחנו נחזור אליו מאוחר יותר. להלן סקירת הסרטים והסדרות בשלב הרביעי ביקום הסינמטי של מרוול על פי סדר היציאה שלהם לבתי הקולנוע ו/או עלייתם לשידור:

BLACK WIDOW סרט הסולו
תאריך יציאה למסכים בארצות הברית: 1 במאי 2020

null
סרט הסולו של האלמנה השחורה נמצא בפיתוח כבר שנים רבות, ולמרות שהצילומים החלו כבר, עדיין רוב הפרטים נשארים חסויים (כמיטב המסורת המרוולית). את הסרט מביימת הבימאית ממוצא אוסטרלי קייט שורטלנד ("סינדרום ברלין") וזהו יהיה הסרט הראשון שיפתח את שלב 4. העלילה לא ידוע לגמרי בשלב הזה, אבל, מן הסתם, מדובר בפריקוול. קווין פייגי, שהעלה לבמה את סקארלט ג'והנסון וחלק מהקאסט בהם רייצ'ל ווייז ודיוויד הארבור (שכנראה מגלם את הנבל TASKMASTER), הקרינו כמה קטעים מהסרט על פיהם ניתן להסיק שהסרט מתרחש אחרי אירועי "חייל החורף".

The Falcon and the Winter Soldier
עלייה לשידור: סתיו 2020 (שרות הסטרימינג של דיסני+)

The Falcon and the Winter Soldier1
השלב הבא ב… השלב הבא של היקום הסינמטי של מרוול יגיח דווקא בטלוויזיה, בשרות הסטרימינג החדש של דיסני, דיסני+ שמתהווה בימים אלו (ושיעלה על פי הדיווחים בנובמבר הקרוב). במיני סדרה ישתתפו אנתוני מקי (פלקון) וסבסטיאן סטן (חייל החורף) והבשורה המשמחת היא שגם דניאל ברוהל, שגילם את הברון זימו בסרט, "קפטן אמריקה חייל החורף" יחזור לתפקידו, אולם, הפעם, על פי השמועות, כן יהיה עם המסיכה הסגולה שמעטרת את פניו בחוברות הקומיקס. עדיין לא ידוע מה תהיה העלילה, אבל ברור שהסרט יתרחש אחרי אירועי "סוף המשחק" כשסם וילסון/פלקון מקבל על עצמו את המגן של קפטן אמריקה ואת התפקיד.

ETERNALS
תאריך יציאה למסכים בארצות הברית: 6 בנובמבר 2020

eternals-logo
אולי הסרט האפי ביותר של מרוול בשלב הנוכחי. ה-ETERNALS מבוסס על דמויות שיצר ג'ק קירבי בקומיקס שהקדים את זמנו וגיבוריו הם יצורים אלמותיים אשר מחפשים את משמעות המילה אנושיות, מה בעצם הופך את בני האדם לאנושיים. את הסרט מביימת קלואי זהאו, אשר ביימה את הסרט העצמאי המקסים "הרוכב". אנג'לינה ג'ולי מגלמת את ת'ינה, ריצ'ארד מאדן (רוב סטארק ב"משחקי הכס", "שומר ראש") כאיקריס, סלמה האייק כאג'אק ועוד. במסגרת הפוליטיקלי קורקט, בסרט ישנה שחקנית חרשת, לורן רידלוף, אשר מגלמת דמות חרשת, וקווין פייגי הצהיר שאחת הדמויות בסרט תהיה להט"בית. (קשת של צבעים).

SHANG CHI AND THE LEGEND OF THE TEN RINGS
תאריך יציאה: 12 בפברואר 2021

shang-chi-logo-social
אם אתם חובבי קומיקס מושבעים, אתם יודעים ששם הסרט מרמז על חזרתו (או הופעתו המלאה הראשונה) של המנדרין ביקום של מרוול. שאנג צ'י, שבקומיקס ידוע כ- Master of Kung Fu והופיע לראשונה בחוברות מרוול בשנת 1973, הוא בנו של הנבל פו מנצ'ו. צ'י, בקומיקס, זכה לסדרה רצה משל עצמו, אך רוב הזמן הסתובב בין חבורות גיבורי על (Heroes for Hire למשל, ואפילו הנוקמים בשלב מסויים). טוני לונג ("מצב רוח לאהבה", "גיבור") יגלם את המנדרין. את שאנג צ'י יגלם סימו ליו, שחקן קנדי ממוצא סיני. את הסרט מביים דסטין דניאל קרטון שביים את הסרט העצמאי הנחשב Short Term 12 בשנת 2013.

WandaVision
עלייה לשידור: אביב 2020 (שרות הסטרימינג של דיסני+)

wandavision-logoהסדרה, שתתרחש אחרי אירועי "סוף המשחק" תפגיש שניים מהשחקנים האהובים ביקום הסינמטי של מרוול, אליזבת אולסון (וונדה מקסימוב/סקארלט וויץ') ופול בטאני (וויז'ון). העלילה, כמובן, לא ידועה, אבל כן ידוע שהסדרה תתקשר באופן משמועתי יחסית לסרט שני בכיכובו של דוקטור סטריינג (פרטים בהמשך) בו גם תופיע וונדה מקסימוב (אולסון). דמות נוספת שתופיע בסדרה היא זו של מוניקה רמבו, ואם השם נשמע לכם מוכר, זה מכיוון שהדמות הזו כבר הופיעה ב"קפטן מרוול". מוניקה היא הבת של מריה רמבו, חברתה הטובה (גם לטיס) של קרול דנוורס. ב"קפטן אמריקה" דמותה של מוניקה צעירה מאוד, ואילו בסדרה היא תהיה בוגרת יותר. את מוניקה תגלם טיונה פאריס (If Beale Street Could Talk).

LOKI (אזהרת ספויילרים ל"סוף המשחק" בסקירה על הסדרה).
עלייה לשידור: אביב 2021 (שרות הסטרימינג של דיסני+)

null
הסדרה של דיסני+ תחזיר את אחיו החורג של ת'ור, לוקי בגילומו של טום הידלסטון האחד והיחיד. מכיוון שהסדרה מתרחשת אחרי אירועי "סוף המשחק" בו ת'אנוס הורג את לוקי, יאלצו להסביר לנו אי לוקי חזר לחיים. קווין פייגי אמר כי הסדרה תעקוב אחרי לוקי, שב"סוף המשחק" גונב את "אבן החלל" ונעלם. מה שכן, צריך לזכור כי הגרסה הזו של לוקי, אשר נעה ברחבי המולטיוורס, היא גרסה שעדיין שונאת את ת'ור ואת בני האדם, הגרסה המרושעת, ולא הגרסה הכמעט נחמדה של "רגנרוק". למרות שהסדרה בכיכובו של הידלסטון הייתה הראשונה שהוכרזה, עדיין נאלץ לחכות עד 2021 כדי לראות אותה.

DOCTOR STRANGE IN THE MULTIVERSE OF MADNESS
תאריך יציאה למסכים בארצות הברית: 7 במאי 2021

doctor-strange-2-social
כאמור, החדשות הטובות, גם וונדה מקסימוב תופיע בסרט אותו יביים סקוט דריקסון שביים גם את הסרט הראשון בסדרה. דריקסון, שילהב את הקהל ואמר שהוא מתכוון לביים את "הסרט המפחיד הראשון ביקום הקולנועי של מרוול". האם הכוונה היא שדוקטור סטריינג' הבא יהיה סרט אימה?! יכול בהחלט להיות. מעבר לפרטים האלה, הכל נשאר תחת מעטה של מסתורין (כיאה לסוג גיבור העל), אנחנו לא יודעים אם נראה מי מהשחקנים שהופיעו בסרט הראשון (כמו רייצ'ל מקאדמס) או אם צ'יווטל אג'יפור, שהפך לנפל בסוף הסרט הראשון, יהיה גם בשני, וגם, כמובן, מה יהיה גורלו של ה- Ancient One בגילומה של טילדה סווינטון.

What If…?
עלייה לשידור: קיץ 2021 (שרות הסטרימינג של דיסני+)

what-if-slice
סדרת האנימציה בעל הקונספט המגניב, המבוססת על סדרת הקומיקס המצליחה של מרוול ששואלת "מה היה קורה אילו…?", מעין סדרת "אזור הדמדומים" שמעלה תהיות על אפשרויות אחרות ביקום של מרוול. אגב, באחת החוברות המוקדמות בסדרת הקומיקס, העלו במרוול את השאלה, מה היה קורה אילו ג'יין פוסטר הייתה מוצאת את מיולניר והופכת לת'ור. שאלה שמעלה הרבה כיווני מחשבה ובסופו של דבר גם הפכה ל"מציאות" בחוברות הקומיקס, ובקרוב, גם בקולנוע (אבל זה בהמשך הסקירה שלנו). אנחנו יודעים כי הפרק הראשון בסדרה, ישאל את השאלה "מה אם פגי קרטר הייתה לוקחת את הסופר-סירם שקיבל סטיב רוג'רס ושהפך אותו לקפטן אמריקה?". במהלך ההצגה של הסדרה קווין פייגי ציין את האנשים שמדבבים את הדמויות ורובם ככולם הם שחקני ה-MCU. השחקן ג'פרי רייט ("ווסטוורלד") יצטרף לסדרה בתפקיד ה-Watcher.

Hawkeye
עלייה לשידור: סתיו 2021 (שרות הסטרימינג של דיסני+)

hawkeye-social
אם יש דבר אחד שמסמל את הסרטים והסדרות של מרוול, היא הפרידה מהישן, והעברת השרביט, החץ וקשת ואפילו המיולניר, לדור הבא. גם בסדרה החדשה בכיכובו של הוקאי (ג'רמי רנר שחוזר לגלם את הדמות גם במסך הקטן) נראה כי יהיה מעבר לפיד לדור הבא. הסדרה, שמוגדרת כ-EVENT SERIES (שזה יותר מיני סדרה), תעסוק בקלינט ברטון ובדמותה של קייט בישופ, שתהפוך עם הזמן להיות הוקאיי. דמותה של בישופ הופיעה לראשונה בחוברות הקומיקס בשנת 2005 במסגרת הריצה של Young Avengers. אם נשפוט על פי הלוגו של הסדרה, שהוא זהה כמעט ללוגו של חוברות הקומיקס שכתב מאט פרקשן (ריצה שנחשבת למצויינת) יש לקוות שהקו העלילתי יהיה בהשראת הקומיקס הזה.

THOR: LOVE AND THUNDER
תאריך יציאה למסכים בארצות הברית: 5 בנובמבר 2021

thor-4-social
וכמו שאומרים אצלנו, "אחרון אחרון חביב". אולי ההכרזה שיצרה הכי הרבה הייפ, הסרט הרביעי בסדרת סרטי ת'ור (שיהפוך לגיבור עם מספר הסרטים הגדול ביותר ב-MCU), לא מסמן רק את חזרתו של טאיקה ואיטיטי לכסא הבמאי, אלא גם את חזרתה של נטלי פורטמן לתפקיד ג'יין פוסטר. אולם הפעם, במקום להיות מושא האהבה של ת'ור (הם נפרדו, זוכרים?), ובמקום להיות דמות שולית ולא חשובה, הפעם נראה כי פוסטר תהיה Worthy ותזכה להרים את המיולניר ולהפוך לת'ור החדש, כפי שהיה בחוברות הקומיקס לאחרונה.

ולקינוח – קפיצה קטנה לשלב 5

null
בעוד הסרט הרביעי בסדרת סרטי ת'ור סוגר, נכון לעכשיו את שלב 4 ביקום הקולנועי של מרוול. קווין פייגי נתן לנו הצצה קטנה לשלב הבא, עם הכרזה מרגשת בריבוע. למה בריבוע? כי גם הודיעו על ריבוט לבלייד, הסרט, שהתחיל בעצם, בשנת 1998, את הרנסנס של סרטי הקומיקס (אחריו יצא סרט האקס-מן הראשון והשאר היסטוריה). ווסלי סנייפס גילם את בלייד בגלגול הקולנועי הראשון שלו, שצלח שלושה סרטים (המוצלח שבהם הוא השני אותו ביים גיירמו דל טורו). הפעם, את דמותו של בלייד, חצי ערפד חצי בן אנוש, שחי כדי לצוד ערפדים ויצורים אפלים אחרים, יגלם מהארשלה עלי ("לוק קייג'", "ספר ירוק", "אור ירח") שבארונו כבר שני פרסי אוסקר.

הסרטים החדשים (והסדרות) של מרוול הם מאוד מגוונים מבחינת מגדר וייצוג אתני, ובעיקר, מסקרן יהיה לראות לאיזה כיוון היקום ילך. לגבי הסרטים שאנחנו יודעים שאמורים לקרות, אבל לא היו נוכחים בהכרזה, "שומרי הגלקסיה 3", "הפנתר השחור 2", ו-"קפטן מרוול 2", פייגי אמר שהם נמצאים בפיתוח, אבל, כאמור, לא נראה אף אחד מהם לפני 2022. מי שלא הוזכר היה גם ספיידרמן, שאין לדעת מתי ייצא סרט שלישי (אם כי, קל לנחש שכנראה יהיה סרט שלישי). כמו כן, פייגי אמר שהם עובדים על ריבוט לאקס-מן ולארבעת המופלאים אבל בשלב הזה, מעבר למשפט "עובדים על זה", אין חדש.

יהיה מעניין.

One thought on “הוכרז השלב הבא ביקום הסינמטי של מרוול (קומיקון סאן דייגו 2019)”

  1. האמת פחות מרגש, אין כאן אף סרט/סדרה שבאמת אפשר להגיד עליו/ה לזה אני מחכה.
    אולי זה הירידת מתח אחרי הנוקמים.

השאר תגובה