ביקורת, "החץ", עונה 5, פרק 22 – נעדר

עד לפני כשנה, יום רביעי היה היום הטוב ביותר לסדרות הקומיקס של ה-CW. רובכם, שקוראים וצופים יודעים למה, "הפלאש". לפני שנה הפלאש הייתה הסדרה היחידה שהשתוקקתי לראות כל שבוע. העונה הרביעית של "החץ" הייתה נוראית והעונה הראשונה של "אגדות המחר" הייתה מזוויעה. רצה הגורל (וחדר התסריטאים) והשנה היוצרות התהפכו, העונה השלישית של "הפלאש" הפכה להיות משהו די עצוב ומלא חורי עלילה והעונה החמישית של "החץ" היא הטובה ביותר של הסדרה עד כה והפרק הנוכחי ממשיך להוכיח זאת. כן חובבי העונה השנייה, אמרתי את זה.

המשך הקריאה כולל ספוילרים לפרק:

הפרק הקודם הסתיים בטון חיובי. אוליבר הצליח לעצור את מזימתו של צ'ייס, חשף את העובדה שאביו של צ'ייס רצה לנשל אותו והצליח סוף סוף להביס אותו מבלי להרוג אותו, בצורה קלה מידי, אני חייב לומר.

לראשונה מזה הרבה זמן, צוות "החץ" שמח, יכול סוף סוף לפתוח בקבוק בירה ולשלב רגליים על הספה בעצלנות. אבל אנחנו מספיק למודי ניסיון, ברגע שגיבורינו זוכים למעט נחת, הכל הולך להשתבש, ובצורה רצינית.

Green Arrow, Missing 04

חברי הצוות של אוליבר נחטפים אחד אחד על ידי המתנקשים של טליה אל גול ומותירים את אוליבר לבד. צ'ייס מציב בפני אוליבר אולטימטום, שחרר אותי והצוות שלך יישאר בחיים. לשם שינוי, אוליבר מחליט לא לתת לצ'ייס את מה שהוא רוצה והולך לחפש עזרה במקומות אחרים. מקומות מדהימים אחרים. רק לאחר שצ'ייס גורם לחטיפת ויליאם, בנו של אוליבר, לא נותרת לאוליבר שום ברירה והוא משחרר את צ'ייס.

העונה והפרק הנוכחי הצליחו לתת את הדגש בצורה ראויה על אופיו של צ'ייס, הוא בבואה אפלה של אוליבר: שניהם למדו אצל אותו מורה, אוליבר מניע את הצוות שלו מאמון לעומת צ'ייס אשר משתמש בפחד, האבות של שניהם נרצחו ושניהם מחזיקים במשרה ציבורית בשעות היום כדי להסוות את חייהם הליליים.

Green Arrow, Missing 01

צ'ייס מאגד צוות משלו: בלק סיירן, ארטמיס, טליה אל גול וכנראה שגם סמפסון (אותו ראינו בפרק הקודם). קייטי קסידי חזרה בפרק לשחק את בלק סיירן, אותה לא ראינו מאז אמצע העונה. היה קשה לפספס את הרגע הדי רגשי עם קוונטין, נראה שהנקודה הרכה היחידה של בלק סיירן היא קוונטין וייתכן שבעונה הבאה סיפור המקור שלה יתפתח.

למי שאינו יודע, קייטי קסידי הוכרזה בתור שחקנית קבועה בעונה השישית של "החץ", האם היא תצטרף לצוות החץ? או שהיא תהיה יותר אנטי גיבורה? רק הזמן יגיד.

Green Arrow, Missing 06

כמו שאוליבר מכריז בטריילר לפרק הבא, פרק סיום העונה: "אני לא מתכוון לשחק יפה". הוא מגייס לשורותיו את מלקולם מרלין/"הקשת השחור" בגילומו של ג'און בארומן הנהדר (שלא יחזור לעונה השישית, האם זה אומר שהוא ימות?!), כזכור מדובר באותו מרלין מהעונה השנייה של "אגדות המחר", לאחר פירוק "לגיון האבדון" ומחיקת הזיכרון שלו. ניסה גם כן מצטרפת לצוות וייתכן שקפטן בומרנג (לפי תמונות מהסט) גם יזרוק כמה בומרנגים בסוף העונה.

התוספת הגדולה מכולם חייבת לקבל פסקה משלה, כצעד נואש אחרון, אוליבר מגיע לליאן יו ומחזיר לנו את הדמות שכל צופה רצה שתחזור מאז העונה השנייה, סלייד וילסון. ספוקלציות רבות הועלו לגבי חזרתו של דט'סטרוק, האם חזרת הדמות תחזיר גם את מאנו בנט (שכרגע עסוק בסדרה אחרת ולא סיים את דרכו בצורה יפה עם ה-CW) או שנוכל רק לצפות בשחקן אלמוני עם המסיכה של דט'סטרוק. סוף הפרק מוכיח מעבר לכל ספק שאנחנו מקבלים את כל מה שרצינו, מאנו בנט חזר.

Green Arrow, Missing 02

הפלאשבקים בפרק היו מצוינים, קובאר תופס את אוליבר ומחליט לשבור אותו, בדיוק כמו שאיוון דראגו שבר את רוקי בלבואה ב"רוקי 4". קובאר מזריק לאוליבר סם שמכריח אותו לחוות שוב ושוב כל כאב פיזי או מנטלי שחווה בעבר. האקט הזה בא לעשות לנו מעין קורס מזורז על חייו של אוליבר באי, כל אתגר שעמד פניו והפך אותו לאדם שהוא היום. זו היתה סגירת מעגל ראויה, העונה הזאת מסיימת את 5 השנים של אוליבר ב"גהינום", כי החל מהעונה הבאה או שלא יהיה פלאשבקים או שכן יהיו ונשאיר את התקופה הזו של אוליבר מאחור.

נראה שאנחנו הולכים לקבל סיום עונה משובח במיוחד ומאוד קומיקסי באופיו. אם זכרוני אינו מטעה, מאז הקמתו של הארו-וורס לא הובטח לנו סיום עונה כל כך מרגש. הצוות האלטרנטיבי של אוליבר הוא משאלתו של כל גיק, דמויות מכל העונות הקודמות מברכות אותנו בחזרתן וסיום העונה מרגיש אפי ומונע על ידי הדמויות שבו, מדובר בקרב אישי על חייו ומטרתו של אוליבר מאשר ניסיון פתטי להרוס את סטאר סיטי או את העולם.

משפט אחרון לגבי סוף העונה, צ'ייס חייב לשרוד וזאת משתי סיבות: אחת, הוא הנבל הטוב ביותר שהסדרה הציגה והשניה שאם הוא ימות, הוא מנצח, הוא יוכיח שאוליבר הוא הרוצח שהוא תמיד אמר שהוא.

ציון: 5
ratings-tv-5

3 thoughts on “ביקורת, "החץ", עונה 5, פרק 22 – נעדר”

  1. תודה שהחלטת לחשוף בפנינו את כל הספויילרים הקטנים האלה לעונה הבאה עם קייטי קאסידי וג'ון בארומן.

    1. צריך לשמור על מינוח נכון, ספוילר אומר שחשבתי פרטי עלילה, לא עשיתי זאת.

      זה שג'ון בארון לא חוזר לעונה 6 לא אומר שום כלום לגבי עתידו בסדרה. זה שקייטי קאסידי חוזרת גם לא אומר כלום בסדרה שאנשים בה חוזרים לחיים ועוברים בין מלמדים מקבילים.

      בוא לא נגזים עם השימוש במילה ספוילר

השאר תגובה