ביקורת, "אגדות המחר" עונה 3, פרק 7 – ברוכים הבאים לג'ונגל

ברוכים הבאים לג'ונגל ולעוד פרק שטוף רפרנסים מבית האגדות. לאחר הפרק המצוין של שבוע שעבר ופרק אחד לפני הקרוסאובר הענקי של הCW היה דיי ברור שהכותבים יציגו בפנינו פרק ביניים שאולי לא יפיל אותנו מהרגליים אבל יעביר את הזמן בכייף והם עשו זאת כשהחליטו להשתמש באחד האיומים הכי גדולים בכל הArrowverse, הלא הוא גורילה גרוד.

גורילה גרוד הוא דמות שנויה במחלוקת כיוון שהוא מייצג את 2 צדדי המטבע: מצד אחד הוא כוח מאיים שכמעט בלתי אפשרי לעצור אותו. מעבר לממדיו הענקיים והחוזק הפיזי שלו הוא מסוכן בעיקר בגלל היכולת שלו לשלוט טלפתית בכל אדם או חיה הניצבים מולו והרצון שלו לנקמה לא ניתן לריסון, מצד שני, הוא קורבן, הוא לא נולד מרושע, בני האדם הפכו אותו לכזה וכל פעם מחדש הוא נשלח לכלא/אי/מימד בו הוא צריך לסבול. קל לרחם עליו. אבל אני קצת מקדימה את עצמי, אז נחזור אחורה לתחילת הפרק.

המשך הקריאה כוללת ספוילרים לפרק:

בתחילת הפרק שרה נמצאת בתרדמת ומתאוששת מהתקיפה של אלינור ד'ארק, שאר הצוות מחליטים להמשיך להתנהג כאילו "עסקים כרגיל" ולפתור בעיות ברצף הזמן, מה שמביא אותם היישר לתוך מלחמת וויאטנם, שם ההיסטוריה לקחה תפנית כשפלוגות של חיילים אמריקאים וויאטנאמים נעלמים בג'ונגלים על ידי כוח מסתורי.

כמובן שזה לא כזה מסתורי כי גיליתי לכם על ההתחלה שהכוח המסתורי הוא בעצם גורילה גרוד אבל עדיין צוות האגדות מתחלקים בניהם לחקור את המקרה: ריי, אמאיה וזארי מתחפשים לעיתונאים שבאו לסקר את המצב בג'ונגל ומגלים שחלק מהמקומיים וכמה חיילים אמריקאים החליטו ליצור קומונה של "שלום" תחת שלטונו של האל החדש, גרוד, בזמן שנייט ומיק מתחברים למחלקה של חיילים אמריקאים שבראשם נמצא לא אחר מאשר אבא של מיק, דיק רורי.

מבין שתי הקבוצות, התחברתי יותר לקו העלילה של מיק ואבא שלו, שמראה שדברים הם לא תמיד מה שחשבתם ושהמעשים שאנחנו עושים מתוך כעס יכולים לחזור ולרדוף אותנו בעתיד. הסיפור של מיק הוא די טראגי, הוא גדל בבית עם אבא שסבל מפוסט טראומה מימיו בויאטנם והוציא את זה על המשפחה שלו. מיק גדל תוך שהוא שונא את אביו, שנאה שהובילה לכך שמיק רצח את אביו  כשהצית את הבית שלו באש, משהו שהוא מעולם לא הביע חרטה עליו כי הוא האמין שהוא עשה את הדבר הנכון. בפרק הנוכחי, כשהוא פגש את אביו בזמן המלחמה, מיק מבין שאביו הוא לא באמת בנאדם רע ושהוא קיווה לחיים טובים יותר למשפחה שלו.

מיק למעשה נאלץ להתמודד עם ההשלכות של מעשיו בפעם הראשונה בחייו והוא מתמלא ברגשות אשמה וחרטה ומנסה למנוע מאביו לעשות טעות דומה בזמן המלחמה שהוא לא יוכל לחיות איתה אחר כך.

Legends of Tomorrow Welcome to the Jungle 04

מיק הוא אחת הדמויות היותר מורכבות בסדרה, כי דיי ברור שהוא לא ממש גיבור ובטח שלא אגדה והוא לרוב עושה את הדבר הנכון מטעמים אנוכיים או שעמום. אבל למרות הדברים הרעים שהוא חווה ועשה במהלך חייו (והתקופה ההזויה שהוא היה "קרונוס" בשביל אדוני הזמן) עמוק בפנים יש לו לב טוב ואכפת לו מהאנשים סביבו אפילו אם הוא לא ממהר להודות בזה.

לעומתו יש את ג'אקס, שלא לגמרי מצליח לבלוט בין כל הגיבורים האחרים אבל מתנהג בצורה מאוד אחידה לאורך הסדרה. הוא תמיד עושה את הדבר הנכון גם אם זה מגיע עם מחיר כבד. הוא יהיה הראשון שיצביע על משהו שלא תקין בחברה, לא משנה באיזה תקופת זמן הם נמצאים, ויהיה מוכן להקריב את עצמו כדי לעזור לאחרים. גם בפרק של השבוע, בזמן שפרופסור שטיין היה עסוק בועידת מוחות עם מאדאם קיורי, סיר אייזיק ניוטון וגליליאו כדי למצוא דרך להעביר את כל כוחות הפיירסטורם לג'אקס, הוא החליט לצאת לשטח, בלי שום כוחות-על ולהגן על הנשיא האמריקאי (ג'ונסון) בעצמו ועשה זאת בצורה נהדרת.

Welcome to the Jungle

נקודה מעניינת שהעלו בפרק היא שכל ההרפתקאות של האגדות לאחרונה הפגישו אותם עם דמות כלשהי שקשורה אליהם באופן אישי: מיק נתקל באבא שלו בווייטנאם בשנות ה60, הפרופסור פגש את הסבא של הסבא שלו בלונדון הוויקטוריאנית, ריי הצעיר פוגש את ריי הבוגר בשנות ה80 ואמאיה פוגשת את הנכדה שלה בעתיד. יהיה מעניין לראות לאן, אם בכלל, הכותבים ילכו עם הכיוון הזה, ואת מי עוד נפגוש בהמשך (בעונות הקודמות ג'אקס פגש את אבא שלו ונייט פגש את סבא שלו).

כמו תמיד הפרק היה מלא ברפרנסים לסרטים אחרים (הטורף, אפוקליפסה עכשיו, כוכב הקופים ועוד) אך השורה האהובה עלי הייתה דווקא המחווה לסופרמן "תכרעו ברך בפני גרוד" (תחליפו גרוד בזוד וקיבלתם ציטוט ישיר).

Welcome to the Jungle

לסיום, דמיאן ד'ארק הציל את גרוד מפצצת נפאלם והראה לו מכשיר בעזרתו הוא יכול לנוע בזמן באמצעות המחשבה מה שאומר שסביר להניח שניתקל בגרוד שוב בהמשך העונה. לגבי החיבור שלו עם ד'ארק אין הרבה מה לומר כיוון שזה ברור שד'ארק משתמש בו כהסחת דעת נגד האגדות ושניהם רוצים לראות את העולם עולה בלהבות.

הפרק הבא יהיה חלק מאירוע הקרוסאובר של הCW המחבר בין "סופרגירל", "החץ", "הפלאש" ו"אגדות המחר" כשהם מתמודדים עם פלישה של הכפילים שלהם מיקום בו הנאצים ניצחו את המלחמה. יהיה מעניין.

3 thoughts on “ביקורת, "אגדות המחר" עונה 3, פרק 7 – ברוכים הבאים לג'ונגל”

השאר תגובה