ביקורת, הקרוסאובר השנתי של סדרות ה-CW – אוי א ברוך

כבכל שנה בתקופה שלפני החגים (הנוצרים) וכל פגרות הטלוויזיה של רשת ה-CW מגיע הזמן לקרוסאובר המסורתי, מה שהתחיל כשילוב פרקים חביב בין "החץ" ו"הפלאש" והפך לסוג של פסטיבל לאוהבי הסדרות.

באופן אישי, להוציא "הפלאש", אני לא צופה באף אחת מהסדרות האחרות. מ"החץ" התייאשתי בסוף העונה הרביעית, ב"סופרגירל" ו"אגדות המחר" החזקתי מעמד מספר פרקים והבנתי שהן לא כוס התה שלי למרות שאני שומע דברים טובים על אגדות המחר ואולי יום אחד אשלים אותה)… אני כן מקפיד להתעדכן בדמויות ובהתרחשות של הסדרות וכגיק חובב קומיקס, אני מכיר גם את המקורות הקומיקסאים, אז אני מניח שהסתדרתי.

המשך הקריאה כוללת ספוילרים לקרוסאובר:

העלילה השנה פשוטה מאוד – בארי ואייריס מתחתנים (הגיע הזמן), כשלחתונה באים כל החברים מכל הסדרות השונות, וגם… גרסאות נאציות של כל הדמויות שפולשות וזורעות הרס ברחבי היקום.

לנאצים – שנצחו במלחמת העולם השנייה בגלל סיבות שעליהם נדבר בהמשך – יש משימה פשוטה – להרוג את סופרגירל כדי לתת את הלב שלה לאוברגירל (הטוויסט הנאצי על סופרגירל שנחתה בגרמניה הנאצית במקום בארצות הברית (לכו ותקראו את Superman: Red Son המופתי כדי לראות את הטוויסט הזה קורה לבן הדוד שלה בברית המועצות הסובייטית) ובדרך לזרוע הרס ולהרוס את כדור הארץ 1, למה? כי הם נאצים, זה מה שהם עושים.

supergirl-season-3-crisis-on-earth-x-crossover-image-23

מעניין לראות ששבעים שנים זה מה שהיה דרוש כדי להחזיר את הנאצים לאופנה, שימו לב למה שהתרחש בארצות הברית בקיץ האחרון, שימו לב לסדרה של אמאזון "האיש במצודה הרמה" שמדבר בדיוק על זה, על "מה היה קורה אם…"

בתור חברה שבה העולם כבר לא מורכב מאמת ושקר, אלא רק פרשנויות והפוליטקלי קורקט נשבר כל יום מחדש ואין נושא שהוא טאבו, יכול להיות שהעולם רוצה להחיות את זיכרון הזוועות שהנאצים עוללו והדרך שלו היא דרך המדיה והתקשורת, דרך העלאת הנושא על מנת לעורר שיח שבו אנשים יחקרו טיפה את מה שנעשה באירופה במלחמת העולם השנייה – בתור דור רביעי שעוד זכה לשמוע את סבתא רבה שלו מספרת לו על התקופה ההיא אני לא יודע להגיד אם זה טוב או רע, כי מצד אחד יכול להיות שיש בזה טיפה איזו שהיא זילות של השואה, אבל מצד שני הנאצים הם אחד הדברים המזעזעים שנוצרו מהאנושות ולכן אולי כן טוב שמעלים אותם לשיחת היום, וכדי להראות את הדרך המעוותת שהאנשים האלו בחרו, וגם אולי, איזו שהיא פנטזיה על גבורה של העולם עליהם.

arrow-season-6-crisis-on-earth-x-crossover-8

בניגוד לקרוסאובר הקודם שבו הפרק של סופרגירל היה לא רלוונטי בשום צורה, הפעם הוא היה אולי הפרק הכי רלוונטי שאיחד בין כל הגיבורים לחתונה של באייריס (איך עוד לא נתנו להם את השם הזה, כמו אוליסטי). לדעתי גם היה הפרק הטוב ביותר בקרוסאובר כי אחריו, הכל פשוט התדרדר.

הבעיה של הקרוסאוברים האלו היא שהם לא יודעים באופן חד משמעי איך לטפל בזה שכל הדמויות של כל התכניות נמצאות יחד, זה יוצר מצב של המון דמויות שנכנסות ויוצאות ומעלות על פני השטח את הבעיה הגדולה ביותר בקרוסאוברים, ההסתמכות של אנשי ההפקה שהצופים רואים את כל הסדרות ומכירים אותן עד לפרטים הקטנים, גיקים כמוני, שרואים רק חלק מהסדרות ועדיין רוצים להיות חלק מהחגיגה, מגלים שזה לא כל כך אפשרי, בייחוד אם חצי מהזמן אתה עסוק בלשאול, מי זו הדמות הזו, למה היא כאן ואיך הכל קשור להכל.

crisis-on-earth-x-crossover-2017 trailer - Header

אבל בואו נשים את עניין כמות הדמויות בצד. הקרוסאובר היה פשוט קלישאה אחת גדולה – אם זה העובדה שאוברגירל והפירהר (ארו הנאצי) הם זוג והוא עושה את מה שהוא עושה כדי להציל אותה, דרך המוות של מרטין סטיין שהיה ידוע שיגיע כי ויקטור גרבר כבר הכריז על כך שהוא מסיים את תפקידו בCW, ואפילו המוות של כל אחת מגרסאות הX של הגיבורים, או במקרה של בארי, העובדה שהוא נתן לריוורס פלאש המקורי שלו לברוח. ברצינות בארי? הוא בידיים שלך ואתה פשוט נותן לו ללכת? כאילו, זה טוב להמשך הסדרה של "הפלאש" כי הריוורס פלאש הוא האויב האולטימטיבי של הפלאש וזה תמיד יהיה כיף לראות אותם רודפים אחד אחרי השני, אבל…מה?! ושלא נדבר על הדאבל-חתונה של בארי-אייריס ואוליבר-פליסטי שהייתה פשוט מיותרת.

נוסיף לזה CGI שנראה כאילו מחלקת האפקטים של CW ושל WB היא אותה מחלקה, ושלמי שלא היה כוח לתקן דברים בליגת הצדק עשה את אותה עבודה גם כאן וקיבלנו סוג של זוועתון שבאמת התייאשתי מלראות אותו אחרי פרק וחצי.

legends-of-tomorrow-season-3-crisis-on-earth-x-crossover-image-6

אבל לא הכל היה רע בקרוסאובר, היו בו רפרנסים וקריצות לכל מיני דמויות וזמנים אחרים, והכי חשוב – היה בו ייצוג נהדר של הקהילה הגאה, בין אם זה הסטוץ היחסית מצחיק בין אלכס (אחות של…) לבין שרה (שהיא גם הייתה אחות של…) ובין אם זה ההצגה של The Ray, שהוא גיבור על הומוסקסואל, ובן הזוג של קפטן קולד ביקום הזה (אגב, הגרסה הכי טובה שנראתה של קפטן קולד עד היום) ומערכת היחסים בניהם.

הבעיה הגדולה עם הקרוסאובר היא ההבטחה שלו – כששמעתי נאצים עם מתקן יום-הדין הייתי בטוח שנקבל איזה שהוא טייק על Crisis on Infinite Earths (אחד הקרוסאוברים המפורסמים של DC וסרט אנימציה מומלץ ביותר משנת 2010) ובו Owlman מאחד את אגודת הפשע (התרגום הכי גרוע שיכולתי לתת לCrime Syndicate, סליחה) כי הוא רוצה להשמיד את העולם, וכדי לעשות את זה הוא צריך להשמיד את כדוה"א פריים (כאילו, אחד) מה שיגרום לזה שכל היקומים המקבילים שלו יושמדו.

dctv-crossover

בטייק הפנטזיונרי שלי הפיהרר רוצה לעשות את אותו דבר, בסוף זה משתבש לו מה שיוצר שילוב של היקומים של סופרגירל ושאר סדרות הCW ופותר לנו בעיות המשכיות שהיו ליקומים האלו, אבל, כנראה ששוב אני והכותבים של הCW לא רואים עין בעין.

אבל למי אכפת, השבוע חוזרים לטינקר ולפרק פגרת החורף שבדרך כלל נגמר באחלה קליף האנגר ואפשר לשכוח שכל הקרוסאובר הזה קרה.

ציון: 2.5
ratings-tv-2-half

One thought on “ביקורת, הקרוסאובר השנתי של סדרות ה-CW – אוי א ברוך”

  1. אנחנו ראינו אתמול את החלק השלישי של בקרוב אובר בפלאש וזה היה מאוד מציק שחסר לנו את שני הפרקים הראשונים של הקרוס אובר, תוכלו לומר לי מה הם מספרי הפרקים הראשונים של האירוע בסדרות האחרות?

השאר תגובה