סדרת הקומיקס הטובה של השנה, בחירת צוות אתר מולטיוורס

אחרי שצוות האתר בחר את "סרט הקומיקס הטוב של השנה", פנינו למסך הקטן, לבחור את סדרת הטלוויזיה הטובה ביותר של השנה, שמבוססת על דמויות קומיקס. מסתבר שבמהלך השנה הוקרנו כ-20! סדרות שונות המבוססות על גיבורי קומיקס (כנראה שיא כלשהו?) והבחירה לא הייתה קלה, בעיקר לאור העובדה שלא כל צוות האתר ראה את כל הסדרות. כמה דברים לפני שנגיע לבחירות עצמן. כמו שהוזכר, אנשי הצוות הצביעו רק מבין הסדרות שהם ראו.

דבר שני, מכיוון שחלק גדול מהסדרות של הרשתות הגדולות מוקרנות בשני חלקים, הראשון מספטמבר ועד סוף דצמבר והשני מינואר ועד מאי או יוני, נוצר מצב שבמהלך השנה שודרו שני חלקים של שתי עונות בחלק מהסדרות. כדי להפוך את הבחירה להוגנת, ניתנה אפשרות לבחור בעונה קודמת של סדרה, כזו שהסתיימה במהלך 2017, וגם, במחצית עונה ראשונה של הסדרה ששודרה ב-2017. לדוגמה, ניתן היה לבחור ב"החץ" עונה 5 וגם במחצית הראשונה של עונה 6.

Green Arrow, Tribute 03

דבר שלישי, ישנן כמה סדרות שנכנסו לסקר שעדיין משודרות בימים אלו. מדובר במספר קטן של סדרות ששידורן עומד להסתיים ממש בקרוב, כמו The Gifted ו-Runaways. העונה החמישית של "סוכני ש.י.ל.ד" רק החלה את שידורה ועל כן לא נכנסה לסקר.

וכעת, אחרי שסיכמנו את ענייני הביורוקרטיה, קדימה, להצבעות. זאת אומרת, עם עצירה אחת קודם: הסדרות שלא זכו להצבעות, אלא דווקא להתעלמות מוחלטת מכל אנשי צוות האתר. או במילים אחרות, סדרות שלא זכו ולו לקול אחד:

Supergirl, Homecoming 01

העונה השנייה של "סופרגירל" לא הצליחה להרשים אף אחד מאנשי האתר. אפילו האוהדים הגדולים ביותר של הסדרה לא חשבו שהיא מספיק טובה כדי להיכנס לדירוג הסדרות הטובות של 2017. גם העונה השלישית של "הפלאש", והעונה השביעית של "המתים המהלכים" נשארו בודדות. כצפוי, סדרת "האינהיומנס" של מארוול לא הרשימה אף אחד. אחרי שהעונה החמישית של "החץ" זכתה לאהדה גדולה (ועוד נפגוש אותה כאן במדרוג) החצי הראשון של העונה השישית ממש לא עושה רושם טוב, וכרגע, נמצא מחוץ לבחירות הצוות יחד עם החצי הראשון של העונה הרביעית של "גותהאם". הסדרה האחרונה שזכתה להתעלמות מוחלטת היא העונה השנייה של סדרת האימה "מנודה", Outcast, המבוססת על קומיקס של רוברט קירקמן.

הסדרות שזכו להתייחסות מועטה (ברמת קול אחד בלבד) כוללת סדרות כמו: העונה השלישית של Izombie, אחת הסדרות הטובות שהרבה אנשים לא רואים, Runaways של הולו, העונה השנייה ומחצית העונה השלישית של "לוציפר", העונה הראשונה של "ריברדייל" (אם כי מחצית העונה הראשונה של העונה השנייה זכתה למקום גבוה יותר), העונה השלישית של "גות'האם", העונה השנייה של "פריצ'ר", והעונה הרביעית והאחרונה של "הנגיף".

מקום שישי – The Tick (מחצית עונה 1), סופרגירל (מחצית עונה 3), ריברדייל (מחצית עונה 2), איירון פיסט, המגינים (Defenders)

the defenders trailer 1 - Header

שתי סדרות נטפליקס, שתיהן "זכו" לביקורות לא אוהדות ודי קטלניות. הכוונה היא כמובן לסדרות נטפליקס "איירון פיסט" והמיני סדרה "המגינים" (The Defenders), טל מיכלס שראה את המיני סדרה (והיה מאוהדיה) כתב: כבודדים, חלק מהסדרות עבדו, חלקן פחות וחלקן בכלל לא (אני מסתכל עלייך "איירון פיסט") אך כסך כל חלקיו "הדיפנדרס" עושה את העבודה. לחלוטין. החידוש של The Tick על ידי אמאזון זכה לביקורות טובות כשיצא באוגוסט בשרות הסטרימינג. שודרו ששת הפרקים הראשונים ועוד חמישה ישודרו בפברואר 2018. "סופרגירל" עולה כיתה מהעונה הקודמת, והעונה השלישית זוכה להיכלל במקום השני. אולם, נראה כי המומנטום של מחצית העונה הראשונה לא בטוח יחזיק מעמד עם שינויי השיבוצים של רשת CW עם החזרה מפגרה.

מקום חמישי – החץ (עונה 5), הפלאש (מחצית עונה 4), ו-The Gifted

The Gifted episode 1 review - Header

העונה הרביעית של "החץ" גרמה ללא מעט אנשים לנטוש את הסדרה. אולם, העונה החמישית גרמה לכך שהפופולאריות שלה עלתה. התסריטים היו טובים, הדמויות היו נהדרות ואפילו הפאן סרביס היה כמו שצריך. אולם, בדיוק כמו שהאי התפוצץ, ככה התפוצצה הבועה שיצרה הסדרה והעונה השישית, בינתיים, רק בסימני ירידה. תמונה הפוכה הייתה ב"הפלאש", בעוד העונה השלישית הייתה די מייאשת, העונה הרביעית מראה סימני התאוששות נהדרים ואפילו גרמה לחלק מהאוהדים הגדולים ביותר, בהם הדר תומאס פרי שמבקר את הסדרה על בסיס שבועי,  להיות במתח ולחכות בקוצר רוח לחזרתה מפגרה. והמתחרה החדשה, The Gifted שהצליחה להתברג למקום החמישי, משהו שלא קל לסדרה חדשה לעשות, לגרום לאנשים לראות אותה ולהתחבר אליה. נקווה הפרקים המעטים שנשארו לא יהרסו את חוות הדעת החיובית בסך הכל שיש לאנשים על הסדרה. נחמן בן הרוש מבקר את הסדרה על בסיס שבועי ובסך הכל הוא מאוד נהנה ממה שהוא רואה.

מקום רביעי – אגדות המחר (עונה 2), אגדות המחר (מחצית עונה 3)

Legends of Tomorrow, Aruba-Con 01

הסדרה, שהחלה את דרכה כסדרה מושמצת שכל שבוע חטפה ביקורות נוראיות. במקום לאבד תקווה, לקחה נשימה עמוקה, עשתה קצת סדר בבלגן הביתי הכניסה רעיונות חדשים וטון משעשע והופ, חיים חדשים שהפכו אותה לאחת הסדרות המטורפות (והמוטרפות) שיש היום על המסך, בתחום סדרות הקומיקס ובכלל. הסדרה מיצבה את עצמה, לבדה, במקום הרביעי. ניצן ניקי מור, שרואה את הסדרה וכותבת עליה ביקורת שבועית לא מסתירה את ההתלהבות וההנאה שלה.

מקום שלישי – המעניש

The Punisher Full trailer - Header

הוא החל כדמות משנית (של נבל?) בעונה השנייה של "דרדוויל", אולם הדמות, בגילומו של ג'ון ברנת'ל, זכתה לאהדה כל כך גדולה מצד הצופים והביקורת שקשה כבר לזכור את כל הגרסאות הקודמות שלה (עם כל  האהבה שיש לנו לתומאס ג'יין). חברת נטפליקס לא התבלבלה וכמעט באופן מיידי הודיעה שהיא מתכוונת להפיק סדרת עצמאית לדמות האנטי גיבור. הסדרה, שהייתה אמורה לעלות לשידור באוקטובר, נדחתה בעקבות אירוע הירי בלאס וגאס לנובמבר. הסדרה, כצפוי, זכתה להצלחה וגם לביקורות טובות, ולא מכבר הודיעו על חידושה לעונה שנייה.

מקום שני – לגיון

LEGION - Pictured: Dan Stevens as David Haller. CR: Chris Large/FX

סדרת הספין אוף הראשון ביקום האקס-מן (בלי ממש להיות סדרת אקס-מן) הגיעה אלינו יחסית בתחילת השנה, בפברואר. זו הייתה סדרה מאוד שונה, גם מבחינת הנרטיב שלה ובעיקר מבחינת הויזואליזציה שלה. דן סטיבנס, אותו ראינו לא מעט השנה, בתפקיד דיוויד הלר (שבקומיקס הוא בנו של פרופסור צ'ארלס אקסאוויר) שמתמודד עם סכיזופרניה. הדר תומאס פרי, שראה את הפרק הראשון, כתב: "לא בטוח מה ראיתי, אבל אני מסוקרן, אני צמא לעוד, ואני בהחלט אמשיך לעקוב אחריה."

מקום ראשון – סוכני ש.י.ל.ד (עונה 4)

Agents-of-SHIELD-Season-4-review - Header

עם כל הכבוד ליקום הטלוויזיוני של DC עם הקרוסאובר השנתי ואגדות המחר, הסדרה שזכתה למירב ההצבעות היא "סוכני ש.י.ל.ד". הסדרה, שכמעט בוטלה על ידי רשת ABC (דיסני הטילו ווטו), הסדרה שהקשר שלה ליקום הסינמטי של מרוול רופף (במקרה הטוב), סדרה שכולם חשבו שגמרה את הסוס, מחזיקה מעמד אצל האוהדים הרבים והפופולאריות שלה רק הולכת וגוברת. בימים אלו החלו בשידורה של העונה החמישית (ממנה מתלהב טל מיכלס בביקורות השבועיות שלו). העונה הרביעית, עונת ה"גוסט ריידר" הפכה את הסדרה מישנונית וחוזרת על עצמה, לסדרה שנמצאת במקום הראשון בסקר סדרת הקומיקס הטובה של שנת 2017.

 

One thought on “סדרת הקומיקס הטובה של השנה, בחירת צוות אתר מולטיוורס”

  1. לדעתי דירוג מגעיל וההשמצות על החץ הירןק לא במקום כי זו סדרת איכות לא כמו משחקי השירותים שזה בעצם פורנט אז תנו כבוד לסדרות של CW כי להם היה את האומץ להרים את הכפפה והיום הם מעוז סדרות הקומיקס לא כמו הסוכנים של שילד שמזמן איבדה כול עניין

השאר תגובה