האפילה 2022 – סרטון קצר מקדים שלישי ל"בלייד ראנר 2049"‫

ביום חמישי הקרוב, ה-5.10, יעלה בבתי הקולנוע בישראל אחד הסרטים המצופים ביותר, "בלייד ראנר 2049", שגם פותח את פסטיבל הקולנוע בחיפה יום קודם. הסרט הוא, כמובן, סרט ההמשך לסרט הקאלט המדע בדיוני "בלייד ראנר" שביים רידלי סקוט ב-1982. את הסרט החדש מביים דני וילנב ("המפגש") ולצד הריסון פורד שחוזר לגלם את דמותו של צייד הרפליקנטים דקארד, נוכל לראות את ריאן גוסלין, רובין רייט, ג'ארד ליטו, דייב בוטיסטה, מקנזי דיוויס ואפילו את השחקנית היאם עבאס.

לא מכבר קישרנו לשני סרטי הפריקוול הקצרים, "2036 – שחר הנקסוס" המתמקד בדמותו של ג'ארד ליטו, ו"2048: אין לאן לברוח" שמתרחש שנה לפני הסרט של וילנב ומתמקד בדמותו של דייב בוטיסטה. כעת אנו מקבלים את הסרטון המקדים השלישי, שהוא ארוך משני הקודמים ואורכו כ-15 דקות. הפעם מדובר בסרט אנימה (אנימציה יפנית), שביים שיניצ'ירו וואטנאבה ("קאובוי ביפופ", "סמוראי צ'מפלו") ועוזר לסגור את הפערים שבין סרטו של סקוט, לסרט החדש, ולהשלים היסטוריה של 30 שנה ומה התרחש ביקום של בלייד ראנר מאז:

בסרט, המרהיב ביופיו יש לציין, יש לא מעט הקבלות למצב הפליטים באירופה וארצות הברית, ולסיטואציות של גזענות ואלימות חסרת גבולות, מתאר את חיי הרפליקנטים בעולם שבו אנשים שונאים אותם, רואים בהם כשונים ולא אנושיים ושלא עוצרים לשנייה לפני שהם פונים לדרכי אלימות קשה. הסרט עוקב אחרי שני רפליקנטים, איגי וטריקסי, שמנסים להמלט מזעמם של בנו האנוש (שלא מתנהגים בצורה הכי אנושית).

התקציר העברי הרשמי של "בלייד ראנר 2049":
שלושים שנים לאחר אירועי הסרט הראשון, יש בלייד ראנר חדש – קיי, שוטר במשטרת לוס אנג'לס (ראיין גוסלינג), חושף סוד ישן אשר עלול להמיט אסון על מה שנותר מהאנושות. מה שקיי מגלה מוביל אותו לצאת ולמצוא את ריק דקארד (האריסון פורד), בלייד ראנר לשעבר שנעלם לפני 30 שנה.

"בלייד ראנר 2049", בבתי הקולנוע בישראל מיום חמישי הקרוב, ה-5 באוקטובר.

2 thoughts on “האפילה 2022 – סרטון קצר מקדים שלישי ל"בלייד ראנר 2049"‫”

השאר תגובה