ביקורת, "על טבעי", עונה 13, פרק 1 – אבדות ומציאות

לא יכולתי שלא לחוש מעין עצבות בפתיחת העונה ה-13 של "על טבעי". סוף העונה הקודמת השאיר את כולנו פעורי פה, קאס נהרג, קראולי הקריב את עצמו, לוציפר ומארי נתקעו במימד הגיהינום וסאם ודין נשארו לבד מול הילד של לוציפר.

בשונה מהרגיל, אזכור העונה הקודמת, אשר החל במילים המוכרות The Road So Far לווה בשונה מהרגיל במוזיקת רוק שקטה, Nothing Else Matters ליתר דיוק, ולא במוזיקת הרוק הקצבית והפרועה שאנחנו רגילים אליה, בהפקה רצו שנזכור שהעונה הזו נפתחת כשהגיבורים שלנו לא במקום טוב.

המשך הקריאה כולל ספוילרים לפרק:

התאמצתי במספר החודשים האחרונים לא לקרוא שום ידיעה בנוגע לעונה 13 של "על טבעי". לא חיפשתי באתרים השונים אם מישהו חוזר או איך, לא רציתי לדעת אם שחקן מסוים נצפה על הסט או לא, רציתי להגיע נקי. אחרי הכל,  "על טבעי" ממזמן הפכה להיות כמו חוברת קומיקס, דמויות קמות לתחיה כל שני וחמישי, מימדים מקבילים, מסע בזמן וכו.

הפרק נפתח עם סאם ודין שפוגשים את הילד של לוציפר, או בשמו, ג'ק (אלכנסדר קלברט, "החץ") שמחפש מישהו אחד, את אבא שלו. דין, כרגיל, שולף את האקדח, מה שנותן לנו הצצה מזערית ליכולותיו של ג'ק שנעלם ומשאיר את האחים מעולפים.

supernatural-1301a_0678b

ג'ק הוא כרגע הקלף המשוגע של הסדרה, הוא יכול לעשות כל מה שעולה על רוחו, לא ניתן לחסל באותו בקלות, כולם רוצים לשים את הידיים שלהם עליו והוא עצמו אפילו לא מבין מה הוא. אין ספק שהעונה תתמקד לא מעט בו ובהחלטות שלו, האם זה שהוא בנו של לוציפר אוטומטית מבטיח את דרכו האפלה או שניתן להציל אותו? זוהי לא הפעם הראשונה שהסדרה עוסקת בנושאים כאלו, לא סתם דין אומר "family doesn't end with blood".

הפתיח של הפרק גם מעיד על הכיוון שאליו העונה הולכת – העין המוזהבת של ג'ק, שנפתחת לרווחה, מעין אזכור קטן לסאורון מ"שר הטבעות" שרובנו מכירים כנבל בעל עין בוערת, גורמת לנו להסיק שג'ק הוא עיקר הסיפור של עונה 13. הפרק וכנראה ששאר העונה תגרום לנו לנחש מהו טבעו האמיתי של ג'ק, מצד אחד הוא משחרר משפטים כמו "אני רעב", בצורה מאיימת, וסצינה לאחר מכן רואים אותו מתענג על שוקולד, אף צופה כרגע לא באמת יכול לדעת מה יקרה איתו.

Supernatural, Lost and Found 03

פרק הפתיחה של עונה 13 (שכולנו יודעים שהוא מספר בעל משמעויות על טבעיות) לא היה פרק "על טבעי" סטנדרטי, לא צחקתי, ולו פעם אחת, משהו שלא קרה המון זמן. אהבתי את זה! איבדנו את אחת הדמויות המשמעותיות ביותר בחייהם של סאם ודין, קאסטיאל, שנמצא איתם כבר כמעט עשור, הוא למעשה היה אח שלהם, כמו שבובי היה אביהם.

קאס קיבל הלוויה ראויה לציידים (ואבירי ג'דיי) ולכן אני לא חושב שהוא צריך לחזור לסדרה, למרות אהבתי העצומה למישה קולינס. אם הוא יחזור, המוות שלו יאבד את העוקץ, ההקרבה שלו תהיה מיותרת וכל סצינת ההלוויה המצוינת, תהיה לחינם.

Supernatural, Lost and Found 01

אנחנו מסיימים את הפרק במימד הגיהנום, חוזרים למארי, אמם האובדת, השבה והשוב אובדת, של האחים ולוציפר שנתקעו שם. כמובן שלאחר שדין יחליט בוודאות שמארי כבר נהרגה, נראה אותה בניסיון בריחה, לא מוצלח, מלוציפר. כמו שזה נראה, לא היו מראים לנו אותם אם אין לתסריטאים איזשהו תכנון עליהם לגבי ההשפעה על המשך העלילה של העונה. זה רק מחזק את התיאוריות שמארי ולוציפר יחזרו לסיפור המרכזי של הסדרה.

ציון: 5.
ratings-tv-5

One thought on “ביקורת, "על טבעי", עונה 13, פרק 1 – אבדות ומציאות”

  1. מקווה שלא יחזירו את מארי, לא אהבתי את הדמות שלה והבנתי שקראולי לא חוזר וזה ממש מבאס

השאר תגובה