מתחת לרדאר – הסדרות הטובות שאתם (אולי) לא מכירים

אנו חיים בתקופה שבהחלט אפשר להגדיר כתור הזהב של הטלוויזיה, שפע הערוצים ושירותי הסטרימינג מעניקים לנו הצופים צונמי של סדרות, מיני סדרות, אנתולוגיות (שזה בדיוק כמו מיני סדרה אבל עם "קונספט מסגרת") וכמובן, סרטים.

אולם, עם כל כך הרבה שפע, קורה לא פעם שאנו מפספסים סדרה טובה ששווה צפיה, רק בגלל שאין לה מערך יחסי ציבור מושקע מאחורי. לכן, החלטנו לעצור לרגע ולתת פוקוס על שלוש סדרות שאתם (אולי) לא מכירים וכנראה (אולי) לא צופים בהן… וחבל.

המשך הקריאה, כן כולל קצת ספויילרים לסדרות:

בריטניה (Britania) – אמאזון פריים

שיתוף הפעולה הראשון בין ערוץ SKY הבריטי ואמאזון פריים מביא לנו את "בריטניה", פנטזיה תקופתית המתרחשת בשנת 43 לספירה. הסדרה עוקבת אחרי כיבוש הצבא הרומי את בריטניה, המתוארת כ-"ארץ מסתורית הנשלטת בידי נשים לוחמות פראיות ודרואידים רבי עוצמה שיכולים לתעל את הכוחות החזקים של העולם האפל."

הסדרה בת 9 הפרקים נכתבה בידי צמד האחים (שניים מתוך שלושה) ג'ז וטום באטרוורת' (ג'ז כתב גם את התסריטים של האקשן המדע בדיוני בכיכובו של טום קרוז, "קצה המחר", והסרט האחרון בסדרת סרטי ג'יימס בונד, "ספקטרה"). בסדרה מככבים דייוויד מוריסיי (המושל מ"המתים המהלכים"), קלי ריילי (ג'ורדן בעונה השנייה של "בלש אמיתי") ועוד שלל כוכבים בריטים (רובם שחקני טלוויזיה).

Britannia (2017) 01

הסדרה מצליחה לשכך (קצת) את החסך בהעדרה של "משחקי הכס" ומספקת לצופים שפע של קרבות, כשפים, עירום ובוץ… הרבה, הרבה בוץ. הסדרה מושקעת מאוד, הן בנופים המרשימים, האפקטים, הצילום, העריכה. ואפילו חסכו מאיתנו אי אלו מראות דם שהיו מרחיקים צופים מהמסך (כאלה ש"משחקי הכס" היו בטח מקרינים אותם בהילוך איטי).

מצד שני, היא נופלת בטקסטים לא אחידים ומוזיקת הפתיחה המזעזעת ביותר שנראתה אי פעם על המסך. לשדך לסדרה כל כך משוקעת אות פתיחה מרהיב אך עם מוזיקה שכלל לא מתחברת לאופי הסדרה, כמעט והביא אותי לעצור מלצפות בסדרה כולה.

הסדרה משודרת בימים אלו באמאזון פריים.

שמש קשוחה (Hard Sun)

מה הייתם עושים אם הייתם יודעים שהשמש הולכת להחריב את העולם בעוד חודש? בעוד שנה? ומה אם זה היה עתיד להתרחש בעוד 5 שנים? הסדרה "שמש קשוחה" בוחנת את הרעיון הזה בסדרה שעל פנייה נדמת כעוד סדרת זוג בלשים בעלי אופי שונה שחוקרים יחד פרשיות משטרתיות שונות. אלא שהפעם מעל הכל מרחפת עננה כבדה (כן, משחק מילים) של קץ העולם. מה שמכונה פרה-אפוקליפטי.

Hard Sun (2018) 01

הסדרה בת ששת הפרקים הופקה ע"י ה-BBC ושירות הסטרימינג HULU ומככבים בה ג'ים סטרג'ס ("מעבר ליקום") ואנייס דיין הנפלאה (שלצערנו, הקריירה שלה לא כוללת, עדיין, תפקידים משמעותיים). יוצר ותסריטאי הסדרה, ניל קרוס, שיצר סדרת מתח איכותית אחרת, "לות'ר" בכיכובו של אידריס אלבה. קרוס אומר שיש לו סיפור מוכן שיעקוב אחר ציר הזמן במשך חמשת השנים שנותרנו עד קץ הימים.

הסדרה שודרה בתחילת ינואר באנגליה ותעלה לשידור בארצות הברית במרץ.

ערוץ אפס (Channel Zero)

"מראה שחורה" זה כל כך 2017 ו"סיפור אימה אמריקאית" איבדה את עצמה לחלוטין אחרי העונה האחרונה. מזל שהבריטים מביאים לנו אלטרנטיבה שתדיר שינה מעינינו. "ערוץ אפס" היא סדרת אנתולוגיה (כל עונה הוא סיפור שלם בפני עצמו, בדומה, למשל, ל"סיפור אימה אמריקאית"). הדרך הנכונה להגדיר אותה היא "סיפור אימה אמריקאית" באיכויות הפקה של "מראה שחורה".

הסדרה, שמתחילה אוטוטו את עונתה שלישית! (ב-7 בפברואר ליתר דיוק), מביאה אל המסך את מה שמכונה Creepypastas, אותן אגדות אורבניות, סיפורי אימה, שמופצים באינטרנט, שאמינותם מוטלת בספק, כי הם תמיד סיפורים שקרו לחבר של אח של האחות של הגיס… ויחד עם זאת עדין זוכים לפופולריות אדירה.

Channel-Zero

בעונה הראשונה הם סיפרו את Candle Cove בעיבוד נפלא ששילב את "זה" ו"דברים משונים" בתיבול בריטי כבד. בעונה השנייה הם כבר עלו שלב והצליחו להפחיד בעזרת הסיפור The No-End House. אנו נימנע מספוילרים כדי להשאיר אתכם במתח. כן נגיד, שמדובר בשילוב מוצלח של אימה ותוכן שמביא אותך לחשוב (מבלי הטפת המוסר של מראה שחורה).

הסדרה, שמופקת על ידי ערוץ SYFY, נוצרה על ידי ניק אנטוסקה (שעומד מאחורי הסדרה הנהדרת שבוטלה לפני זמנה, "חניבעל") וכבר הבטיחה לעצמה עונה רביעית בשנת 2019, כך שאפשר להתמכר בשקט.

אתם מוזמנים לפצוח בבינג'ים ארוכים וליהנות מסדרות איכותיות שראויות לבאזז יותר משמעותי. נשמח לשמוע אילו סדרות נוספות אתם ראיתם וחושבים שהן ראויות ליותר חשיפה.

4 thoughts on “מתחת לרדאר – הסדרות הטובות שאתם (אולי) לא מכירים”

  1. אני כל הזמן מחפש ואין בשום מקום תרגום לסדרה ערוץ אפס חוץ מלפרק הראשון. מישהו יכול לעזור?

  2. להגיד על "הרדי גרדי מאן" של דונובן מזעזע זה סוג של לקות לא ברורה,האיש כתב את זה יחד עם ג'ורג' האריסון כשהחליפו פייסלים עם מהרישי בהודו

השאר תגובה