ביקורת, "המתים המהלכים", עונה 7, פרק 9- האבן שבדרך

אחרי פגרה של חודשיים, מתחילה לה המחצית הסוגרת של העונה הנוכחית בפרק שיש בו הרבה ממה שרצינו, אבל הרבה מאיך שזה לא היה אמור להיות. סיום המחצית הראשונה היה מרגש ועורר מלא ציפיות. לראות את כל החבורה מתאחדת, בפעם המי יודע כמה בסדרה, עדיין מצליח לשחזר מהטעם הבוסרי שהיה בעונות הראשונות. בהמשך כמעט ישיר לסיום פרק 8, הפרק הנוכחי מלווה את ריק ושאר חברי הקבוצה בניסיונם לאחד כוחות עם הקהילות השונות על מנת לבנות תכנית להפלת המושיעים.

המשך הקריאה כולל ספוילרים לפרק:

לאחר שנכשלים לשכנע את גרגורי לצרף את הילטופ למאבק, קבוצה של כמה מהתושבים ניגשים אל מגי ומצהירים בפניה ובפני שאר החבורה כי הם מוכנים לפעולה, למרות סירובו של גרגורי. הלילה בו מגי הצילה את העיירה ואת חיי התושבים מקבל תגמול ראוי ואנשי הילטופ סומכים על הנהגתה.

הפרק ממשיך באופן קליל למדי אל הממלכה של איזיקיאל, לשם מגיעים החבורה בהובלתו של ג'יזס. בלי בילד אפ, בלי מתח, בלי עצמה כפי שהיה מצופה מהמפגש בין שני המנהיגים המובילים של העונה, כך נפגשים ריק והמלך.

the-walking-dead-0709-06

אמנם המפגש היה מאוד משעשע ומשוחק היטב על ידי קארי פייטון, שנכנס לדמות המלך עד הסוף ונתן תחושה כי הוא אכן מנהל ממלכה, כזו שאפילו הייתה יכולה להתקיים בווסטרוז, אבל הייתה חסרה ההפתעה בה ריק ואיזיקיאל מגלים זה על קיומו של זה. נראה כי הכותבים מנסים להאיץ בעניינים רבים על חשבון כתיבה טובה, וזה מסוג המקומות שהכי מסוכן להיכנס אליהם כי כשאין בניה נכונה, גם המפגשים הבאים בין הדמויות יהיו פחות עוצמתיים וסוחפים.

במהלך המפגש מנסה ריק לשכנע את איזיקיאל כי הגיעה השעה להתאחד ולהפיל את שלטונו של ניגן לפני שיהיה מאוחר מידי. איזיקיאל פונה למורגן בשאלה וזה שב לפינה המפוחדת בה שקע גם בעבר. הוא מציע לנסות לפתור את הבעיה בדרכים אחרות ומציע לנסות לתפוס את ניגן. אבל מורגן- לא הצלחת להחזיק בחור אומלל משורות הזאבים, אתה באמת מצפה להצליח לכלוא את ניגן? רואים שעוד לא פגשת אותו.

the-walking-dead-0709-8

בניסיון נואש, ריק פוצח בסיפור על דרך המובילה לממלכה ובמרכז הדרך אבן שהפריעה לאנשים לעבור, גרמה נזק לעגלות ולסוסים אבל אף אחד לא טרח לנסות להזיז את האבן. רק ילדה קטנה, שהייתה בדרך למשפחתה ואיבדה את כל מה שיש לה בגלל האבן, החליטה לחפור במו ידיה ולהוציאה מן הדרך. בתמורה לכך גילתה שק זהב בתחתית הבור שהונח על-ידי המלך כתגמול למי שיחליט לפתור את הבעיה עבור כולם.

לא ברור מאיפה ריק שלף את הסיפור הפתאומי הזה ששמע מאמו כשהיה ילד וגם לא ברור מה הסיפור בדיוק מנסה להגיד. הקריאה הברורה תהיה להבין שריק אומר לאיזיקיאל שאם הם רק יזיזו את האבן מהדרך, את ניגן, הם יוכלו לשגשג באושר ועושר. בהיבט אחר, הסיפור יכול לשמש כקריאה לאיזיקיאל לתגמל את נתיניו כמו המלך בסיפור ולהוביל אותם לאותו שגשוג בעצמם, בכך שיעודד אותם לעמוד על שלהם גם אם לא ינצחו בקרב הסופי.

the-walking-dead-0709-01

איך שלא יהיה, הרגע הזה היה תלוש מהמציאות של הסדרה וחסר כל קשר לדמותו של ריק שפועל באופן ישיר בלי משחקים. או שאתה איתי, או שלא. אנחנו בטח לא נחכה לך. אלו היו צריכות להיות מילותיו של השריף ואיזיקיאל היה צריך להיחשף לעוצמה של ריק ברגעים אלו ממש.

אבל, מאחר והיוצרים החליטו למתוח את הזמן עוד קצת, הם בנו את הפרק כך שאיזיקיאל יסרב להצעתו של ריק לעת עתה. לדאבונו, נותר דריל להתגורר בממלכה בכדי להסתתר מפני המושיעים ואולי איכשהו לשכנע את המלך להצטרף למאבק, מה שצפוי לקרות במוקדם או במאוחר. רגע שבמיוחד מעורר ציפייה הוא המפגש בין דריל לקרול, אשר שוהה בגבולות הממלכה.

the-walking-dead-0709-10

במחצית השנייה של הפרק, חוזרים ריק והחבורה אל אלכסנדריה אך בדרך נתקלים במחסום של מכוניות וחומרי נפץ. מלכודת שהונחה על-ידי המושיעים כדי למנוע מעדרי זומבים להגיע אל המצודה שלהם. הם מחליטים להזיז את הרכבים ולפרק את חומרי הנפץ היקרים על מנת להשתמש בהם בעתיד.

רוזיטה מובילה את המהלך של פירוק חומרי הנפץ וכל אחד מחברי הקבוצה ניגש לפרק חבילת דינמיט אחרת. הסצנה בנויה במתח רב מהחשש שאחד מהם יטעה או ימהר ויגרום לפיצוץ קטלני. הרגע הזה שם באור את העובדה כי בנקודה בה הם נמצאים, כל אחד מחבריה הקבוצה משול למטען חבלה שעלול להתפוצץ בכל רגע נתון ולהוביל למוות של חבריו. הם כולם תלויים על אותו חוט, קשורים בגורלותיהם, ועל כל תנועה חדה או חסרת שליטה, ישלמו במחיר כבד.

במקביל לפירוק המטענים, מופיע עדר זומבים מרשים הצועד לאיטו אל בני החבורה. זה זמן רב שלא זכינו לעדר זומבים מורט עצבים- מה שאמור להיות הכיף של הסדרה ומה שהיה חסר כל-כך בעונות האחרונות. הסצנה הזו בנויה נהדר ונותן לפרק את הממד שהיה חסר בתחילתו.

הקבוצה מצליחה לפרק את כל מטעני החבלה, ריק שולח את סשה וג'יזס בחזרה להילטופ, ברגל, בעוד הוא ומישון יוצאים לפעולה מדליקה ומקורית לכיסוח הזומבים העומדים בדרכם. תראו את הפרק, אין דרך כיפית לתאר את הרגע הזה חוץ מלצפות בו.

the-walking-dead-0709-11

לבסוף מגיעים ריק, מישון, קארל, רוזיטה וטרה בחזרה לאלכסנדריה ומיד בעקבותיהם המושיעים אשר מחפשים אחר דריל שברח מהם. בעודם משוטטים בין הבתים, ריק מופתע לגלות יחד עימם כי מחסן המזון מרוקן לחלוטין. אהרון מציל את המצב ומסביר שהם הרבה אנשים ושהם מתכוונים למלא את המחסן בקרוב. למזלם של תושבי אלכסנדריה, הפעם המושיעים לא הגיעו לשם השלל והם ממשיכים בדרכם לחפש את דריל במקום אחר.

ריק מגלה שהאב גבריאל עזב את עמדת השמירה שלו בלילה ולקח את כל המזון וכלי העבודה שלהם. רוזיטה מתעקשת שגבריאל בוגד בהם ונאמן לעצמו כפי שהיה תמיד, אך ריק מתעקש שגבריאל לא היה עושה להם את זה. לבסוף מתגלה רמז שהותיר אחריו ומוביל לאזור בו ריק ואהרון מצאו את כל האוכל בפרק הקודם- בסירה שבאגם.

the-walking-dead-0709-04

הפרק מסתיים בכך שריק וכמה מהתושבים יוצאים לחפש את גבריאל ומוצאים עצמם מוקפים על ידי קבוצה גדולה של אנשים המוכנים להרוג, מה שגורם לריק לחייך באופן משונה. ככל הנראה שמח לפגוש בקבוצה צמאת דם נוספת, כזו שיכולה לשמש כצבא מול ניגן והמושיעים.

כאמור, הפרק הכיל הרבה דברים שציפינו להם. החבורה שוב יחד, ריק פוגש את איזיקיאל, מגי מתחילה להנהיג חלק מהאנשים בהיל-טופ, מדברים על להפיל את ניגן, הזומבים חזרו להוסיף מתח (בתקווה שימשיכו בדרכם בפרקים הבאים), אבל יחד עם זאת, הפרק לא עבד כמצופה.

the-walking-dead-0709-05

אחרי המתנה של חודשיים, צפוי שהסדרה תחזור בפרק קצבי, מסתורי ומותח. כזה שמוביל למפגשים מרתקים בין הדמויות הגדולות של העונה. במקום זאת, קיבלנו פרק אנמי שמחציתו הראשונה הייתה קלילה מידי, עם פסקול רגוע ושליו, עריכה לא אחידה ודיאלוגים ברמה חסרת תכלית, מהסוג בהם כל דמות אומרת משפט כדי ליצר תחושה מאולצת שכולם מעורבים יחדיו במהלך חוצה הגבולות כנגד המושיעים. רק במחצית השנייה של הפרק קיבלנו מעט אקשן וצבע, אבל זה לא מספיק בשביל להחזיר את הצופים ללב העונה. נשתלו קווי עלילה רבים לעתיד, אך בקצב הזה אין לדעת מתי העתיד יגיע וכמה עניין הוא ייצר.

ציון: 2.5
ratings-tv-2-half

 

One thought on “ביקורת, "המתים המהלכים", עונה 7, פרק 9- האבן שבדרך”

  1. היה עוד מישהו ברכב עם זה גבריאל. לדעתי האוכל שלקחו היה מורעל ומלכודת לנייגן, וזה ששם את האוכל באגם פועל לטובת אלכסנדריה שלא ירעילו את עצמם, ולכן הוא אילץ איכשהו את גבריאל לאסוף את האוכל ולהחזיר אותו.

השאר תגובה