ביקורת, "החץ" עונה 5 פרק 9/חצי עונה – מה שאנו משאירים מאחור

העונה החמישית של "החץ" מתגלה כעונה מהנה ביותר, ולא רק הפרק הנוכחי, אלא כל העונה, וזה אחרי 2 עונות רעות במיוחד. נראה כי הכותבים של העונה הנוכחית הצליחו להתאפס על עצמם. הצוות החדש של אוליבר הוא שינוי מרענן, פרומיתיאוס מתחיל להצטייר בתור אחד הנבלים המשמעותיים בסדרה, הסיפור בין אוליבר לפליסטי נגמר והאפילו הפלאשבקים חזרו להיות מעניינים (אחרי הכל, יש בהם את דולף לונדגרן).

אזהרה, המשך הקריאה כולל ספוילרים לפרק:

הפרק נפתח עם ארטמיס שחשפה את בגידתה לפני מספר פרקים ופרומיתיאוס שמציין בבירור כי הוא הולך להתעלל באוליבר כמה שאפשר, מה שמחזק את התאוריה שפרומתיאוס נפגע מאוליבר או יותר נכון מהחץ בעברו ועכשיו הוא מתכנן את הנקמה.

הפרק כולו סובב סביב פרומתיאוס והעובדה שאוליבר כנראה אחראי על זה שהוא התהווה. אוליבר, בימיו הראשונים כ"הברדס", רצח אנשי עסקים מושחתים ללא הפסקה, הפרק רמז לנו באופן עבה ביותר כי ייתכן שפרומיתיאוס הוא ילד של אחד מהאנשים שאוליבר רצח. אישית, אני לא מאמין לזה, נראה שפרומיתיאוס יודע הכל על אוליבר, את העבר שלו, מי אימן אותו ומי הצוות שלו ואין סיבה שהוא ייחשף כל כך מהר.

כדי שהגילוי של פרומיתיאוס יהיה בעל משמעות הוא חייב להיות מישהו שאנחנו מכירים או הכרנו. כשהוא יוריד את המסיכה בסופו של דבר, אם יעמוד שם אדם שמעולם לא ראינו, איזה אפקט זה ייתן? שום כלום. מאחורי המסיכה חייבת להיות דמות שהופיעה כבר בסדרה, נבל כל כך טוב חייב להיות מישהו שהיה קרוב לאוליבר.

כל מעשי העבר של אוליבר חוזרים אליו כבומרנג (לא זה של הקפטן). הפעם הפלאשבקים היו דווקא לעונה הראשונה של הסדרה, בה אוליבר פעל כראות עיניו. אהבתי לראות את סטיבן אמל בתחפושת הישנה, עם קול הבאטמן וכמובן עם המשפט הקבוע  You have failed this city, גם סטיבן אמל אמר שזוהי התחפושת האהובה עליו והוא שמח ללבוש אותה שוב.

arrow-0509-03

הסיבה שהפרק הזה כל כך טוב היא הכתיבה של פרומיתיאוס, הוא אומר לאוליבר שהוא יתעלל בו, שכל הדברים שהוא נוגע בהם מתפרקים. הוא יודע שכדי באמת לנצח גיבור צריך קודם כל לפגוע בו רגשית ורק אחר כך פיזית. פרומתיאוס עושה את הדבר החכם ביותר וגורם לאוליבר לחוות שוב את העבר שלו, שממנו הוא כל כך מתרחק. הוא מציג לו זירה שהיא העתק מדוייק לזירה שאוליבר השאיר בעבר, מראה לו את כמות המוות שאוליבר היה משאיר אחריו, אוליבר בשלו מתחיל להבין מה הוא יצר.

ההתעללות של פרומתיאוס לא נגמרת כל כך מהר, הוא יראה לאוליבר שהוא רוצח בדיוק כמוהו. באקט אחרון הוא מצליח לגרום לאוליבר להרוג בשגגה את בילי (החבר של פליסיטי). האירוע הזה שובר את אוליבר שצריך לבשר את הבשורה לפליסיטי. התהפוכות בפרק לא מפסיקות, דיגל נתפס על ידי מה שנראה כמו הצבא וקרטיס ננטש על ידי בעלו, כל מה שאוליבר נוגע בו מת. יש כאן לכותבים הזדמנות נדירה, עד לעונה זו פליסטי היא האור של הקבוצה. היא האופטימסטית הטבעית ולא אחת שמשה כאתנחתא הקומית של הסדרה הדי כבדה הזו. האם המוות של בילי ישנה משהו אצלה? אני חושב שזה בדיוק השלב שאפשר להציג צד קצת יותר אפל ונקמני אצל הבחורה האהובה שלנו. זו בדיוק האירועים שדוחפים גיבורים אל הצד האפל.

arrow-0509-04

הפרק היה עמוס בהתפוכות בטן ובדיוק כשחשבנו שהן נגמרות – עוד אחת נשארה בקנה. הפרק מסתיים עם אוליבר יורד אל המאורה ומוצא שם את לורל. לא ברור איך לורל חזרה לחיים והתיאוריות מתפוצצות. האופציה היחידה שעולה לי לראש היא דווקא מ"אגדות המחר", לפני מספר פרקים דמיאן דארק החליט לשנות את גורלו ולעזוב את קו הזמן שלו בעקבות איאוברד ת'ון (הריברס פלאש). האם יציאתו של דארק מקו הזמן אומרת שהוא לא היה שם כדי להרוג את לורל? והיא בעצם הייתה בחיים כל הזמן הזה? או שהנכון הוא דווקא מתיאוריות אחרות שאומרות שמדובר בלורל מיקום או קו זמן אחר.

איסטר אג – אוליבר מציין שפרומיתיאוס ביצע מהלך מיוחד מאוד. כזה שאוליבר למד מאישה ברוסיה. האם הוא מתכוון לטליה אל גול? שאמורה להגיע בעונה הנוכחית של החץ.

arrow-0509-05

הפרק מקבל ציון מושלם. הוא כתוב היטב, סיפק לא מעט טוויסטים שלא היה ניתן לראות, המשיך להציב את פרומיתיאוס כנבל שלא ראינו עדיין, משחק מעולה של סטיבן אמל וסיום שרק גורם לנו לרצות עוד.

ציון: 5
ratings-tv-5

2 thoughts on “ביקורת, "החץ" עונה 5 פרק 9/חצי עונה – מה שאנו משאירים מאחור”

  1. תיאוריה לא כל כך הגיונית כי במצב הזה כולם לא היו זוכרים את המוות של לורל, היא פשוט היתה ממשיכה להתקיים.

    1. ייתכן, אבל עוד לא ברור לנו מה קורה שם. ראינו את אוליבר רואה אותה בדיוק לשניה, הוא היה אכן מופתע, אבל אי אפשר לדעת למה. בכל מקרה, דארק יצא מקו הזמן לכן בטוח יש שם שינויים, ייתכן שגם פלאש פוינט אחראית לזה.

השאר תגובה