ביקורת, The Gifted, עונה 1 פרק 6 – טיול כיתתי

כל אחד מאיתנו היה בסיטואציה הזו, בדרך זו או אחרת. בבית הספר כשאמא קפצה להגן עלינו בצעקות מול המורות או החברים, באמצע טיול שנתי שאבא התעקש ללוות, או בצבא, כשבזמן התס"חים של טקס הכומתה החליטו ההורים שזה הזמן הטוב ביותר להתעמת עם המג"ד, שבקושי יודע מה שמך, ולשאול אותו כיצד זה שהילד היקר (או הילדה) ישן פחות מ6 שעות, ובלי שמיכת הפוך עם ציפת האסטריקס האהובה עליו או שוקו חם על הבוקר (סיפור כואב..).

ההורים שלנו אמנם מוצאים תמיד את הדרך הטובה ביותר להביך אותנו מול החברים, אבל הם עושים זאת רק מפני שהם אוהבים אותנו, דואגים לנו. ומסרבים לעיתים להבין שהילד הקטן שלהם…טוב, הוא מזמן כבר לא ילד.

בסיטואציה מוכרת זו נתקלו גם גיבוריה הצעירים של הסדרה THE GIFTED, ובפרק, ששם את האקשן במושב האחורי, ראינו את ההתמודדות שלהם עם היחס של הוריהם בפרק שמעמיד כתמה מרכזית ויחסי הורים-ילדים. אם אתם לא רוצים שהוריכם יצעקו עלי על שהרסתי לכם את הפרק, הפסיקו את הקריאה כעת, שכן ההמשך מכיל ספוילרים:

התרגלנו לפתוח את הסקירה, כמו את הצפייה בפרק, בפלאשבק, והפעם הוא שייך לג'ון, המכונה בפי כל "ת'אנדרבולט". הפלאשבק לוקח אותנו 4 שנים לפני התרחשויות הסדרה, כשג'ון וחברו "פולס", שני חיילים משוחררים, מגייסים תרומות עבור נפגעי האסון שהתרחש בדאלאס (קיבלנו הצצה למה שקרה שם בפלאשבק של הפרק הקודם). לא כולם רואים בעין יפה את שני המוטאנטים שפועלים כך בחופשיות בציבור, וההקבלה בין היחס למוטאנטים אחרי האסון (שמתייחסים אליו כ-"15.7") לבין היחס למוסלמים לאחר אסון התאומים ("11.9") נעשית באופן בהיר וחד, כמו שהסדרה עושה מהפרק הראשון.

בהווה- ג'ון אכול האשמה על כך שהפקיר את פולס בידי הסנטינלס, מוכן לעשות הכל כדי לגלות פרטים על מה שעלה בגורלו, ולהחזירו. לשם כך, הוא מתכנן פעולת פריצה אל הבנין שריד זיהה בפרק הקודם מתוך התמונות שהופיעו בראשו של טרנר בזמן שהחולמת חקרה אותו, בנין פדרלי הממוקם בבאטון רוז' שבלואיזינה, מרחק רב ממקומה של המחתרת, אותה ממשיכים להציף פליטים שבורחים מכוחות הסנטינלס שמחפשים אחריהם בקדחתנות.

לא עוזרת להם העובדה שבלינק, לאחר שהיא מתעמתת עם ג'ון על הפעולה הפולשנית שביצעה החולמת במוחה (ובנוסף מעמתת אותו עם רגשותיו), מחליטה לעזוב את המחתרת כהרף עין (באנגלית זה היה עובד לי טוב יותר), ושמה למבחן את הנקודה שהעליתי בביקורת שבשבוע שעבר– האם ניתן לבצע משימה כזו ללא יכולת הטלפורטציה שלה?

אם אי אפשר להשתגר אל תוך הבנין המבוצר, אפשר פשוט להסתער דרכו, וזה מה שמתנדב אנדי לעשות, באמצעות השימוש בכוח המתפרץ שלו. אליו מצטרף מרקוס ואביו של אנדי, ריד, שמלבד היכרותו עם הבניינים והפרוטוקולים שמשמשים את רשויות הסנטינלס, הוא מתכנן להשתמש בסיור המאולתר הזה למטרת גיבושון עם בנו.

The Gifted Los elegidos, got your siX 01 03

בדרכם אנו רואים כמה פעמים את האופי המתפרץ והאלים של אנדי, שאביו מתקשה לרסנו. אנדי הוא בדיוק הטיפוס שבסיפורי הקומיקס היה מוצא את עצמו נלחם לצידו ותחת פיקודו של מגנטו. האם הסדרה תלך לשם בסופו של דבר? במסע זה אנו מקבלים שני רגעים מעניינים: הראשון הוא רגע יפה, בו מרקוס וריד משוחחים על המהות של תפקיד האב. מעניין גם הניגודיות שיוצאת מהשניים- בעוד האחד נדחה על ידי אביו בשל היותו מוטאנט (סיפור אקסמן קלאסי), השני הקריב את כל עולמו, ואף נרדף על ידי הרשויות, וכל זאת רק כדי לתמוך ולהגן על בנו המוטאנט.

בעוד שהרגע הראשון מבוצע בצורה טובה, החלק השני מוחמץ, כששיחה בין ריד לבנו על מהות היחסים ביניהם, ועל הדרך בה הם מתמודדים עם כוחו החדש של אנדי, נקטע באיבו על ידי מרקוס שעוצר את הרוחות המתלהמות, וחבל. זה יכל היה להיות טוב יותר אם הוויכוח ביניהם היה ממצה עצמו עד תום.

The Gifted Los elegidos, got your siX 01 07

בסופו של דבר פורצים השלושה אל המתחם, ותוך כדי שריד שוב מנסה לרסן את בנו, הם מצליחים לאחזר מידע מדיסקים קשיחים, ולהימלט מהמקום, לא לפני שמרקוס מעלה אותו בלהבות כדי לעכב את הכוחות הדולקים אחריהם. בינתיים, במחתרת, פולאריס מאמנת את המוטאנטים הצעירים שבמקום להשתמש בכוחותיהם, בקטע שמזכיר מאוד סצינת אימונים סטנדרטית בבית הספר של אקסבייר. יתכן והיא מקימה לה גרסה משלה למוסד הכל כך אייקוני הזה. לורן מצטרפת גם היא לאימונים הללו, למורת רוחה של אמה שמפסיקה בבוטות את האימון של בתה, תוך שהיא מביכה אותה לעיני חבריה. קייט עושה זאת כמובן מתוך דאגה לבתה, ורצון להגן עליה. אולי היא גם מסרבת להכיר בכך שבתה הפכה מילדה לנערה מוטאנטית בעלת כוח לא קטן. אבל לא לורן, ולא פולאריס מקבלות זאת בהבנה.

במקביל קייט מנסה לפתוח בית ספר משלה, אבל נורמלי יותר, עם ספרי לימוד וכל מה שיש בבית ספר נורמלי. בד בבד, לורן מפתחת לה רומן קטן (אין סיפור אקס-מן בלי סיפור אהבה, אמרתי כבר?) עם אחד מהנערים הללו, ווס, בעל כוח ליצירת אשליות מרשימות ביותר, והוא אפילו עושה את המהלך הקיטשי של להשתמש בכוחו כדי ליצור אשליה של דייט רומנטי בנופיה של איטליה. מעניין איך קייט תגיב כשתגלה שבנוסף לכל יש לילדה שלה מחזר עיקש כל כך.

בצד האפל של תימת ההורות, טרנר, מתמודד בפעם השנייה עם מותה של ביתו, וזה דבר נוראי לכל הדיעות. מתוך כעס ויצר נקמה הוא מוכן לעשות מה שסירב בעבר, ומחליט לשתף פעולה עם ד"ר קמפבל ("אחאב") שמצידו מזכיר לו שתמורת שירותיו הוא רוצה לידיו את האחים סטראקר, שהם ככל הנראה נצר לאחים מוטאנטים הרסניים מהעבר. כל הסימנים מראים שקמפבל הוא העומד בראש התוכנית שהופכת מוטאנטים לכלי נשק ברשות הסנטינלס, ומה שמחזק את ההערכה הוא המוטאנט המאיים שמתלווה אליו לכל מקום.

שלושת עלילות המשנה מתאחדות כשכוחותיו של טרנר שוב עומדים לסגור על המחתרת, הפעם על המשאית שמבריחה את ריד, מרקוס ואנדי לאחר המבצע המוצלח שלהם. לאחר שקיבלה את אישורה של אימה, לוקחת פולאריס את לורן ואת ווס שעסוק בלהסתכל עליה בעיני עגל, למבצע החילוץ התורן של הפרק. בעוד פולאריס משתלטת על הכוחות היורים, לורן משתמשת בכוחה כדי ליצור רמפת המלטות למשאית, וג'ס משתמש בכוחו בצורה מרשימה ומבלבל את הכוחות הרודפים, עד שהמשאית שנושאת את חברי המחתרת הנמלטים חומקת מהם וממשיכה ביעדה אל המחתרת בבטחה. הפרק מסתיים בשיחת טלפון לילית מפתיעה שמרקוס מקבל מאהובתו לשעבר ,כרמן, ותוך שהיא מזכירה לו את העסקה בינהם, היא קוראת לו לצו 8.

The Gifted Los elegidos, got your siX 01 08

ביצי X

-המשאית בה נעים חברי המחתרת, שייכת לחברת "קלרמונט הובלות". רפרנס מצוין לאחד מכותבי האקסמן הגדולים בכל הזמנים כריס קלרמונט, שאחראי להחייאה המחודשת של האקס-מן בשנות השבעים והפיכתם לאחד הכותרים המצליחים והאהובים ביותר של מרוול.

-אחד הדברים שהסדרה מצטיינת בהם הם הדרכים השונות שמוטאנטים משתמשים בכוחותיהם. בכל פרק אנחנו זוכים לראות את לורן משתמשת בכוחה בצורה ולמטרה שונה. באותו האופן, בפרק הזה זכינו לראות את "אקליפס" משתמש בכוחו כדי לשאוב אור על מנת להסתתר, להמיס מנעול דלת, וכמובן, להשמיד ראיות.

The Gifted Los elegidos, got your siX 01 05

-מגיעים לי כמה הצלפות מידיו של הגוסט ריידר, באיחור של שני פרקים זיהיתי את שאטר, מורלוק נוסף (רביעי כבר בסדרה, אני ממשיך לספור!) שבכוחו להצמיח מחדש איברים וכמו כן עמידות לכל מכה (כמעט, גופו עשוי מיהלום). הוא המוטאנט הכחול בעל עין היהלום, שבפרק הקודם רצה להעיף את ריד מהמחתרת, והפרק עזר לקייט לאתר כמה ספרי לימוד.

-האקס-מן מקבלים אזכור גם הפרק, כשאנו מגלים שהם מינו את ת'אנדרבולט למנהיג המחתרת לפני שהזהירו אותו על מלחמה מתקרבת ונעלמו במסתוריות אל עבר השקיעה..

-"היא לא אהבה אותנו באימון עם מגנט גירל" – i see what you did there

The Gifted Los elegidos, got your siX 01 02

-כנראה שווס הוא דמות מקורית של הסדרה, אבל כוחו מזכיר מאוד את המאסטרמיינד, ג'ייסון ווינגרייד, שהיה אחד מנאמניו של מגנטו, והיה לו חלק גדול מאוד בסאגת הפניקס האפלה שנראה בשנה הבאה  על מסכי הקולנוע.

גם השבוע הפרק היה טוב. אמנם לא מלא באקשן כמו הפרקים הקודמים, אבל פרק שסיפק התפתחות עבור חלק מהדמויות ואינטראקציות מעניינות ביניהם. בנוסף קיבלנו כמה רמזים מעניינים להמשך.

ציון : 4
ratings-tv-4

2 thoughts on “ביקורת, The Gifted, עונה 1 פרק 6 – טיול כיתתי”

השאר תגובה