ביקורת, "סוכני ש.י.ל.ד." עונה 5, פרק 15- עורו קומו

מה שאנו חוזים בו בשבועות האחרונים עם "סוכני ש.י.ל.ד." הוא לא פחות מעדר מטאפורי של קרנפי הנאה שועטים בכל הכוח לעבר קהל הצופים והאוהדים. העונה החמישית של הסדרה עד כה לא עוצרת באף רמזור וממשיכה להשתמש בנוסטלגיה כדי לייצר מומנטום ועניין.

אחרי שקולסון מחליט ללכת עם הגנרלית הייל ולברר יותר מקרוב מה מתרחש מתחת לפני השטח, אנחנו זוכים להצצה (מאוד רחבה) על עברה של הייל. זוכרים שלפני שתי ביקורות תהיתי לגבי משמעות השם הייל? אז דייזי עוזרת לנו עם קצת האכלה בכפית כאן. כן כן, הייל היא הידרה (גיחי גיחי). אך לא הידרה במונחים שלמדנו לאהוב.

המשך הקריאה כולל ספויילרים לפרק:

Agents of S.H.I.E.L.D., Rise and Shine 05

אנחנו חוזרים אחורה 20 שנה בערך. הייל, לצד סיטוול וסטראקר האב, מעבירה את חייה באקדמיה של הידרה ומראה הצטיינות ייתרה בשלל תחומים. דניאל וויטהול עושה קאמבאק מהעונה השנייה של הסדרה, כמנהיג הרוחני של התנועה, ומספר לחניכים הצעירים על הניסיון לשכפל את הניסוי של דוקטור ארסקין, שהביא לעולם את קפטן אמריקה. הייל, שמצליחה להתחכם מעל רמתו של סטראקר, מרשימה את וויטהול, וזה מחליט לשלב אותה בתכנית חייל העל שלו.

נראה שאקדמיית הידרה צפתה כמה פעמים ב"קינגסמן" ויישמה את שיטת "עלייך להרוג את הכלב שלך כדי להיות סוכן", כשאנחנו למדים עד כמה הייל קרה ומחושבת. איך נבנה את הדמות שלה מעבר לכך שהיא רצחה כלב? נציב בפנייה חברה פטריארכלית מאיימת כדי שכשהיא תשרוד את כולם היא תהפוך לכוח מספיק אימתני.

Agents of S.H.I.E.L.D., Rise and Shine 03

קפיצה קדימה בזמן לעונה 3 בה הידרה מושמדת כליל ע"י צבא ארצות הברית במבצע שמוביל טאלבט, קפיצה נוספת אל הפציעה של טאלבט באמצע עונה 4, ומיד לאחר מכן השיקום שעבר במרתפי האקדמיה הנטושה, תחת עיניהן של הייל ורובי. אני חייב לציין, דאב קאמרון ממשיכה להפתיע אותי עם יכולות משחק מרשימות שמציגות את הדמות הן כילדה טובה של אמא, והן כמשוגעת שעברה תכנות ע"י מדענים נאצים.

באופן זהה להתנהגות של וויטהול בעונה 2, עם דפוס מאוד מדויק לדמות שלו, הייל מעבירה את טאלבט את אותו המסלול שהעבירה את סטראקר הבן לפני שני פרקים. הדיוק הקר והטיפה מלחיץ הזה, בשילוב עם ההתרפסות והקריאה לעזרה מצד קולסון, הופכים את הדמות של הייל, כמו זו של רובי, לאחת המורכבות ביותר בסדרה. וזו ממש הפתעה טובה.

Agents of S.H.I.E.L.D., Rise and Shine 01

אחרי שטאלבט עובר עינוי של שנה מתחת לאדמה, קולסון מונח באותה הסיטואציה בדיוק. מתעורר באותה מיטה, נכנס לחדר האוכל, רובי מגיע עם אוזניות, ואז קלארק גרג חוזר לשחק כמו שהכרנו אותו עוד באיירון מן הראשון: "כשתסיימו עם השטויות, אני אהיה בחדר". סוכן מצוין, שמכיר כל טריק בשרוול! ככה אני אוהב אותך קולסון!. הייל מתרשמת ומגלה לקולסון את כל הסודות.

אחרי פלישת הצטארי לניו יורק, הצבא גילה משדר בין מימדי. כרגיל, אחד הגנרלים החליט ללחוץ על הPTT של המכשיר ולבדוק מי יענה בצד השני. כאן נכנסת הפדרציה- איגוד מסתורי של תרבויות גלקטיות שונות, שמטרתם למנוע מלחמה בין כוכבית. הייל וקולסון מגיעים להסכמה שצריך לאחד כוחות נגד החייזרים כולם, והייל מציעה שרובי תהפוך ל"משמידת העולמות". קולסון נבהל, מספר להייל על המסע לעתיד, הייל לא מאמינה לו ואנחנו חוזרים לנקודת ההתחלה.

Agents of S.H.I.E.L.D., Rise and Shine 04

אצל הסוכנים לעומת זאת, כולם שתו קצת יותר מדי "ספיד-פורס" והבינו שאם הם לא מתו לפני סוף העולם, הם בלתי מנוצחים. יו-יו משתפת את מאק במחשבות שלה על היותה בת על-מוות עד שקסאייס יהרוג אותה, וג'מה משכנעת את פיץ שהקשר שלהם בלתי ניתן לעצירה בעקבות הגילוי אודות דיק. יש כאן איזושהי עוצמה בשיחות בין הדמויות, אבל אם חושבים על זה לעומק… הרעיון די מטומטם. כל מה שצריך לקרות זה שמישהו ימות וכולם יגידו לעצמם "היי! פיץ טעה". אז כן, עיקר העוצמה בפרק סבב סביב הנבלים שוב, אבל בהתחשב שזה מה שקיבלנו, יש כאן די ויותר כדי ליהנות.

ציון: 4.5
ratings-tv-4-half

4 thoughts on “ביקורת, "סוכני ש.י.ל.ד." עונה 5, פרק 15- עורו קומו”

  1. שום מילה על הספינה של תאנוס שהופיעה בפרק? ברגע שהחייזר נגע במצח של קולסון. אותה ספינה הופיעה בסוף הסרט של ת'ור ראגנוק.

  2. אני ממש אוהב את הביקורות שלך אבל רציתי לשאול למה לא פרסמת ביקןרת על פרק 14… הפרק הכי טוב של העונה עד כה ויש כאלה שיגידו שהפרק הכי טוב בסדרה??? אשמח לדעת מה אתה חושב על הפרק

השאר תגובה