"בית כ(ק)ברות לחיות" – טריילר ראשון לגרסת 2018

כאשר התבקשתי לפני זמן לא רב לערוך רשימה של העיבודים הטובים ביותר (לטעמי) ליצירותיו של סטיבן קינג, הייתי חייב להשאיר בה את העיבוד משנת 1989 ל"בית כברות לחיות" של מארי למברט . הסרט אמנם לא נחשב לסרט אימה טוב על פי רוב, אבל מי שראה אותו בזמן אמת כמוני, לא היה מסוגל למחוק מראשו מספר אימג'ים מפחידים לחלוטין שקיימים בסרט הזה – רובם זוכרים אותם גם שנים אחרי (מחשש לספוילרים נזכיר רק: חתול לא נחמד אחד, איזמל שפוגש גיד מסוים בגוף ואישה מאוד מאוד מאוד רזה).

בשנים האחרונות סטיבן קינג חוזר להיות השם הכי חם באולפני הוליווד ולאחר ההצלחה של החידוש משנה שעברה ל"זה" אין ממש פלא שחידוש ל"בית כברות לחיות" נבחר לרתק אותנו לכסאות באימה כבר  באפריל הקרוב:

אחרי שהצטמררתם, הגיע הזמן להתייחס לפיל בחדר – כן. אמור להיות כתוב "כברות" ולא "קברות", מאחר ושם הספר המקורי של קינג משנת 1983 הוא "Pet Sematary", כאשר יש שגיאה מכוונת באיות המילה Cemetery, כי השלט בספר נכתב ע"י ילדים שתלו אותו בכניסה לבית הקברות לחיות. כאשר בשנת 1986 הוצאת מודן הוציאו את התרגום של הספר, המתרגמת נורית פרז החליטה לתת לטעות תוקף בעברית ושם הספר היה "בית כברות לחיות שעשועים". למרות זאת, כאשר הסרט הוקרן בארץ, המפיצים בחרו לשמור על איות נכון בעברית, אני מניח שמתוך רצון לא לבלבל את הקהל (או להסתבך עם אבשלום קור, שהוא יותר מסוכן מכל זומבי).

pet cemetery

לטובת מי שלא מכיר, "בית כברות" נחשב לאחד הספרים היותר אישיים ויותר מצמררים של קינג, כאשר הוא מתמקד בהתמודדות עם שכול במשפחה ומוות של ילד קטן. קינג ביסס את הספר על חוויותיו האישיות מסוף שנות השבעים, כאשר עבר עם משפחתו לבית במיין שהיה צמוד לכביש עמוס בתנועה, שגרם למותם של לא מעט חיות מחמד בסביבה הקרובה וילדים אכן הקימו בית קברות לחיות ביער שמאחורי הבתים.

כאשר בנו הקטן אוון כמעט ונדרס ע"י משאית דוהרת, קינג קיבל השראה לכתוב סיפור אימה שבסופו של דבר היה אפל ומורבידי מדי (אפילו בסטנדרטים של קינג). אשתו וחברו הסופר פיטר שטראוב טענו כי סיפור כזה לא ימצא קהל והסיפור נשאר במגירה כמה שנים.

null

הסיפור עוסק ברופא משיקגו בשם לואיס קריד שעובר לגור במיין עם משפחתו, בבית אשר סמוך לדרך עמוסה. השכן המבוגר והחביב ג'אד קרנדל מזהיר אותם מהמשאיות השועטות בכביש, ומסביר להם על קיומו של "בית הכברות לחיות" ביער, אשר מאחוריו שוכנת לכאורה אדמת קבורה מקודשת של שבט אינדיאני עתיק שאין לחלל אותה. כמובן שאדמה שאין לחלל אותה, תחולל בספר כזה והתוצאות יהיו מסמרות שיער, כאשר טרגדיה אחר טרגדיה תרדוף את משפחת קריד.

דניס ויידמר וקווין קולש, צמד במאי אימה פחות מוכרים, מביימים את החידוש הנוכחי, כאשר ג'ייסון קלארק ("שליחות קטלנית, ג'נסיס", "כוכב הקופים: השחר" ובקרוב "האדם הראשון") מגלם את ד"ר לואיס קריד, אמי שיימץ ("הנוסע השמיני: קובננט") כאשתו רייצ'ל וג'ון לית'גו הנהדר ("מפגשים מהסוג האישי", "כוכב הקופים") כג'אד קרנדל.

"בית קברות לחיות" יעלה בבתי הקולנוע בישראל ב-4 באפריל 2019.

 

2 thoughts on “"בית כ(ק)ברות לחיות" – טריילר ראשון לגרסת 2018”

  1. עד היום הסוף של הספר לא יוצא לי מהראש.בעיני בית כברות וזה הם הספרים הטובים ביותר שקינג כתב
    אידית מאד לא אהבתי את העיבוד הקולנועי הראדון.מקווה לשיפור רון

  2. אני מת על סטיבן קינג
    מחכה לזה ומקווה שיהיה מותח וטוב כמו it אגב it 2 יוצא באותה שנה
    הטריילר אדיר

השאר תגובה