סקירה: "קומיקון- אירופה", לא כל כך רחוק, לא כל כך יקר

כולנו מכירים את "קומיקון סאן דייגו" שהוא אולי המכה של עולם הגיק היום, הארוע שנערך כל שנה בחודש יולי מושך אליו עשרות אלפי אנשים (אם לא מאות) ועוד כמה מיליוני אוהדים שעוקבים בשקיקה אחר הידיעות, הפאנלים והטריילרים שיוצאים מהכנס המדהים הזה. גם הקומיקון בניו יורק צובר אט אט תאוצה והופך לאחד מהכנסים החשובים בעולם לתרבות הגיק. אבל, מי שרוצה להגיע ולבלות בקומיקון ניו יורק או סאן דייגו צריך לתכנן את הנסיעה הרבה מאוד זמן מראש ולהכין בצד לא מעט כסף. לשמחתנו, נראה כי "קומיקון" מתקרב אלינו הביתה, יחסית, ולאחרונה צצו מספר כנסים ברחבי אירופה.

לא מכבר הוקמה חברת "קומיקון אירופה" אשר עורכת מספר קומיקונים ברחבי היבשת ברמה יחסית גבוהה, נכון, האורחים הם לא כל צוות ליגת הצדק או הנוקמים, אבל עדיין, לאוהדים רבים יש מה לעשות שם. מדובר על יוזמה חדשה שהחלה בשנים האחרונות וכותב שורות אלו זכה לבקר ב-2016 במהדורה הראשונה של קומיקון ברלין והחוויה הייתה נהדרת ולא יקרה יחסית.

קומיקון אמסטרדם (1,2 בספטמבר)

בסוף השבוע הקרוב (ה-1,2 בספטמבר) ייערך קומיקון אמסטרדם שכולל פאנלים עם יוצרים, אורחים חשובים מעולם הקולנוע והטלוויזיה וכמובן, איך אפשר בלי, קוספליי מרחב הארץ השטוחה. באורחים שמגיעים לאמסטרדם: בילי בויד (פיפין בסרטי שר הטבעות"), מייקל מדסן ("קיל ביל", "כלבי האשמורת", "שמונת השנואים"), ג'ון רייס דיוויס (שחקן וותיק ששיחק בסרטי "אינדיאנה ג'ונס", "שר הטבעות" ועוד עשרות סרטים וסדרות), כאריס ואן הוטן (מליסנדרה מ"משחקי הכס"), ר.ג'י.מיט (הבן של בריאן קרנסטון ב"שובר שורות"), ואם אתם גדלתם בשנות השמונים והתשעים תוכלו לבלות קצת עם מייקל דודיקוף ("הנינג'ה האמריקאי") ופמלה אנדרסון. ככה זה נראה בשנה שעברה:

הנקודה הישראלית בקומיקון הקרוב באמסטרדם היא הצטרפותו של יוצר קומיקס ישראלי, בפעם הראשונה בתולדות הכנסים הללו (בוודאי באירופה) למספר האומנים שנבחרו להציג את עבודותיהם. מדובר במתן כהן, שיוצר קומיקס עצמאי כבר למעלה מעשר שנים שנים ופתח לעצמו סגנון ציורי אישי ומיוחד. עבודותיו של כהן, שכבר הספיק להציג את עבודותיו במספר תערוכות (לאחרונה אפילו בתערוכת גיבורי העל שנערכה במוזיאון הקומיקס והקריקטורה שבחולון), הופיעו בעשרות עיתונים, מגזינים ושבועונים בהם "עכבר העיר", "מעריב לילדים" ועוד.

2112

אחרי שעבר את סינון האומנים שהגישו בקשה להגיע לקומיקון אמסטרדם ולהציג את עבודותיהם, נסע כהן לכנס כשבאמתחתו קומיקס חדש מפי עטו וידו, שעונה פשוט לשם 2112 ומנסה לבדוק איך ייראו החיים שלנו בעוד כמאה שנה.

בחודשים הקרובים ייערכו עוד מספר כנסי קומיקון ברחבי אירופה:

קומיקון ברלין (30 בספטמבר- 1 באוקטובר)

קומיקון ברלין הוא ללא ספק הגדול והנוצץ שבכנסי הקומיקון האירופאי. הכנס, שבשנה שעברה נערך לראשונה והביא כ-30 אלף אוהדים, מורכב מאורחים (די מדליקים יש לציין, אפילו אם חלקם פשוט מדלגים להם מקומיקון לקומיקון… אני מסתכל עליך פמלה). מה שיפה באירופה, היא העובדה שיש להם הרבה מקום לנוסטלגיה, שחלקה הלא מבוטל הוא גם נוסטלגיה של אנשים שגדלו בישראל בשנות השבעים, שמונים והתשעים. כך למשל, תוכלו להגיד שלום באופן אישי לאיש השווה מיליונים, סטיב אוסטין, הלא הוא לי מייג'ורס שיגיע לברלין, יחד עם סם ג'ונס ("פלאש גורדון") כמו כן, יהיו בכנס שחקנים כמו צ'ארלס דאנס, וולטון גוגינס, טום וילסון (ביף מסרטי "בחזרה לעתיד"), פין ג'ונס (איירון פיסט), ג'ק גליסון (ג'ופרי באראת'און מ"משחקי הכס"), גברת גאו מסדרות מרוול של נטפליקס (השחקנית וואי צ'ינג הו), ועוד.

ככה זה נראה בשנה שעברה:


קומיקון דורטמונד (9-10 בדצמבר)

קומיקון דורטמונד (העיר השמינית בגדולה בגרמניה) ייערך בתאריכים 9-10 בדצמבר ולמרות שעדיין אין רשימת אורחים מלאה, האורחים שכבר אישרו הגעה הם מרשימים ביותר. ג'ון ברת'נאל ("הפאנישר" בכבודו ובעצמו מסדרות המרוול של נטפליקס), וונת'וורת' מילר ("אגדות המחר", "נמלטים"), כריסטיאן נאיירן (הודור מ"משחקי הכס"), פיטר ווילר ("רובוקופ") ועוד.

בחודשים הקרובים ייערכו עוד מספר כנסים ברחבי אירופה. הכנס ייארך בוורשה במהדורת הסתיו הפולנית שלו, בתאריכים 24-26 בנובמבר. נכון לכתיבת שורות אלו עדיין לא פורסמו שמות האורחים בכנס. ומספר חודשים מאוחר יותר, תערך מהדורת האביב, בתאריכים 20-22 באפריל. הכנס חוזר להולנד למהדורת אביב ברוטרדם, בתאריכים 3-4 במרץ.

הכניסה לכנס היא בעלות של כ-20 יורו ליום ובסך הכל מדובר על נסיעה של מספר אלפי שקלים בודדים (כולל טיסות ומלונות היום בעידן ה-LOW COST). מחירי צילומים עם כוכב זה או אחר נעים בין 30 ל-50 יורו, תלוי בכוכב (לעיתים זה יותר), וכמובן, עשרות דוכנים של מרצ'נדייז, חולצות, פסלים ועוד. אז הוציאו יומנים, רשמו תאריכים, והשחיזו את חרבות הקוספליי שלכם.

One thought on “סקירה: "קומיקון- אירופה", לא כל כך רחוק, לא כל כך יקר”

  1. הייתי בקומיקון, לראשונה בחיי, בשטוטגרט שהתקיים בחודש יולי. היה נחמד מאוד. אהבתי את האוירה, כל מה שנערך שם, הפנלים והמפגש עם כמה מפורסמים. בהחלט היה שווה.

השאר תגובה