ביקורת, "החץ", עונה 5, פרק 19 – יחסים מסוכנים

בשנת 1989 שודר משחק כדורגל במסגרת מוקדמות המונדיאל בין נבחרות ישראל ואוסטרליה. במהלך המשחק, השדר הישראלי יורם ארבל טבע את אחד מביטויי הכדורגל המוכרים ביותר בתרבות הישראלית, "ככה לא בונים חומה".

למה אני מספר לכם את זה? נראה שלשלב בין כדורגל לבין סדרת קומיקס הוא המקביל של דתיים בין חלב ובשר. אני אשתמש בביטוי המוכר כדי לתאר את הפרק האחרון של החץ, "יחסים מסוכנים" – "ככה לא חוזרים מפגרה".

המשך הביקורת כולל ספוילרים לפרק:

שלושה שבועות עברו מאז הפרק האחרון של החץ, בו נחשפה זהותו של פרומתיאוס שהתגלה כאדריאן צ'ייס, אוליבר החל במסע פנימי שאמור להחזיר אותו להיות החץ הירוק והפלאשבקים התחילו להתקרב לקראת, מבחינה כרונולוגית, לפתיחת הסדרה כאשר אוליבר מתכנן לחזור לליאן יו כדי "להינצל".

אז מה היה לנו השבוע? צ'ייס ברח ואין שום רמז שמאפשר לצוות החץ או למשטרה לגלות היכן הוא נמצא. חוסר האונים בחיפושים אחר צ'ייס מחזיר את פלסיטי לג'וקר שמשתמש בה בחצי העונה האחרונה והופך אותה למקבילה לאיש אבן שמנסה להשתמש במחשב, Helix.

Green Arrow, Dangerous Liaisons 05

Helix, למי שאינו זוכר, הוא ארגון של האקרים אשר תומך בצורה מלאה ב"חופש המידע", מעין ג'וליאן אסאנג' בעולם סדרות הטלוויזיה של DC. הארגון גייס לשירותיו את פליסיטי לפני מספר פרקים, כאשר בתמורה לכל עזרה שצוות החץ ירצה, היא תצטרך לבצע בשבילם משימות האקרים, חלקן לטובת הזולת וחלקן… לא.

מאז הצגת הארגון בסדרה היה ברור שהקווים האדומים שפליסיטי חוצה על מנת לעצור את צ'ייס יעמידו אותה בסופו של דבר מול אוליבר, והנה זה הגיע. מסתבר שהמנהיג של Helix, קיידן ג'יימס, נעצר על ידי ארגוס ומוחזק באתר שחור, ללא עורך ודין ומשפט. Helix מבקשים את עזרתה של פליסיטי להחזיר אותו מארגוס ובתמורה, הוא יוכל לצוות החץ מכשיר איתור ביומטרי שמסוגל לאתר את המאפיניים הביומטרים של כל אדם על כדור הארץ, ובכך, יאפשר להם למצוא את צ'ייס בקלות.

Green Arrow, Dangerous Liaisons 02

אוליבר, דיגל ושאר הצוות, כמובן, עומדים בצידה של לילה, לא מאפשרים ל Helix "להציל" את קיידן, וזו פחות או יותר מהות הפרק, מה הדמויות שלנו מוכנות לעשות כדי להשיג את מטרותם. הפרק מתחיל בדיאלוגים על הקווים שפליסיטי חוצה על מנת לעצור את צ'ייס, ממשיך בדיון על הקווים שלילה חוצה כדי לשמור על הביטחון (להחזיק אדם עצור ללא משפט) וממשיך עם הקווים שקוונטין חצה כדי להפגיש את רנה עם בתו. הפרק מסתיים בעימות פיזי בין חברי Helix ובהם פליסיטי למול צוות החץ וארגוס.

השתעממתי! ישבתי במשך 40 דקות מול הטלוויזיה ואם העכבר של המחשב לא היה רחוק ממני (ולא היה מאלץ אותי לקום מהספה), כנראה שהייתי עוצר את הפרק ורואה משהו אחר. העונה החמישית של הסדרה מצוינת במספר רבדים: פרומיתיאוס כמובן, היחסים של אוליבר וצ'ייס, הצוות החדש וגם הפלאשבקים. מה פחות מעניין העונה הזו? פליסיטי ו Helix.

Green Arrow, Dangerous Liaisons 03

הדמות של פליסיטי הייתה יכולה לעבור מהפך מדהים העונה, כשנקודת המפנה הייתה רציחתו של בילי על ידי אוליבר באמצעות היד המכווינה של צ'ייס. פליסטי יכולה הייתה לעבור לצד האפל ויכלו לשבור במעט את הדמות שתמיד אפיינה את החיוך בצוות, אבל, נכון לפרק הנוכחי, הכל פוספס ובענק. היא נשארה פחות או יותר אותו הדבר, רק אחת לכמה פרקים היא עושה משהו שמתאים למטרה הכללית של לתפוס את צ'ייס, אבל בפרק לאחר מכן, היא תחזור להיות מה שהייתה וכולם ישכחו לה את זה. Helix בינתיים לא נתפס בשום צורה כאיום או כוח משמעותי בסדרה, בינתיים הם נראים לי כהאקרים שחושבים שהם משנים את העולם.

הפרק הסתיים בכך ש Helix מצליחים במשימה שלהם, מנתקים קשר עם פליסיטי אבל לא לפני שמביאים לה את התוכנה שתוכל לאתר את צ'ייס (ושוב הכל טוב איתה ועם אוליבר). כמובן שצ'ייס צעד אחד לפני כולם ומצליח לפוצץ בקטנה את מאורת החץ יחד עם התוכנה.

Green Arrow, Dangerous Liaisons 04

אנחנו 5 פרקים לקראת סוף העונה ואני מקווה מאוד שסיימנו עם הפילרים. הגיע הזמן להתקדם עם העונה הנהדרת הזו להמון אקשן, סיפורים טובים, נבל מדהים ודט'סטרוק אחד.

שיהיה לנו בהצלחה!

ציון: 2.5
ratings-tv-2-half

 

3 thoughts on “ביקורת, "החץ", עונה 5, פרק 19 – יחסים מסוכנים”

  1. לא יודעת עם תגיבי לזה כי זה מלפני 3 שנים אבל זהאחלה פרק במיוחד הפרק אחרי. אני עכשיו בסוף עונה 5. איןןן על יקום החץץץץץץץץץ

  2. את יודעת, דעות שונות. את חשבת שהפרק מהנה, אני לא 🙂 כל הסיפור של פליסיטי והליקס פשוט לא היה כזה מעניין

השאר תגובה