ביקורת, "המתים המהלכים", עונה 7 פרק 13 – קברו אותי כאן

מאז שהמחצית השנייה של העונה יצאה לדרך וראינו כמה מהחזיתות מדשדשות במקום, במיוחד בפרק משבוע שעבר בו היחסים של ריק ומישון עומדים במבחן המוות המזויף, הפרק הנוכחי מתמקד בממלכה וממשיך את התנועה המחושבת של הכוחות על גבי לוח השחמט. תנועה מחושבת מידי יש להגיד, אך הפרק הנוכחי לפחות נותן פתרון יפה לכמה מהדמויות והורג שתיים מיותרות.

המשך הקריאה כולל ספוילרים לפרק:

הפרק פותח בקרול הפונה למורגן בשאלה, מה באמת קרה באלכסנדריה ומדוע ג'יזס הביא את ריק ודריל לממלכה. דיאלוג שכתוב היטב בו קרול ישר מבינה כי היא יודעת את התשובה ולכן לא ממשיכה לשאלות מיותרות בעקבות תשובתו של מורגן ועונה במקומו- היא יודעת שהמושיעים עדיין שולטים באזור, כפי שיש להם הסכם "אדון-עבד" עם הממלכה.

מורגן לא ממהר לספר לא מה שדריל הסתיר ממנה אך כן נחוש לצאת איתה לאלכסנדריה ולפגוש בחבריהם הוותיקים. בשלב זה נראה כי ההמתנה מורטת העצבים מתחילה להשפיע גם על מורגן. ובכן מורגן, ומה אתה חושב שאנחנו הצופים בבית מרגישים במשך כל העונה הזו וזו שלפניה? הרגתם אותנו עם המאבקים הפנימיים שלכם.

The Walking Dead, Bury Me Here 01

ברקע של מורגן וקרול, שכבר מסומנים כמי שיובילו את הפרק הזה, מתגלה בעיה בגידולים של המלך, מה שישפיע על התפוקה שתועבר למושיעים. בזמן יציאה למשלוח, הדרך חסומה בפני איזיקיאל ולוחמיו וכך אנשי הממלכה מתעכבים בהגעתם לחלוקה. לא רק זה, בזמן העברת הסחורה מגלים להפתעתם כי חסר מלון אחד, זאת בנוסף לעובדה שמראש אין לאנשי הממלכה סחורה מספקת עבור ניגן.

בשל שתי הטעויות האלו, המושיעים מחליטים להזכיר לאנשי הממלכה את המחיר ובנג׳ימן נורה בגופו. אנשי הממלכה ממהרים לביתה של קרול, שם יש תרופות לטפל בבחור הצעיר, אך דם רב נשפך ממנו והוא מת תוך זמן קצר.

The Walking Dead, Bury Me Here 057

מורגן לוקח את מותו קשה במיוחד. המקרה מעורר בו תחושות וזיכרונות הקשורים בבנו, אותו הכרנו בפרק הפיילוט של הסדרה ובאמצע הסדרה כבר גילינו כי הוא נהרג. בהמשך הפרק הנוכחי מגלה מורגן כי ריצ'רד תכנן הכל. הוא חסם את הדרך בעגלת סופר מסודרת בצורת חץ המפנה לבור באדמה- אותו מקום בו תכנן להרוג את קרול כשניסה לרתום את דריל לצידו. מעל הבור מונח שלט ובו כתוב ״קיברו אותי כאן״. ריצ'רד ידע כי על שתי הטעויות יהיה עליהם לשלם בחייו של מישהו והיה בטוח שיהיו אלו חייו שלו. אבל כמו שלמדנו כבר פעמים רבות העונה, גם ריצ'ארד לומד שעל הטעויות שלנו משלמים אחרים הסובבים אותנו.

ריצ'רד לא נרגע וחושף בפני מורגן כי הוא לא מתכוון לוותר אלא לזכות באמון המושיעים מחדש ואז להנהיג את הממלכה לקרב חסר רחמים. ברגע זה מגיעה שעתו של מורגן, לה חיכינו בשתי העונות האחרונות. במשלוח הבא מורגן מחליט לפעול אל מול המושיעים ורוצח את ריצ'ארד בחניקה לעיני כולם, כולל המלך ואנשיו הנחרדים.

The Walking Dead, Bury Me Here 06

אמנם מוזר שאיש לא התנפל על מורגן וניסה להפרידו מעל ריצ'ארד, אבל הסצנה מגלה את ערמומיותו של מורגן ואת השינוי שהתחולל בו. הוא משתף את המלך ולוחמיו בסיבה לרצח וגם את המושיעים ובכך חותם את העסקה מחדש.

למעשה, מורגן שואל את התכנית של ריצארד, רוכש את אמון המושיעים במיידי באמצעות הרצח ובכוונתו להוביל את המאבק ולהרוג כל אחד מהמושיעים במו ידיו. מיד לאחר מכן הוא נוסע אל קרול ומספר לה מה עשה ומה קורה באלכסנדריה, כולל על הרצח של גלן ואברהם על ידי ניגן. ברגע זה מנצל מורגן את תחייתו המחודשת על מנת להחיות את קרול. בלי מילים, מובן כי קרול הולכת להצטרף למאבק כנגד המושיעים ולצדו של מורגן.

The Walking Dead, Bury Me Here 02

בנוסף, השניים מחליפים מקומות- מורגן נותר בביתה של קרול על מנת לקבל את השקט הסביבתי הנחוץ לו, כפי שהיה נחוץ עבורה, ואילו קרול עוברת בשערי הממלכה ומצטרפת לצד המלך איזיקיאל שגם מסכים כי הגיעה העת להילחם. אבל לא היום (כי נגמרו הדקות של הפרק).

יש בבחירה זו רגישות רבה שמעידה על החברות שנרקמה במשך הזמן בין מורגן לקרול. מצד אחד קרול מוכנה לוותר על השקט שלה בכדי שחברה יישאר בסביבה ומצד שני, קרול בעצמה צריכה להרגיש שייכת לקבוצה שוב ולהיות חלק מוביל באותה קבוצה.

The Walking Dead, Bury Me Here 03

במקביל אליה, למורגן נחוץ לעבור תהליך בו הוא אוסף עצמו בשקט והופך חדור מטרה. הוא עדיין יצטרך להיות חלק מהממלכה אבל גם לפעול ולנהל את עצמו. בדיוק כפי שקרול עשתה לאורך כל העונה.

הפרק מסתיים בהרגשה הטובה כי לממלכה יש מלך, יש מלכה וכעת יש גם קיסר. מורגן. הדבר היחיד שפוגע בייחודו של פרק זה, היא העובדה כי ההרגשה הטובה הזו הגיעה בשלב מאוחר כל-כך בעונה. הפרק כשלעצמו יפה ונוגע, אבל נותרו עוד רק שלושה פרקים לסיום העונה וזה מסוג הפרקים שהיה צריך להופיע כאחד מפרקי הסיום של המחצית הראשונה.

נותר רק לקוות כי בשבועות הקרובים, כלי השחמט שהונחו על הלוח יתחילו לנוע בצעדים גדולים יותר ויהמרו על חייהם. ההתנגשות תגיע הרי, אז למה לחכות כל-כך הרבה זמן?

ציון: 3
ratings-tv-3

One thought on “ביקורת, "המתים המהלכים", עונה 7 פרק 13 – קברו אותי כאן”

  1. לדעתי המוות של ריצ׳ארד הוא חלק מהתכנית שלו ולא באמת כעס של מורגן. מורגן יפגין כך את הנאמנות שלו למושיעים ויוכל להשמיד אותם אח״כ.
    זה נרמז גם בשיחה בין ריצ׳ארד למורגן. הוא אומר שמורגן חייב להרוג אבל לא נאמר את מי.

השאר תגובה