ביקורת, "סוכני ש.י.ל.ד.", עונה 5, פרק 5 – הרץ אחורה

והרכבת ממשיכה לטפס מעלה. אחרי שבפרק האחרון גילינו לא רק שפיץ חי ולא הזדקן ביום, השבוע אנחנו למדים מדוע. הפרק מתחיל בדיוק באותה נקודה בה החלה העונה, רק מנקודת המבט של פיץ.

המשך הקריאה כולל ספוילרים לפרק:

אחרי שהחבורה נחטפת ע"י הבחור המסתורי בחליפה, פיץ נשאר לבד בדיינר ונעצר ע"י הצבא. כדי לנסות לדובב אותו ולספר היכן נמצאים שאר חברי ש.י.ל.ד., פיץ נשלח למעצר של שישה חודשים, במהלכם הוא מנסה להבין מה קרה לחבריו בכל גיוון וגרסה אפשרית. במהלך השהייה שלו בתא, פיץ לא מפסיק לשלוח מכתבים לעורך של עיתון הספורט האהוב עליו, מה שמתגלה כמסר סמוי עבור לא אחר מהשחקן החוזר והאוהב- ניק בלאד כסוכן לאנס האנטר! (שנעלם מאז עונה 3 בערך יחד עם בובי מורס). האנטר מבריח את פיץ מהכלא והשניים מתחילים במסע החיפושים אחר שאר הצוות.

לפני שנמשיך בתיאור הפרק ופירוקו, נדבר מעט על פיץ. מחנון ביישן, לגיבור פצוע, למדען מטורף, לגאון מרושע וחוזר חלילה, איאן דה-קאסטאקר הוא אחד השחקנים המפתיעים והמוכשרים ביותר בסדרה הזו לכל אורכה. לא רק שהדמות שלו עברה פיתוח מטורף לאורך 5 עונות, הוא גם הצליח להעביר כל אחד מהאפיונים השונים לדמותו בצורה מהנה לחלוטין. רגע אחד הוא שבור ומתגעגע לג'מה, רגע לאחריו הוא מתבדח עם האנטר, ואז הופך תוקפני ומפחיד, והכל תוך כדי שהוא נשאר פשוט…פיץ.

בעוד הצבא בעקבותיהם, מאתרים פיץ והאנטר את האיש המסתורי בחליפה שמתגלה כאינוק, חייזר שהוצב על כדור הארץ לפני אלפי שנים במטרה לתעד את ההיסטוריה של הכוכב. אינוק חושף בפני פיץ את הנבואה, אודות שובם של סוכני ש.י.ל.ד. להצלת המין האנושי, ומספר לפיץ שלו יש חלק אחר בסיפור. פיץ דורש לראות את "חוזה העתידות" שניבא את הנבואה הנוראית אודות סוף העולם, כאן אנחנו עדים לפיץ התוקפני והמאיים שדיברתי עליו קודם.

אינוק מוביל את השניים אל רובין, בתו של צ'ארלס (האינהיומן מעונה 3 שהיה מסוגל לראות את העתיד). החשיפה האיטית אודות זהותה של רובין נעשית ע"י פסלון הציפור שנתנה לה דייזי. הקפיצה בזיכרון אל עונה 3 היא אפקט מאוד מרענן והוכחה שהעולם בו מתקיימת הסדרה תמיד ממשיך לנוע (כן כן, גם בלי אירועי הסרטים של מארוול). כדי להישמר בטוחים מפני הצבא, אינוק לוקח את החבורה אל המגדלור בו בעתיד תוקם המושבה. פיץ מגלה עוד על גורלו בסיפור ומחליט להשתמש בטכנולוגיית ההקפאה של אינוק כדי לעשות את "המסלול הארוך" אל חבריו, ולישון 70 שנה. אינוק מעיר את פיץ ב2091 ומכין אותו למסע למציאת חבריו.

Fitz_Cryo_Sleep01

אם נשים את המרכיב העיקרי של הפרק, פיץ, בצד לרגע, הרי שהוא לבדו לא הופך את הפרק לנהדר. מי שעוזר לו בשדרוג הוא האנטר, שכל דקה שלו על המסך היא קומדיה נהדרת. החל מהחילוץ המשעשע והכמעט קרטוני, דרך המסע של השניים לגילוי האמת, ועד הסצנה האחרונה של הזוג יחד, שניה לפני שפיץ נשלח למקרר:
האנטר: "אני אוהב אותך".
פיץ: "אני יודע" (זיהיתם את הרפרנס? לא?! צאו מפה. תודה).

פרק נהדר של בניית דמות ושינוי אווירה לצד בניית מתח נוספת. פשוט כיף בצרורות.

ציון: 5
ratings-tv-5

One thought on “ביקורת, "סוכני ש.י.ל.ד.", עונה 5, פרק 5 – הרץ אחורה”

  1. פרק מעולה וכל כך נחוץ היה! עד אליו, כל פרק מתחילת העונה היה מלווה אצלי בשאלה: איפה לעזאזל פיץ? אני צריכה את פיץ!!

השאר תגובה