ביקורת, "הפלאש" עונה 4, פרק 7 – משמע אני קיים

בדרך כלל, בסדרה "הפלאש", פרק 6 הוא פרק חשוב – זה הפרק שבו תמיד נחשף הנבל הגדול של העונה – תבדקו אותי, זה נכון. ואז מגיע פרק 7 שמנסה טיפה לשכוח מהעובדה שהרגע חשפו את הנבל הגדול של העונה – אבל, הפעם היה משהו שונה, התסריטאים של הפלאש החליטו להתעמת מול הגילוי על קליפורד דה וו, כך היה וטוב שכך.

כרגיל, הפרק מתחלק לשתי עלילות מרכזיות וחופפות, שהפעם בשונה ממה שהתרגלנו, מתרחשות בזמנים שונים. מכאן והלאה, הקריאה כוללת ספויילרים לפרק:

העלילה הראשונה, מתרחשת בימינו אנו, ובה בארי מתעמת עם משפחת דה וו, המשטרה, הצוות שלו, ובערך עם כולם כי הוא משוכנע שדה וו הוא הטינקר והוא לא מוכן לקבל את העובדה שיכול להיות שהוא טועה (אנחנו כצופים יודעים שהוא לא).

מה שהיה כל-כך טוב בקו העלילה הזה היה, שלמרות שאני כצופה יודע שדה וו הוא הטינקר ושבארי צודק, עדיין המניפולציות בהן דה וו השתמש כדי להסית את כולם נגד בארי עבדו גם עליי, כי דה וו הוא דמות מעוררת סימפתיה – הוא פרופסור מסכן שמשותק לכיסא גלגלים, והפלאש רודף אחריו?! לא לעניין בכלל בארי.

בסופו של דבר ואחרי צו הרחקה ממשפחת דה וו, בארי מחליט להתעמת בפעם האחרונה עם הפרופסור קליפורד דה וו, שבאופן קצת מוזר, מחליט, ככה סתם, כלאחר יד, לחשוף בפניו את הכל (?!). מבחינתו של דה וו, הוא חישב ויודע מה הולך לקרות ומה כל תשובה אפשרית של בארי תגרור, הוא הרי המוח הכי מהיר שחי (באנגלית זה יותר טוב) והוא בהחלט אויב שחיכינו לו הרבה זמן ב"הפלאש", כזה שהוא לא ספידסטר שרץ ואז חושב, אלא כזה שחושב ואז  עושה את המהלך שלו, וזה בדיוק מה שהסדרה הייתה צריכה עכשיו.

קו העלילה השני הוא בעצם סיפור הרקע של דה וו, סיפור האוריג'ין שלו, שלא רק היה עשוי נפלא מבחינה עלילתית – ובתוכו קיבלנו הסבר מדויק לאיך הטינקר הפך להיות הטינקר, היה שם Call Back ללוק המקורי שלו משנות ה-50 עם קסדת החשיבה שלו, הייתה חזרה בזמן לתקופה של לפני הפרק הראשון של הפלאש – ההתפוצצות של מאיץ החלקיקים של האריסון וולס (שהוא בעצם איאוברד ת'און, והידיעה על זה גרמה למונולוג הקצר של וולס לדה וו להיות משעשעת במיוחד, הוא הרי יודע מה הולך לקרות) והן מבחינה הפקתית, היו שם לא מעט שוטים, בייחוד הרגע שבו מאיץ החלקיקים מופעל, שהיה נראה שהושקעה בהם הרבה מחשבה. זה מאוד הזכיר לי את השפה הקולנועית של זאק סניידר (כלומר, חוסר צבע והילוך איטי) וזה ממש עבד לי.

The Flash, Therefore I Am 09

חוץ מזה קיבלנו הסבר למה דה וו נראה פעמיים – פעם אחת בתור דה וו הנורמלי ופעם אחת בתור זה וו המעוות – הסיבה היא שהוא מטעין את עצמו על הכיסא וככה הוא יכול להסתובב טיפה כדה וו הנורמלי. הדבר היחיד שלא קיבלנו עליו הסבר זה מאיפה פתאום מופיעות הצלקות שלו וכל הסימנים על הפנים ברגע שהוא מתחבר לכיסא חשיבה שלו. אבל לפי איך שהסדרה מתקדמת, אני לא חושש.

הורדת נקודות הפרק: מספיק עם "אנחנו הפלאש" אייריס, מספיק! בארי הוא הפלאש, את לא הפלאש! די! ו-וואלי חזר לביקור הפרק, ואחרי רפרנס לסטארו (אויב של ליגת הצדק שהוא פחות או יותר כוכב ים עם שליטה מוחית) אני מאוד מקווה שהוא יחזור לבלו וואלי כי היה הרבה יותר נוח וכיף בלעדיו עד כה (סורי וואלי.)

ציון: 4
ratings-tv-4

השאר תגובה