ביקורת, "סופרגירל", עונה 2, פרק 13: מר וגברת מיקסזפיטליק

האהבה פורחת בכדור-ארץ מספר 38 בפרק שכולו ולנטיין.

המשך הקריאה כולל ספוילרים לפרק:

הפרק מתחיל בדיוק בנקודה בה סיימנו את הפרק הקודם: קארה ומון-אל עומדים להתנשק ומשהו עוצר ביניהם בפעם הזיליארד. הפעם המעצור הוא אחת הדמויות היותר מוכרות ומוזרות ביקום של DC, מיסטר מיקסזפיטליק, שמגיע היישר מהמימד החמישי, מצהיר על אהבתו לקארה ומציע לה נישואין תוך כדי ששר את "A Whole New World" מ"אלאדין" של דיסני. כן, אני לא ממציא את כל זה.

מי שמכיר את הדמות של מיסטר מיקסזפיטליק מגרסאות אחרות (קומיקס, סדרות מצוירות וכ'ו) יודע שהוא בד"כ לא נראה כ"כ… רגיל. בד"כ נראה כמו שדון גמדי וקירח עם ביגוד צבעוני, כמובן שהגרסה הטלוויזיונית שלו תהיה של בחור צעיר ויפה תואר כמקובל בסדרות ה-CW (שמתרחש ביקום בו כולם צעירים, מבקרים באופן קבוע במכון כושר וכנראה לא אוכלים ממש הרבה). הנה גרסת הקומיקס אל מול הגרסה הטלוויזיונית.

מיקסזפיטליק, שמוכר כאחד האויבים של סופרמן, הופיע לראשונה בחוברת הקומיקס Superman מספר 30 שיצאה אי שם ב-1944! הייחוד שלו הוא בכך שהוא משתמש באחד הכוחות שסופרמן לא יכול להתמודד נגדם: קסם. ובכן, בסופרגירל ג'ון ג'ונס ניסה להסביר את הכוחות שלו בכך שהם לא יהיו מוגדרים בדיוק כקסם, אלא כ"מדע שאנחנו לא יכולים להבין" (טרנד שתופס בשנים האחרונות עם גיבורי-על).

עוד דבר שכדאי לדעת, במידה ואתם מכירים את הדמות, זה שהדרך לגרום לו לחזור למימד החמישי היא להכריח אותו להגיד את השם שלו הפוך (כן, אני יודע, בקושי אפשר להגיד את השם שלו ישר). אבל נחזור לזה אחר-כך.

supergirl-mr-mrs-mxyzptlk-03

למרות שמיקסזפיטליק הוא בתכלס נבל ואין שום סיכוי שקארה תסכים לחיזורים שלו, מון-אל עדיין מצליח לפתח רגשות קנאה כלפי כל הסיטואציה ההזויה הזו. מה שגורם למתח וכעס בין מון-אל לקארה ושוב מחזיר את היחסים שלהם כמה צעדים אחורה. באחד הוויכוחים, שמספקים כמה רגעי הנאה, אפילו צץ המשפט: "אני לא איזו עלמה במצוקה שזקוקה לעזרה, אני סופרגירל!". אם יש לאנשים נטייה לחשוב שסופרגירל חלשה יותר מסופרמן בגלל שהיא אישה, אז לא, קארה מבהירה למון-אל ולנו שהיא גיבורת-על שוות עוצמה לחלוטין! You go girl!

אם קראתם לפחות חלק מהביקורות שלי במהלך העונה, ציינתי מספר לא מבוטל של פעמים כמה אני סולד מהדמות של מון-אל ומהיחסים שלו עם קארה. עד השבוע, הפרק הזה הצליח לשנות את דעתי מהקצה לקצה. הפרק מון-אל מצטייר בתור מישהו אבוד. אחרי הכל הוא הגיע לכאן מכוכב אחר, והתרבות והאנשים זרים לו והוא מאוהב בבחורה, שכמוהו, הגיעה מכוכב אחר. אפילו שאף אחד מאתנו לא הגיע מכוכב אחר, קל להזדהות איתו הפרק. כי מי מאתנו לא היה מתוסכל מרגשות רומנטיים לא ממומשים.

supergirl-mr-mrs-mxyzptlk-05

באחד מניסיונות החיזור של מיקסזפיטליק, הוא מייצר סיטואציית חירום שדורשת את פעולותיה של סופרגירל. ולשבריר שנייה הם הצליחו לעבוד עליי שאכן סופרמן חזר להופעת אורח נוספת בסדרה. מה שהתברר כשקר שבריר שניה לאחר-מכן. מיסטר מיקסזפיטליק מופיע בחליפת סופרמן עם אות M ענקית על החזה שלו – מה שגרם לי להיקרע מצחוק.

נושא הוולנטיין לא פוסח על דמויות המשנה:

אלכס ומגי עוברות משברון קטן כאשר אלכס רוצה לחגוג את יום האהבה בזמן שמגי ממש מתעבת את החג הזה. למרות זאת, אלכס מתעקשת להפתיע את מגי, מה שמכעיס אותה כי מסתבר שליום האהבה יש משמעות כואבת בשביל מגי: היא הוצאה מהארון בעל כורחה בגיל 14 וההורים שלה סילקו אותה מהבית עקב כך. למרות שאין ספק שהסיפור של מגי היה מעט מרגש, שוב אנחנו חוזרים לעניין שקשה להאמין שאנשים שנושקים לגיל 30 מתנהגים ככה במערכות יחסים. ככה ילדים מתנהגים.

supergirl-mr-mrs-mxyzptlk06

להסתכל על שתי הנשים הבוגרות האלו, שאחת מהן שוטרת והשנייה עובדת בסוכנות ממשלתית סודית שנלחמת באיומים חייזריים (!) מנהלות ריבים קטנים על חוסר הבנות רגשיות – זה פשוט לא אמין. וחבל, כי הן זוג חמוד, אבל לפעמים הסדרה גורמת לצופים לרצות להקיא מהקיטשיות הילדותית שמתרחשת בין כל הדמויות.

גם וין לא חסין מפני אווירת החג ומתחיל עם חייזרית מהכוכב סטארהייבן שפגש בפאב. לא היה לשניהם הרבה זמן מסך אבל הדינמיקה שלהם ממש משכנעת וככל הנראה הם הולכים להיות הזוג הכי מעניין בסדרה הזו (מצד שני, זה גם מה שחשבתי על אלכס ומגי). העובדה שוין כל היום בסביבת חייזרים בנוסף לעובדה שהוא גיק לא קטן, שיחקה לטובתו כאשר הפגין ידע על הכוכב ממנה הגיעה החייזרית, מה שגרם לאינטראקציה הראשונית ביניהם להיות די משכנעת.

supergirl-mr-mrs-mxyzptlk07

בואו נחזור למיסטר מיקסזפיטליק. במהלך הפרק, בגלל שראיתי שיש התעלמות מוחלטת מהעובדה שאם מיסטר מיקסזפיטליק אומר את השם שלו הפוך – הוא נעלם, חשבתי שפשוט החליטו בסדרה להתעלם מהעובדה הזו כלא קיימת מכיוון שזה יותר מדי "על טבעי" וממש קסם לכל דבר. אבל בכל זאת החליטו כן להשתמש בכלי העלילתי הזה ובאופן יצירתי קארה גורמת לו לכתוב את השם שלו הפוך בקריפטונית, כך שהוא לא ראה את זה מגיע. פתרון די חכם אם לומר את האמת. כי כמו שמון-אל אמר, מיסטר מיקסזפיטליק בטח מאומן די טוב בלהכיר את התכסיס הזה. ויודע למנוע מעצמו להגיד את המילים שיעלימו אותו חזרה הביתה.

סוף טוב, הכל טוב. מון-אל שוב מבקר את קארה ואחרי שכל הפרק הלב שלו נמחץ ונשבר לרסיסים, הם בסופו של דבר, אחרי מה שהרגיש כמו 7,586 פרקים, מתנשקים! מכיוון שהפרק גרם לי יותר להזדהות עם מון-אל ופחות לחשוב עליו כפרחח המיותר של הסדרה, שמחתי שהם התנשקו ואני כן בעדם כזוג. שזו הצלחה מאוד גדולה של הסדרה בעיניי, למרות שהייתי בדעת מיעוט כלפי מון-אל, לגרום לי להצליח להתחבר אליו ולהיות בעדו תוך פרק אחד, זה לא משהו מובן מאליו.

בסופו של דבר מדובר בפרק משעשע ומצחיק. לא מדהים או סוחף כמו הפרק הקודם (שגרם לי ממש לחכות בקוצר רוח להמשך עלילת משפחת לות'ר)  אבל עדיין פרק סביר פלוס.

ציון: 3.5
ratings-tv-3-half

2 thoughts on “ביקורת, "סופרגירל", עונה 2, פרק 13: מר וגברת מיקסזפיטליק”

השאר תגובה