ביקורת, "הבלתי אנושיים", עונה 1 – עדיף שלא הייתה נעשית

סרט, סרט טלוויזיה, סדרת נטפליקס, מיני סדרה, אין פורמט שלא ניסו להתאים למשפחה המלכותית של מארוול- "הבלתי אנושיים" (או Inhumans בלעז). הפרויקט הוצג לראשונה כאחד מסרטי "שלב 3" של היקום הסינמטי של מארוול (MCU) עוד בשנת 2011. מה שהיה אמור להגיע לאקרנים כסרט בשנת 2018, התגלגל מהר מאוד למסך הקטן השנה, אך לא לפני שזכינו, בצעד מגלומני ביותר יש להגיד, לראות את שני הפרקים הראשונים ב-IMAX איכותי ומרהיב. כן, גימיק לפעמים יכול לעזור, לא כאן. הסדרה, שכללה בסך הכל 8 פרקים, החלה לקבל את מפולת התגובות השליליות עוד מרגע פרסום ליהוק הקאסט. ומשם… כדור השלג הזה רק הלך וטפח.

הבאז השלילי החל אצל יוצר הסדרה- סקוט באק. החיבור של באק לפרויקט והעובדה שביים את סדרת הנטפליקס, הבינונית מינוס, "איירון פיסט", היו רק יריית הפתיחה של צייד הטוקבקים הגדול. הפוסטר הראשון בו כיכבה משפחת המלוכה, היה מכה נוספת, שכן לא הייתה דמות אחת על גבי הפוסטר, שלא נראתה כמו ליצן קרקס הזוי (במיוחד מדוזה). ותהליך ההפקה המואץ, שלא לצורך, של הפרויקט היה אולי הסיבה הטוטאלית לכישלון הזה. ובלי להכביר מילים על העבר- הבה נתחיל בהשמצה הבלתי נמנעת!

המשך הקריאה כולל סופיילרים לעונה, אם זה בכלל משנה למישהו:

מי שצפה ב"סוכני ש.י.ל.ד" (בייחוד בעונות 2 ו-3) המונח "אינהיומן" אינו זר לו. גזע של בני אדם שעברו לפני מיליוני שנים ניסויים על ידי הזן החייזרי הידוע בתור הקרי, וירשו, עקב הניסויים, כוחות שונים ומגוונים. בשלב מסוים אותם שפני ניסוי התמרדו באמפריית הקרי וגרשו אותה מכדור הארץ.

בעוד "ש.י.ל.ד." מתארת חלקית את סיפורם של האינהיומנס מכדור הארץ, הסדרה "אינהיומנס" מספרת את סיפורם של ראשוני הגזע, החיים על מושבת הירח הסודית אטילן, ומונהגים על ידי משפחת המלוכה.

inhumans Imax review - Header

בראש המשפחה עומד בלאק בולט (האנסון מאונט) שנחשב לאינהיומן החזק מכולם, שכן רק לחישה קלה שלו יכולה למוטט הרים. לצידו של "חזיז שחור" (כפי שכונה בעברית) עומדים אשתו מדוזה (סרינדה סוון) בעלת השיער החי, אחייניו: גורגון (אמא… איקווקור) בעל רגלי השור, קארנאק (קן לונג) האסטרטג האולטימטיבי, טרייטון (מייק מואה) האמפיבי והנסיכה קריסטל (איזבלה קורניש) אחותה של מדוזה, בעלת שליטה בכל אלמנט אפשרי, כשלצידה ה"לב" של הסדרה- לוקג'ו! הבולדוג הענק בעל יכולות השיגור. את הנבל מגלם אחיו של בלאק בולט, מקסימוס (איון רוהאן, המוקר כרמזי בולטון מ"משחקי הכס"), הזומם על כתרו של אחיו. יש גם כמה בני אדם רגילים בסדרה, אבל הם מיותרים.

מה אומר ומה אגיד, העלילה מאוד דומה לזו של טרילוגיית "ת'ור". אל-מלך שאחיו הרשע זומם לרשת אותו. מקסימוס מבצע הפיכה תוך פחות מפרק וחצי, ושולח את בני משפחתו למות. החבורה בורחת בעזרתו של לוקג'ו (אותו קארנק מכנה "כלב טיפש") אל כדור הארץ, אך אבוי, למקומות שונים ומרוחקים אי שם בהוואי.

Inhumans Imax review - 07

טרייטון הוא הראשון שנהרג (כנראה כדי לחסוך כסף לאפקטים מימיים יקרים),  את מדוזה מגלחים כי צופים התלוננו על האפקט המזעזע של שערה בטריילרים, גורגון נותן מכת פרסה אחת או שתיים כל הסדרה ובשאר הזמן נועל מגפיים (כי התותבות היו יקרות?) וקארנאק חוטף מכה בראש לחצי עונה והכוחות שלו הם פשוט קשקושים על המסך. כמובן שכל אחד מאלו מקבל פרק או שתיים לבניית הדמות שלו, אבל כאן זה נגמר. לא נוצר מספיק עניין או בדרך מקורית כדי לחבב אפילו אחת מהדמויות הללו (שלא לדבר ששניים מהם מתים, חוזרים לחיים וכל מיני שיט קלישאתי מיותר לחלוטין).

זוכרים שציינתי שיש כמה דמויות אנושיות בסדרה? כן, כמה מדענים וחוקרים. ואיזה נער חווה חתיך וטיפש כנעל. הם כל כך ברקע עד שאני לא מצליח להיזכר בחלק חיוני אחד שמישהו מהם תרם לעלילה למעט "טרמפ". מבין כל האינהיומנס הפחות מרכזיים דמותו של קארנק לוקחת הכי הרבה דיאלוג וזמן מסך, עד לרמה שנמאס לשמוע אותו עושה שטויות. מדובר בדמות שרואה כל פגם ונקודת חולשה, וכשהוא משוחק בצורה כל כך… רופסת ומבולבלת, זה בדיוק ההפך מהזדהות עם הדמות מתוך חולשה- זה זלזול.

ISABELLE CORNISH, SERINDA SWAN, ANSON MOUNT, KEN LEUNG

על מדוסה וגורגון אין מה לדבר, שלא לדבר על קריסטל שפשוט מתנהגת כמו, סליחה על הביטוי, בלונדינית טיפוסית וסטריאוטיפית. היא נסיכה, והיא דואגת שכולם ידאו שהיא נסיכה. אם לא הייתי בטוח שמדובר במשחק, הייתי נשבע שקורניש פשוט התנהגה מול המצלמה כאילו זה עוד יום בבית הספר…

המאכזב מכולם- רוהאן! אחרי שהדהים אותנו כאחד הנבלים הסדיסטיים ביותר שנראו על המסך הקטן עם דמותו של רמזי בולטון ב"משחקי הכס", רוהאן קיבל לגלם את אחד הנבלים הנבזיים והערמומיים ביותר בארסנל של מארוול והתוצאה… תינוק בכיין שלא מפסיק לדבר על אחיו, הכתר, הפגם לידה שלו והעובדה שהרטיב במיטה עד גיל 25… טוב הגזמתי קצת אבל הבנתם את הנקודה. במקום "מקסימוס המשוגע" אנחנו מקבלים את "מקסימוס השפוי לחלוטין וקנאי ברמות על אנושיות", כן, העל-אנושיות שלו היא קינאה. המשחק, כאמור, חוג דרמה של כיתה ג'.

LOCKJAW, ANSON MOUNT

שתי נקודות האור היחידות בקאסט הזה הם כמובן לוקג'ו (כי מי לא מתאהב בבולדוג ענקי וחמוד שבא לך לחבק אותו למוות) שנשלח לשבת על הספסל לחצי עונה לפחות עם לא לרובה (כי זה יקר להנפיש כלב) והתפקיד הראשי- בולט עצמו. אנסון מאונט קיבל תסריט עם שתי מילים לכל הסדרה, והוא מעביר אופי בפנטומימה בצורה משעשעת ומאוד מהנה. הניחו בצד רגע את העובדה שרק משתי תנועות שלו, מדוזה יכולה לתרגם ספר, הניחו, הניחו אמרתי! ותנו לוירטואוז הצ'פליני הזה לבדר אתכם בלפחות סצנה או שתיים של "הנווד האילם המסוקס והנאה". עוד בתחילת העונה מאונט מעביר סצנה בתחנת המשטרה, שלא נופלת מקומדיה טהורה. לרוע המזל, משני הבחורים- מעט מדי. כל כך מעט… למה!?

הבחירה בהוואי כזירת התרחשות גם היא מעט תמוהה. אוקי, אז היו לנו המון שיחים מפלסטיק במחסן, בואו נצלם בג'ונגל. בולט הוא היחיד שמטייל בפן העירוני עד שמדוזה מתאחדת איתו, השאר מטיילים בין העצים בלי מטרה. אטילן עצמה מאוד בנאלית. עיר החצובה באחד מעמקי הירח, משום מה החליטו בהפקה שמן הראוי הוא שהכל בה יהיה אפור, עצוב, ומשעמם בעוד שבמקורות הכתובים מדובר בעיר עתידנית מרחפת יפיפייה. אבל היי, אין זמן לקרוא קומיקס. יש לנו סדרה על הראש!

inhumans 0122

"האינהיומס" מאכזבת. מאוד מאכזבת. המשחק גרוע, הבחירות האסתטיות גרועות, התסריט עצל לרמת האלתור, האפקטים כל כך גרועים שהם נזרקים החוצה, הסיפור לעוס, והעלילה… כמו לתקוע את הראש בקיר. לפחות מארוול הבינו דבר אחד- לטעות זה אנושי. פאשלה קולוסלית אחת, בהחלט מותרת.

ציון: 4 מתוך "4 מופלאים", 0 מתוך 5 בציון במולטיוורס.
ratings-tv-0 

2 thoughts on “ביקורת, "הבלתי אנושיים", עונה 1 – עדיף שלא הייתה נעשית”

  1. כל כך נהניתי לקרוא את זה אפילו שלא ראיתי את הסדרה. מודה לך מקרב לב שמנעת ממני שמונה פרקים של בזבוז זמן!

  2. מה שהכי עצבן אותי זה שהשיער של מדוזה אמור להיות עשוי מפלדה ומקסימוס פשוט הוריד אותו עם מכונת תספורת וגם הדמות שלה ממש מעצבנת
    נקווה שבעתיד ייצא איזה רימייק שיתקן את הזוועה הזאת

השאר תגובה