ביקורת, "החץ", עונה 5, פרק 12 – בראטבה

צוות קומנדו מיוחד נוסע לרוסיה על מנת לתפוס גנרל אמריקאי מושחת שמעוניין למכור פצצת אטום לטרוריסטים מזרח אירופאים. נשמע טוב לא? אני מניח שתקציר עלילה כזה יכול להתאים לסדרות כמו: "הומלנד" או "24". אתם יודעים לאיזו סדרה תחריש עלילה כזה לא מתאים? לסדרת טלוויזיה מבוססת קומיקס בשם "החץ", שמתארת את חייו של פלייבוי ששרד 5 שנים על אי בודד וחוזר לעיר מגוריו עם אלטר-אגו של רובין הוד.

המשך הקריאה כולל ספוילרים לפרק:

אפשר לזהות טרנד מסוים עם העונה הנוכחית של "החץ". הפרקים שמתעסקים בעלילה הראשית של העונה, סיפורו של "פרומיתיאוס" והצוות החדש, מצליחים להיות מהנים, כתובים היטב, מלאים בדמויות חדשות, רעננות ומרתקות. כל מה שקשור לעלילה המרכזית הפך את העונה החמישית של "החץ" לדי טובה והפסיק את הרצף הרע שהחל אי שם בעונה 3.

הפרק הנוכחי מחזק את התיאוריה הזו, כל פרק שאינו קשור למרכז העלילה פשוט לא טוב. לא בגלל תסריט רע, משחק איום או ממבו ג'מבו של קסם עתיק כמו שעונה 4 ניסתה להציג. הפרקים האלו לא טובים, כי הם פשוט משעממים.

בואו נחזור להתחלה, אוליבר והצוות נוסעים לרוסיה כדי לתפוס את הגנרל שטמן פח לדיגל ומנסה למכור פצצה אטומית ברוסיה. למה זה אמור להיות פרק שמעניין אותנו? הגנרל, שאת שמו אני אפילו לא זוכר, הוא לא דמות משמעותית, היחסים של אוליבר עם הבראטבה הכבר הובהרו בפרקים קודמים מה שאומר שאין איזשהו מסתורין לגבי העבר של אוליבר ברוסיה. במילים אחרות, החיבור הנפשי שלנו ורמת ההזדהות שלנו עם הדמויות שואפת לאפס ועל כן הפרק משעמם.

כהמשך ישיר לפרק משבוע שעבר, הפלאשבקים הם אלו שמקבלים את מירב תשומת הלב. למה אתם שואלים? כי הם עושים בדיוק את מה ששאר הפרק לא הצליח לעשות, הם מחברים אותי לסיפור. אנחנו רואים את המשך אימוניו של אוליבר עם טליה, אנחנו ממשיכים ללמוד על המקור לאלטר-אגו הראשון שלו "הברדס", אנחנו צופים באוליבר מוחק את השם הראשון מהרשימה של אביו ומשתמש בווריאציה של המשפט המוכר והאהוב "You have failed this city".

arrow-0512-07

הייתה מחשבה מאחורי הפרק, בזה אין ספק. אוליבר, פליסיטי ודיגל נדרשים לחצות את הקווים האדומים שלהם (ושל שתי המדינות) כדי למצוא את הגנרל הסורר. כמובן שבנוסחה הרגילה של סדרות הטלוויזיה של DC עד סוף הפרק הדמויות שלנו יבינו את טעויותיהן ויחזור למוטב. אי אפשר לבקש, שלפחות פעם אחת, שדמות שהולכת לצד האפל, תמשיך ללכת אליו, או לפחות תמשיך לחקור את הצד בזה יותר מאשר במהלך פרק אחד?

הפרק הסתיים בשתי סצנות שעודדו אותי. הראשונה, רורי AKA Ragman הקריב את סחבות הקסם שלו כדי לנטרל את הפצצה האטומית ובכך הפסיד את כוחותיו. רורי מחליט לעזוב את הצוות לאור איבוד כוחותיו וחוסר היכולת שלו לעזור. מהלך מבאס אם להיות כן, אהבתי את הדמות די מן ההתחלה, וככל שהוא תפס מקום מרכזי יותר, אהבתי יותר ורציתי להכיר אותו יותר ולדעת מה יעשו איתו. הוא היה הקול השקול בחבורה, האינטליגנט השקט והדמות שכולם אוהבים. מקווה שהוא יחזור בהמשך הסדרה.

arrow-0512-08

הפרק הסתיים בכך שסוזאן ויליאמס, הכתבת אתה אוליבר יוצא, ממשיכה לחשוף את עברו. היא כבר גילתה לפני מספר פרקים על שהותו הראשונית של אוליבר ברוסיה (בזמן שטען שהיה תקוע באי ליאן יו). התוספת החדשה לפאזל מציבה דמות קשת מסתורית שפעלה באותה תקופת זמן ברוסיה. סוזאן לא צריכה להיות גאונה כדי לקלוט, די מהר, שאוליבר קווין הוא "החץ הירוק".

האם כל יחסיה עם אוליבר היו תרמית כדי ללמוד על זהותו השנייה? מה שכן, נראה שאפשר למחוק אותה מהרשימה של האנשים שקשורים לפרומיתיאוס, כי כמו שאנחנו יודעים הוא מודע לזהותו השנייה של אוליבר לעומתו סוזאן הייתה נראית די מופתעת מהגילוי הרועש.

ציון: 2.5
ratings-tv-2-half

3 thoughts on “ביקורת, "החץ", עונה 5, פרק 12 – בראטבה”

  1. צר לי, אבל או שהביקורת הזו נכתבה במהרה, או שמרוב שסבלת מהפרק התעלמת מכמה דברים בו. היינו חייבים לקחת הפסקה קצרה מהסיפור של פרומתיאוס כי צריך לפתח את הדינמיקה של הצוות הזה, ולהכניס את דיינה לעניינים. הפרק היה שינוי מרענן עם האמירה שלה ש"היא שונאת brooding", שזה כוח העל של אוליבר, והיא גורמת לו אשכרה לדבר במקום להיראות מסכן סובל.
    בנוסף, הסיפור עם פליסיטי לא נפתר עד סוף הפרק, והצד האפל שלה רק מתחיל לחזור אל פני השטח. אני אוהבת את הכיוון הזה שהסדרה לוקחת עם פליסיטי, אבל רורי היה עד עכשיו קול ההיגיון שלה, מעניין מה יקרה עכשיו כשהוא נעלם.
    ואף מילה על השילוב המנצח של ווילדוג וקוונטין? הזוג המוזר הזה נתן את האתנחתא הקומית שהיינו צריכים בפרק כזה אפל. כן ירבו שילובים מוזרים ומצחיקים כאלו. זה מה ש"אגדות המחר" עושה כל כך טוב, ושאר סדרות CW עדיין לא הבינו- לפעמים צריך שילובים מרעננים ומפתיעים של הקאסט כדי להחזיר את האנרגיה.
    קיצור, העונה ממשיכה להיות חזקה, גם בפרקים שהיא לוקחת קצת אוויר לנשימה כדי לפתח עוד את הדמויות שלה.

    1. אין לי בעיה לקחת הפסקה מקו העלילה של פרומיתיאוס. הבעיה שלי היא שהלכנו לקו עלילה לא מעניין ומשעמם. יש מספיק נבלים של DC ומספיק בלאגנים. בסטאר סיטי מאשר לנסוע למדינה אחרת ולרדוף אחרי גנרל שסרח. אם ארגוס היו שולחים את יחידת המתאבדים (הגיוני לאור אופי המבצע) יחד עם דיגל ובמקביל היינו רואים את אוליבר עם שאר הצוות בסטאר סיטי, הפרק היה משמעותית טוב יותר.

      לא הרגשתי שום פיתוח בדינמיקה של הצוות כי לא היה כזה מבחינתי. זה שדיינה מדברת עם אוליבר לא אומר שזה פיתוח, הדיאלוגים שלהם היו נדושים.

      הסיפור של פליסיטי לא נפתר נכון, אבל בסוף הפרק שוב חזרנו להרגשת ההכל בסדר. הצד האפל של פליסיטי לא חוזר, היא פשוט נעזרת באנשים שמתישהו בהמשך יבקשו את התמורה. זה לא הצד האפל שהיא אמורה ללכת בו אחרי שפרומיתיאוס הרג את חבר שלה.

      דיגל הכה אדם עד כמעט מוות ואחרי שיחה של דקה עם אוליבר חוזר לעצמו, זוהי לא התנהגות הגיונית של בני אדם. מהלך אפל היה אם דיגל היה רוצח את הגנרל, זה אפל.

      העונה אכן טובה, אבל קשה לי לומר זאת על הפרק הזה.

      שילוב מנצח? ממש לא, פתאום לאנס חוזר? למה? מה זה עוזר? מה הוא עשה העונה? לא הרגשתי ולו טיפה של הומור מהשניים האלו.

השאר תגובה