ביקורת, "על טבעי" עונה 13 פרק 16 – סקובי-נטורל

מי שקרא את הביקורות הקודמות שלי יודע שאני לא מחבב את העונה ה-13 של "על טבעי". עומס דמויות וקווי עלילה, כתיבה לא טובה, סתירות לוגיות לקאנון שביססו העונות הקודמות ומעט זלזול בצופים גרמו לי לא לרוץ לראות את פרקי העונה.

מתחילתה של העונה הנוכחית רצה לה שמועה, שהפכה לדיווח שהפך לעובדה, "על טבעי" הולכת לקבל פרק קרוסאובר עם סקובי דו שיהיה מצויר לחלוטין. אם יש משהו שניתן לקבוע לפי עברה של הסדרה הוא שצוות ההפקהיודע להרים את הפרקים המיוחדים האלו בצורה מושלמת, אציין מספר דוגמאות שקופצות לי לראש: "The French Mistake", “Fan Fiction”, “Mystery Spot”
ו-“The Real Ghostbusters” הם רק חלק מהדוגמאות לכך שפרק הסקובי דו, עם הפוטנציאל העצום הגלום בו, יכול להיות סיפור הצלחה ולהיכנס לפנתאון הפרקים הטובים ביותר של הסדרה.

המשך הקריאה כולל מעט ספוילרים לפרק:

את הפרק ביים רוברט סינגר שמפיק את הסדרה עוד מימיה הראשונים, טוב לדעת שאנחנו בידיים טובות. הפרקים המיוחדים האלה, בדרך כלל, יהיו מנותקים מהעלילה הראשית (וטוב שכך). כבר מסצינת הפתיחה ברור לנו שאנחנו הולכים ליהנות בזמן שאנו צופים בסאם ודין שורפים בובת דינוזאור ענקית שהשתגעה. לאחר מספר דקות סאם ודין מוצאים את עצמם בתוך מסך הטלוויזיה ומבינים שהם בפרק של סקובי דו ואז החגיגה מתחילה.

במקום להיכנס אל העולם של סקובי דו, התסריטאים החליטו לשלב בין שני העולמות. סאם ודין הביאו חלק מן העולם שלהם אל חבורת הסקובי: רוח אמיתית במקום בן אדם בתחפושת, שפה לא נאותה, דין מנסה להתחיל עם דפני, פציעות פיזיות והמון המון הומור.

Supernatural, ScoobyNatural 03

מדובר בהחלטה נכונה, כמו שסאם ודיין ציינו בהתחלה, לנו בתור מבוגרים היה קל מאוד לעלות על מי הנבל של הפרק, אחרי הכל מדובר בסדרת טלוויזיה לילדים. לזרוק לעלילה רוח אמיתית שהורגת אנשים בצורה מזוויעה הכניסה מסתורין וגרמה לי כל הזמן לנסות לנחש מה קורה.

היה ניתן למצוא פנינים כאלו לאורך כל הפרק: דין מציין שצריך להסתכל על ספר מסוים כי הוא הצבע שלו מודגש לעומת שאר הספרים, סאם ודין מנסים לחמש את חבורת הסקובי ברובים וסכינים ודין מסוגל לאכול כמה שהוא רוצה כי הוא בעולם מצוייר.

Supernatural, ScoobyNatural 04

המעטפת הטכנית גם כן קלעה בול, האנימציה הייתה מדויקת כמו הסדרה, בדגש על חבורת הסקובי והצליחה לתפוס בדיוק את המאפיינים של סאם ודין בעולם דו-מימדי. מי שאחראי על בימוי האנימציה בפרק הוא ספייק ברנדט, שמביים כבר מספר עשורים והחל את דרכו בבימוי פרקים ב"אנימאניאקס" המקורי. הוא גם ביים כמה סרטי DVD של סקובי דו ולא מעט סרטי DVD של טום וג'רי. גם המוזיקה עשתה את שלה, מסתורין, מתח, אימה ואיך אפשר בלי שיר הנושא של הסדרה, כולם תרמו לאווירה הכללית המהנה ואני כבר אומר, הבלתי נשכחת של הפרק.  

ההומור כרגיל היה בשיאו כמו שאני מצפה בכללי מ"על טבעי" ובמיוחד מפרק כזה. אם אנחנו מתחילים באמירות שנונות על לשרוף את ברני הדינוזאור, דין מפסיד במירוץ לפרד, המלכודת נכשלת והניסיונות הבלתי פוסקים של דין להתחיל עם דפני וכמובן מבחינתי, סיום הפרק בעולם האמיתי שהצליח לסיים לי את הפרק בצחוק שואג. תודה סקובי, גרמת לי להתלהב מפרק של "על טבעי" לאחר תקופה ארוכה מאוד של יובש.

ציון: 5
ratings-tv-5

5 thoughts on “ביקורת, "על טבעי" עונה 13 פרק 16 – סקובי-נטורל”

  1. נתי תודה רבה
    אחרי שסיימתי פרק 17 זיפזפתי לפרק 16 וראיתי את הקטע הזה.

    בכל 13 העונות שאני רואה את על טבעי תמיד ראיתי את הפרקים לפי הסדר
    אבל אחרי פרק 15 שזה היה טוב רציתי לראות מה קורה בפרק 17 כי הבנתי שפרק 16 זה סיפור קומי שלא קשורה לעלילה המרכזית
    פעם אחת ב 13 שנה וזה מה שקורה 🙂

  2. במהלך הפרק של סקובינטורל, קסטיאל מגיע לבונקר ואומר שהוא מצא את פרי החיים בסוריה, בדיוק לפני שהוא נשאב לטלוויזיה.

    1. נתי תודה רבה
      אחרי שסיימתי פרק 17 זיפזפתי לפרק 16 וראיתי את הקטע הזה.

      בכל 13 העונות שאני רואה את על טבעי תמיד ראיתי את הפרקים לפי הסדר
      אבל אחרי פרק 15 שזה היה טוב רציתי לראות מה קורה בפרק 17 כי הבנתי שפרק 16 זה סיפור קומי שלא קשורה לעלילה המרכזית
      פעם אחת ב 13 שנה וזה מה שקורה 🙂

  3. בתחילת פרק 17 כשדין וסאם יושבים בבונקר דין אומר שיש להם את פרי החיים.
    מאיפםה יש להם את פרי החיים? כי בפרק 15 הם רק לקחו דם מהאיש הכי קדוש אז מאיפה פרי החיים? מפרק 16???.

השאר תגובה