ביקורת: "על טבעי", עונה 12 פרק 9 – משחק הדמים

אז איפה היינו לפני שהסדרה יצאה לפגרה? לוציפר החליט שהוא עולה לראש שרשרת המזון האנושית ונכנס לגופו של נשיא ארצות הברית. כנשיא הספיק לוציפר להכניס להיריון את אחת מהעוזרות שלו. צאצא של מלאך ואדם הנקרא "נפיל", נחשב תועבה וייתכן שיספק לנו לא מעט בעיות בהמשך. סאם ודין הצליחו בסוף הפרק האחרון להוציא את המלאך הסורר מגופו של הנשיא אך ההמולה גרמה להם להיעצר באשמת ניסיון רצח.

המשך הקריאה כולל ספוילרים לפרק:

נתחיל מהסוף. פרק החזרה מפגרה הוא פרק לא טוב, מאוד לא טוב, אולי הפרק הגרוע ביותר בעונה הנוכחית. הפרק מראה באופן חד משמעי כי סדרה שמתעסקת בעולם העל טבעי צריכה להישאר שם ולא ללכת למחוזות אחרים, או במקרה שלנו, העולם הטבעי. מסתבר שממשלת ארה"ב לא מודעת לעולם העל טבעי (עד עכשיו חשבתי שהם ידעו והיה להם נוח להתעלם) ומחליטה להכניס את סאם ודין עמוק לכלא שמור ביותר במקום לא ידוע.

בעולם של הסדרה, המצב הזה היה אמור להסתדר תוך פחות מיומיים, כי מה הבעיה להוציא את סאם ודין מהכלא. אולם התסריטאים ניסו למכור לנו שקאסטיאל, מלאך בעל אינספור כוחות, ידע בכישופים, קשר ישיר לגן עדן וגישה לכל הידע שיש ל"אנשי הספר" בבונקר, לא מסוגל למצוא שני בני אדם? ראינו שנעשו בסדרה אינספור קסמים על מנת למצוא אנשים, אז מה הבעיה לבצע אחד מהם? חוסר היכולת של קאס ומרי למצוא את דין וסאם נובע אך ורק מעצלות תסריטאית. אפילו קראולי אומר שהוא לא מכיר אנשים בדרגות כל כך גבוהות שיכולות לעזור לו למצוא את סאם ודין, באמת? גם קראולי פתאום מתגלה חסר יכולת? יכול להיות שהתסריטאים עדיין נמצאים בפגרה ואת הפרק הנוכחי נתנו לאחד המתלמדים לכתוב כי התחושה היא שלא ניסו, ולו לשניhה אחת, לכתוב עלילה שתרגיש הגיונית לצופים.

supernatural-1209-04

החלטתם להכניס את הדמויות הראשיות לכלא? אין לי שום בעיה עם זה, רעיון יפה, אבל, תעשו את זה חכם, תעשו את זה קשור לסדרה. תציגו את ממשלת ארה"ב בתור אחת שכן מודעת לעולם העל טבעי ועוד יותר מודעת לסאם ודין וינצ'סטר. לא רק זה, שהיא זו שמכניסה אותם לבית כלא מיוחד, עם כל ההגנות העל טבעיות שאפשר לבקש והנה, קיבלנו מצב הגיוני שבו לא יהיה אפשר לאתר את סאם ודין או להציל אותם.

מסתבר שסאם ודין עשו עסקה עם מלאך המוות, בילי, שיעזור להם לצאת משם בזמן שקאס ומרי ביקשו את עזרת "אנשי הספר" הבריטים במציאת סאם ודין. דין מסביר שהעסקה עם בילי הייתה הדרך היחידה לצאת כי הם לא יכלו לשרוד שם. לא, זה שדין השתמש במשפט "היה שם קשה יותר מגיהינום" לא פותר את זה. אנחנו מכירים את האחים כבר 12 שנה, הם עברו גיהינום, אלים, התעללויות שאי אפשר לתאר ואת כור המצרף, פתאום חודש בכלא שובר אותם? אני לא קונה את זה.

supernatural-1209-01

מסתבר שלעסקה עם בילי יש מחיר, הוא דורש חיים של אחד מבני משפחת וינצ'סטר. מרי מחליטה להקריב את עצמה ולשנייה חשבתי שהגענו לפרק בו אנחנו נפרדים מהאמא האבודה שנמצא, כי כולנו הרגשנו שמתישהו זה יגיע. ואז, הפתעה, או טוויסט, קאס הורג את בילי ומוכן לקחת את הסיכון בשבירת העסקה, כי, כמו שהוא אומר ובצדק, "העולם הזה צריך כל וינצ'סטר שיש". המשפט הזה התאים לרוח שהרגשנו מקאס בפרק, הוא מרגיש חסר תועלת. כשהוא מנסה לצוד הוא נכשל והוא נותן לנו הצצה קטנה איך נראה עולם בלי סאם ודין. המשחק של מישה קולינס היה הדבר היחיד שטוב בפרק הזה.

מרי וינצ'סטר מחליטה לשמוע את החזון של "אנשי הספר" הבריטים לעולם טוב יותר ובנימה זו מסתיים הפרק. האם השותפות החדשה שלה עם "אנשי הספר" תעמיד אותה על מסלול התנגשות מול הבנים שלה?

לסיכום: פרק כושל ולא הגיוני, נחשפנו לכל כך הרבה דברים בעולם העל טבעי ב-12 העונות האחרונות, לכן כל נושאי הכליאה של סאם ודין, החיפוש אחריהם וההימלטות, מרגיש כמו פרק CSI או הומלד מאשר פרק בסדרה שמתעסקת בעולם העל טבעי.

ציון: 1.5
ratings-tv-1-half

One thought on “ביקורת: "על טבעי", עונה 12 פרק 9 – משחק הדמים”

  1. וואו, קלת פשוט אחד לאחד למה שחשבתי על הפרק, הכל פשוט היה כ"כ לא הגיוני שזה כאב לראות.
    מה גם, שסאם ודין ממש לא התנהגו כמו עצמם, ממתי דין נשאר שקט ולא מדבר במצבים כאלה, גם במצבים הכי קשים הוא מנסה להצחיק, ציפיתי שהם ידברו עם החוקר שלהם לפחות קצת.
    והמשפט של דין שבגיהנום היה יותר קשה, WTF? יותר קשה לשבת בתא לבד, מאשר לעבור עינויים אינסופיים כל יום, דין שרד בגיהנום שנים, חודש בתא קטן זה מה שקשה לו?? ולא היה עדיף לנסות לדבר עם החוקר קודם, לפני שמחליטים שמישהו הולך למות??

השאר תגובה