ביקורת "הפלאש", עונה 3, פרק 13 – מתקפה על גורילה סיטי

 

כפי שהזהירה ג'סי את וואלי בסיום הפרק הקודם: גורילה גרוד חטף את הארי בארץ-2. ושם הפרק שלנו מתחיל. פרק שאגב, יהווה ארק סיפורי שייסגר בשבוע הבא. ג'סי והחבר'ה מנהלים שיחת אקספוזיציה להמשך הפרק שמסכמת, למי שלא ראה את הפרטים שצריך לדעת. בעונה הקודמת גרוד גורש לארץ-2 ע"י החבורה וכעת הוא חי בעיר של קופים אינטליגנטים וטלפתיים כמוהו. ו… הוא חטף את הארי.

ובכן, מסתבר שכל העלילה הזו היא עוד כותרת חדשות מהעתיד שהחבר'ה צריכים לשנות כדי ליצור אפקט פרפר גדול מספיק שימנע את הרצח של אייריס. והמסקנה המתבקשת? בואו נפתח שער לעיר הגורילות. זה בטוח ימנע מגורילה טלפתית להגיע ליקום שלנו. זה בטוח ישנה את העתיד. אף אחד מכם לא ראה סרט מסע בזמן בחייכם? אף אחד מכם לא חושד אפילו שהפעולה הזו יכולה לגרום בדיוק לדבר שאותו אתם מנסים למנוע?

המשך הקריאה כולל ספוילרים, טרוניות, ביקורות נוקבות ואכזבה גדולה:

שיהיה ברור, ההחלטה להציל את הארי ולא לנטוש חבר ברורה בעייני וכנראה בסופו של דבר הם יצליחו לשנות את הכותרת כי זו סדרה ב-CW. אבל עצם העובדה שאף אחד לא העלה את זה על דעתו או על פיו קצת סותרת את האינטליגנציה העצומה שאמורה להיות לכל החבורה הזו ביחד.

השליחים למסע הזה הם: בארי, סיסקו (כי מישהו צריך לנהוג), קייטלין (כי מישהי צריכה להשתמש בנשיות האימהית שלה כדי לנסות לרכך את הנבל) וג'וליאן (כי מישהו צריך להיות דמות משעשעת יותר באקספוזיציה הזו). התוספת של ג'וליאן לחבורה הראשית היא מעולה. העובדה שהוא מתרגש מדברים שהם יומיומיים בסדרה די מרעננת: "וואו, יוצא לכם הרבה… לנסוע בין יקומים? אתה נוסע לכוכב הקופים?" והעובדה שהוא העוף המוזר, חסר הטקט, חסר הרגישות של החבורה – הופכת את הנוכחות שלו למרעננת (לא שזה מה שיציל את הסדרה הגוססת הזו, אבל נגיע לזה).

the-flash-attack-on-gorilla-city-10

לאחר שגרוד לוכד את החבורה בכלובים אנחנו זוכים לראות את הארי, ובשניות הראשונות עברה לי בראש מחשבה שעברה לי כמה פעמים במהלך הסדרה הזו: טום קוואנו הוא שחקן אדיר! כל פעם שהוא משחק דמות אחרת, אני מאמין שזה מישהו אחר לחלוטין רק בגלל המשחק שלו. אפילו שהוא נראה בדיוק אותו דבר. ואז אנחנו מגלים שטום קוואנו כרגע לא מגלם את הארי אלא את גרוד ששולט בהארי. וכל כישרון המשחק הזה שדיברתי עליו לפני רגע מסתכם באיש שמכווץ שפתיים ועושה קול נמוך כדי שנבין שמדובר בגורילה. או במילים אחרות, נשמע כמו אבא שעושים חיקויים של חיות לילדים שלו. כל-כך, כל-כך מביך. כלומר, ממש מביך. ממתי הפלאש הפכה לסדרה שמיועדת לפעוטות? אבל חכו. זו רק ההתחלה.

בואו נעצור לרגע עם העלילה הראשית למען כמה מילים על עלילת המשנה. בזמן שהחבורה נמצאת בארץ-2, וואלי וג'סי נשארו בארץ-1 כדי להשתתף בסדרה "ספידסטרים חסרי מנוח". כל העלילה הזו הייתה דבילית במיוחד. ההתעסקות בשאלה האם ג'סי רוצה או לא רוצה להיות בזוגיות עם וואלי כל-כך לא הגיונית כאשר ג'סי בכלל לא יודעת אם אבא שלה חי ואם החבורה שהלכה להציל אותו תחזור בכלל. כן, העובדה שאבא שלה בסכנה/מת מצוינת מספר פעמים על-ידה ועל-ידי וואלי, אבל זה לא הופך את זה למהותי. אפשר להגיד משהו ולא להתכוון לזה, זה פשוט נקרא משחק/תסריט גרוע. היחסים שלה עם וואלי הופכים לאישו מרכזי בזמן שהיא בכלל אמורה להיות על סף אבל. שלא לדבר על חוסר הרגישות של וואלי אבל מי יכול להאשים אותו אם לג'סי לא כזה אכפת.

אחד הדברים שמפריע לי באופן כללי בסדרות של ה-CW באה לביטוי גם כאן. בני אדם לא מתנהגים ככה, אין שום הגיון רגשי ופסיכולוגי בתגובות שלכם וברגשות שלכם. זה טיפשי ולא אמין.  עכשיו שהזזנו את זה מהדרך בואו נחזור לקטסטרופה הגדולה, שהיא העלילה המרכזית. בארי עושה עסקה עם גרוד בה ילחם עם מלך הקופים וינצח, וגרוד בתמורה ישחרר אותם ולא יתעסק יותר עם החברים שלו.

כאן, מגיע הסצנה המביכה ביותר בתולדות הסדרה. הסצנה בה בארי נלחם במלך הקופים בתוך זירת גלדיאטורים. אחד החסרונות הבולטים ביותר של הפלאש הוא השימוש הלא-נכון והלא-משכנע והלא-איכותי שלה ב-CGI. כבר התרגלנו לראות את בארי רץ, להסתכל לו בעיניים בזמן הילוך איטי ולהבין שאנחנו חזרנו ל-2003 לסרט "מטריקס רבולושנס".

the-flash-attack-on-gorilla-city-12

כל-כך התרגלנו לזה שכבר נמאס לכעוס ולהלין על הנושא הזה. אבל הפעם? הפעם ההגזמה הייתה עצומה, ענקית, אין מילה מספיק גדולה בשביל לתאר כמה העיניים שלי סבלו למראה הסצנה הזו. לא היה שם רסיס אחד של אפקט פרקטי, הכל, כל מה שהופיע על המסך היה CGI מובהק. מילא היה מדובר ב- CGI איכותי, CGI שהושקע בו, או אפילו CGI שמנסה קצת להסתתר, לא, כלום. ילד בן 15 שגילה אתמול תוכנת עיצוב תלת-מימד נשכר על ידי רשת CW כדי ליצור את הזירה, בה ישבו אינספור קופים, ובמרכזה עמדו CGI-בארי ו-CGI-מלך-הקופים.

במשך 4.5 דקות ארוכות עד מאוד, 2 הדמויות האלו נלחמו אחת בשנייה. הסצנה עם ה-CGI הכי נוראי שראיתי בחיי נמשכה 4.5 דקות שלמות, מזוויעות ומייסרות. ה-שיא של הסצנה הזו הגיע כאשר בארי ניצח ונתן נאום גבורה לקהל הקופים. כלומר גראנט גאסטין עמד בתוך אולפן, עם מסך ירוק מאחוריו בזמן שמצלמה מסתובבת סביבו והרקע שיצר אותו ילד בן 15 מודבק על אותו מסך ירוק.

אין לי מילה אחרת לתאר את הזוועה הזו מלבד זלזול ענקי מצד כל מי שמעורב בהפקה. לא מדובר כאן על תקציב. מדובר כאן על חוסר יצירתיות. מדובר כאן על חוסר ניהול נכון של תקציב. מדובר כאן, על סדרה, שבעונתה הראשונה הייתה ה-הבטחה הגדולה ביותר של סדרות הקומיקס ולאט לאט הפכה לסדרה שמשחררת פרק כל שבוע כדי לצאת ידי חובה. אני כועס, אני כועס מאוד, כי אם גם הצופים הצעירים ביותר של הסדרה מסתכלים על הפרק הזה ומרימים גבה למראה הסצנה הלא אמינה הזו אז אני יודע שהבעיה לא רק אצלי.

the-flash-attack-on-gorilla-city-08

כולם ראו את זה, העיניים של כולם חשכו למראה הביזיון הזה. סדרות עם תקציב הרבה יותר נמוך מזה של הפלאש ועם אמצעים הרבה פחות טכנולוגים היו עושות מטעמים מהתסריט של הפרק הזו. אבל ההפקה של הפלאש? "איזה מוכשרים אנחנו, הם בטוח לא ישימו לב מתי אנחנו מחליפים את גראנט גאסטין בדמות דיגיטלית." כן! אנחנו שמים לב! אנחנו שמים לב כבר 2.5 עונות! יש לכם גיבור-על שהכוח העיקרי שלו זה לרוץ מהר אבל אתם מתעקשים להראות לנו את המצלמה מתעכבת על הפנים הדיגיטליות שלו בהילוך איטי ולהראות את כל הקלפים החלשים שלכם במקום לגרום לו לרוץ במהירות, כמו שהוא אמור כדי שלא נשים לב! אבל הפעם? הלוואי שרק הפנים של הפלאש היו הבעיה. זלזול טהור!

the-flash-attack-on-gorilla-city-05

שני דברים נוספים שהפריעו לי בפרק:

כשגרוד חוטף את החבורה ושם אותם בכלובים הם מגלים שהכוחות שלהם לא פועלים. אין שום הסבר לכך ואין שום הסבר ל-למה הכוחות של בארי כן פעלו בזירה. הם כיוונו לכך שיהיה הסבר, אבל אף פעם לא טרחו לחשוף אותו בפנינו במהלך הפרק. אם יצאנו מנקודת הנחה שהכוחות שלהם לא פעלו רק בתוך הכלוב או רק באמצעות הטלפתיה של גרוד – למה לעזאזל קייטלין יכלה להקפיא את בארי? ואם היא יכלה להשתמש בכוחות שלה כל הזמן הזה, למה לא השתמשה בהם כדי לשבור את הכלובים? לא דברים שאני כבר לא רגיל אליהם בפלאש, לא דברים שאני מצפה שכבר ישתנו.

דבר אחרון ובעיניי הדבר הכי גרוע שסדרה יכולה לעשות ומבחינתי המסמר האחרון בארון הקבורה של הסדרה הזו: בארי אלן, הפלאש, הדמות הראשית בסדרה, הדמות על שמו נקראה הסדרה, בגילומו של השחקן הראשי גראנט גאסטין, הוא נכון לעכשיו, הדמות הכי פחות מעניינת, הכי פחות מרתקת, הדמות שאנחנו, בתור קהל, הכי פחות מתחברים אליה רגשית. וכשאנחנו צופים בו, אנחנו מעדיפים לצפות בדמויות אחרות עם עומקים יותר מעניינים. הכימיה בין קייטלין לג'וליאן הרבה יותר מעניינת ומשכנעת מהכימיה של בארי ואייריס. איך לעזאזל הצלחתם לעשות את זה? איך לעזאזל אפשר לגרום לדמות הראשית של הסדרה שלכם להיות הדמות הכי פחות חשובה?

the-flash-attack-on-gorilla-city-06

לסיכום: אני עוקב אחרי הסדרה מהרגע שהיא שודרה ועד היום. שזה בערך שנתיים וחצי. ורק בעונה הזו ואולי טיפה לקראת סוף העונה הקודמת התחלתי להרגיש שמשהו שם הפסיק לעבוד. כשאני נזכר בעונה הראשונה של הסדרה ומשווה אותה למקום בו היא נמצאת היום אני יכול להישבע שמדובר ב-2 סדרות שונות. הסדרה תמיד הייתה אמורה להיות קלילה וכיפית. אבל העונה הראשונה הצליחה לעשות את כל זה ועדיין להיות איכותית. ועדיין לגרום לי להרגיש שאני צופה בסדרה שמדברת אליי בגובה העיניים אפילו שאני לא נער.

לצערי "הפלאש" איבדה את דרכה וזה מורגש מאוד מתחילת העונה הנוכחית. לא ברור לאן הסדרה הזו הולכת ובמידה ויש לה עתיד – אני מפחד לדעת עד כמה גרוע הוא כבר יכול להיראות. לצערי, איבדתי תקווה.

ציון: 1
ratings-tv-1

 

3 thoughts on “ביקורת "הפלאש", עונה 3, פרק 13 – מתקפה על גורילה סיטי”

  1. תודה על התגובה. אכן אם מסתכלים אחורה על הסדרה – אי אפשר להאמין שלכאן הגענו. מצב בו קייטלין יותר מעניינת מבארי. ה-CW בבעיה רצינית כרגע. היא שוחה במים ביחד עם סדרות כמו מארוול-נטפליקס וליגיון וכ'ו והיא פשוט לא מחזיקה מעמד.

  2. סופסוף!!!
    אוך חשבתי שאני לבד בהרגשה הזו, אבל הסדרה הזו הכי פחות חביבה אליי מזה עונה מכל סדרות גיבורי העל. אפילו העונה הראשונה של אגדות המחר עדיפה על החרא הזה. איפה רגעי השיא שהיו בעונה ה-1 כשבארי חזר אחורה בזמן כדי להציל את העיר מצונאמי? איפה ההנאה של השחקנים? איפה ההנאה של היוצרים?? הסדרה הזו מזייפת את זה כבר הרבה זמן, וככל שהיא הופכת גרועה יותר כך הקלישאות בה יותר ויותר מגעילות אותי.
    תכלס הדבר היחידי ששווה להישאר בשבילו כרגע זה כדי לגלות לאן ייקחו את הדמות של קייטלין.
    אני מכריזה בזאת בהתבסס על העונה ה-3 של החץ והפלאש: יש לסדרות גיבורי העל ב-CW סינדרום העונה ה-3. למיטב זכרוני אפילו סמולוויל התחילה לזייף בעונה הזו.

השאר תגובה