ביקורת, "קוד גיאס: המרד של ללוש" – אחת האנימות הפופולאריות של הדור הנוכחי

ישנם כמה דברים שתמצאו כמעט רק באנימה. סדרה כמו קוד גיאס היא אחת מהם. הסדרה משלבת בתוכה גם קרבות מד"ב אסטרטגיים בעולם בדיוני מגניב, גם דרמת בית-ספר, גם משחקי מחשבה וגם דיונים אידאולוגיים לאורך הדרך. זו אחת האנימות הראשונות שראיתי יחד עם "מחברת המוות" ו"פול מאטל אלכמיסט" שהראו לי כמה מגניב אנימה יכולה להיות.

"קוד גיאס: המרד של ללוש" היא אחת הסדרות הפופולאריות ביותר בקרב חובבי אנימה של הדור הנוכחי. הסדרה לא חפה מטעויות ובעיות אבל בהחלט שווה צפייה, זו גם סדרה נהדרת להתחיל איתה במידה ומעולם לא ראיתם אנימה ואתם כן מעוניינים לנסות להבין את התחום. הסדרה עלתה לאחרונה לנטלפיקס אז אולי זה זמן טוב לכך.

המשך הקריאה כוללת קצת ספוילרים לסדרה:

הסדרה עלתה לשידור ב-2006 והיא מונה 2 עונות כשכל עונה היא 25 פרקים. הסדרה בוימה על-ידי גורו טניגוצ'י ומכבים בה בקולותיהם ג'ון פוקוג'ימה (spice and wolf) וטקאהירו סאקוראי (psycho-pass  וסרטי גודזילה של נטפליקס) בגרסה היפנית וג'וני יאנג בוש (אקירה, אאורקה 7) ויורי לוונת'ל (גוראן לאגאן והמשחק החדש של ספיידרמן) בגרסה האנגלית. הסדרה זכתה לאחרונה למעין ריבוט בצורת שלושה סרטים המסכמים את המתרחש בשתי העונות על מנת להכין את הקהל לסרט רביעי שיהווה המשך. הסרטים שינו פרטים בעלילה ומספרים סיפור שונה במעט, לא נדון בהם בסיקור הזה.

הסדרה מתרחשת בעולם הנשלט בידיי שלוש מעצמות על: האימפריה הקדושה של בריטניה, הפדרציה הסינית והאיחוד האירופאי. בריטניה חמושה ברובוטים שמתופעלים על-ידי חיילים סטייל 'גאנדאם' (רק יותר קטנים) כובשת אזורים חלשים ממנה והופכת אותם לקולוניות שלה, בין האזורים האלה נמצאת יפן שתושביה כעת נחשבים כאזרחים סוג ב' והנקראת בפשטות ובקור "איזור 11".

Code Geass 02

לולוש, נסיך בריטני גולה החי בבית ספר באיזור 11 עם אחותו העיוורת נאנאלי נקלע למאבק בין המחתרת היפנית וכוחות הממשל הבריטני. לולש פוגש נערה מסתורית המעניקה לו כוח על הנקרא גיאס המאפשר לו לכפות את רצונו על כל אדם לפעם אחת בודדה באמצעות מבט ישיר לעיניו. לולוש שנתברך ביכולות אסטרטגיות מרשימות, חמוש בכוח החדש, יוצא להשמיד את האימפריה הבריטנית ולהעניק עולם טוב יותר לאחותו.

מולו ניצב סוזאקו, חבר ילדותו של לולוש והבן של ראש ממשלת יפן לפני הכיבוש הבריטני שמסתייג מהרג מיותר והתגייס לכוחות בריטניה במטרה לעלות בסולם הדרגות ולשנות את השיטה מבפנים. מכאן מתחיל מסע בו שתי הדמויות יגלו מה הגבולות שלהם, למען מה הם מוכנים להקריב הכל, האם המטרה מקדשת את האמצעים ובאופן כללי ההבחנה בין טוב מול רע.

Code-Geass-Wallpapers-Wide-HD

הסדרה לא מושלמת, יש בה כמה פרקים חלשים וכמה רגעים טיפשיים ולעיתים לא מובנים. אבל נקודות החוזק שלה בהחלט עושות את "קוד גיאס" לשווה לצפייה. מה שאני אוהב באנימה זה פילפולים על מוסר ודיונים על מה נכון או שגוי בסדרת פעולה כמו זאת המשלבת קלילות יחסית ולפעמים קצת כיף והומור.

שתי הדמויות הראשיות נפלאות וצופי אנימה השוו לא פעם ולא פעמיים את ללוש האסטרטג הגאון ללייט יאגאמי מהסדרה "מחברת המוות". גם שאר הדמויות כתובות טוב ובצורה מעניינת שתגרום לנו לחוש אמפתיה כלפיהם. העלילה מעניינת ומושכת את הצופה לתוכה במהלך כל הסדרה שסופה ידוע כאחד הסופים הכי טובים שנעשו איי-פעם בהיסטוריית האנימה. אני מציע בהחלט לתת לסדרה צ'אנס – רוב הסיכויים שתיהנו ממנה.

One thought on “ביקורת, "קוד גיאס: המרד של ללוש" – אחת האנימות הפופולאריות של הדור הנוכחי”

השאר תגובה