ביקורת, "על טבעי", עונה 13, פרק 2 – הבן העולה

הפרק השני של "על טבעי" נפתח באחת הפעילויות המוכרות ואהובות על האחים וינצ'סטר… אכילה. הרומן של דין עם צי'זבורגרים החל עוד בעונה הראשונה של הסדרה, אך הפעם הוא לא עשה זאת לבד, ג'ק, בנו של לוציפר, הצטרף אליו.

ג'ק חי רק שלושה ימים, אין לו מושג מה הוא שלא נדבר על איך להתנהג, מה לומר, איך להתלבש ובמי לבטוח, אז הוא מצא דמות לחיקוי, דין וינצ'סטר. הסצינה שבה ג'ק מחקה את צורת האכילה והשתייה של דין העבירה בצורה מדויקת את מיקומו של ג'ק בעולם, או יותר נכון, את חוסר מיקומו.

המשך הקריאה כולל ספויילרים לפרק:

לסיפור הלא מסובך שלנו בכלל, מצטרף שחקן חדש בדמות נסיך הגיהינום האחרון שנשאר, אסמודאוס שגולם על ידי ג'פרי וינסנט פרייס, שחקן שעד להופעתו בסדרה לא הייתה לי היכרות עבר איתו, גם אחרי שיטוט לא קצר בעמוד ה-IMDB שלו, אפילו שהוא משחק כבר כעשרים שנה בתפקידים אלו ואחרים, בעיקר בטלוויזיה.

אסמודאוס, מגיע בסערה לגיהינום, בחליפה לבנה שאפשר למצוא רק אצל נבלים קלאסיים, מבטא דרומי כבד וצלקת שמזכירה לו ולנו את טבעו של לוציפר. למרות שהוא מציג את עצמו בתור שחקן קבוצתי, היה נראה שאסמודאוס חזר למשחק בעיקר כדי לשרת את מטרותיו שלו, על מנת לשחרר את השדים!

Supernatural, The Rising Son 09

מעריצי "על טבעי" בישראל, נתקלנו בבעיה. עד היום בסדרה, המילה שדים (Demons) התייחסה רק לקבוצה אחת, אותם עננים שחורים שהיו פעם נשמות אדם וכעת דוחפים את עצמם לגרונות קורבנותיהם ובכך משתלטים עליהם. הסדרה החליטה להוסיף סוג מפלצות חדש, "שדים" (Shedim). אז כדי שלא נתבלבל, מהיום הסוג הראשון יישאר בשם המכובד, שדים והסוג החדש, ייקרא שדים! (עם סימן קריאה).

אסמודאוס מנצל במהרה את תמימותו של ג'ק והרצון שלו לעזור או להיות חלק מהמשפחה (אחרי הכל, אלוהים זה סבא שלו) ומנצל את הכוחות שלו בשחרור השדים! האחים מגיעים בדיוק בדקה ה-90 ובהזדמנות הראשונה שלו להראות את טבעו האמיתי, ג'ק בוחר באחים וינצ'סטר. זה היה ניצחון בקרב, אבל לא במלחמה, הקונפליקט האמיתי של ג'ק יגיע כאשר לוציפר יחזור ויפעיל את כל קסמיו על הילד.

Supernatural, The Rising Son 03

באותו זמן בגיהינום, לוציפר, שמחזיק במארי, טוען שהוא מחזיק בה בתור קלף מיקוח כשהם יחזרו לעולם שלהם, היא תמורת ג'ק. העניין הזה לא היה ברור מידי, לוציפר לא באמת זקוק למארי, שום דבר לא מונע ממנו פשוט לקחת את ג'ק כשהוא יחזור, אחרי הכל, הוא בערך היישות החזקה ביותר ביקום.

לאחר קצת התכסחות עם שדים, בני אדם ותצוגת משחק נפלאה של מארק פלגרינו, הקלפים שוב מתערבבים. מייקל (של מימד הגיהינום) חושף את עצמו ומתעמת עם לוציפר. אני חייב לומר שהתאכזבתי. אחרי הכל, במשך כל העונה החמישית של הסדרה לא הפסיקו לפמפם למעריצים את הקרב בין לוציפר למייקל שישרוף חצי עולם. מה קיבלנו? שלוש-ארבע החלפת מהלומות עד שלוציפר נכנע, באמת?! זה מה שאתם מספקים לנו אחרי כל כך הרבה שנים של ציפייה?

בסך הכל הפרק היה נחמד, המשיך בכיוון טוב את פתיחת העונה, הציג דמויות חדשות והחזיר דמויות מן העבר. נוכל רק לקוות שימשיך כך.

ציון: 4
ratings-tv-4

One thought on “ביקורת, "על טבעי", עונה 13, פרק 2 – הבן העולה”

השאר תגובה