ביקורת, "סוכני ש.י.ל.ד.", עונה 4, פרק 8/חצי עונה – "חוקי דינמיקת השאול"

הייתכן? כך נפלו גיבורים? האם אנו שוב נמצאים בפני המתנה של חודשים עד המשך הסיפור? כן, לצערי התשובה היא, כן. רגע לפני ש"סוכני שילד" יוצאת לפגרת החורף שלה, כל הפחדים כולם מתממשים, אצל גיבורי הסדרה… ואצלי.

המשך הקריאה כולל ספוילרים לפרק:

המרדף אחר מורו מוביל את הצוות ללא מעט סיבוכים ותקלות. בעיקר בינם לבין עצמם. המתח עולה בין קולסון למייס בעניין המשימה הסודית של סימנס ותפקידם של דייזי ורובי בצוות. יתרה מכך, מייס מגלה את עצם קיומה הרובוטי של איידה. אני חייב להודות שסצנת התגלית שיעשעה מאוד: "דווקא מאוד נמשכתי אליה. רגע! אף אחד לא זוכר את אולטרון!?" (חכה חכה מייס, אנחנו כנראה הולכים לאכול המון קקה בקרוב). מה זה? רציתם עוד חשמל באוויר? אוקי, ניתן לכם אותו בצורת יחסי יו-יו ומאק מסיבה לא ברורה (ניתן לכם גם מיני סידרה על יו-יו בלי סיבה).

למרות שלל התסבוכות בצוות, החבורה מאתרת את מורו ואנשיו ומתכוננת לצאת לפעולת "הכה את הנבל". יש לנו כאן את כל המרכיבים הקלאסיים לסיכום עונה (או של פרק יציאה לפגרה)- הסודות נחשפים, הגיבורים מתאחדים, הקרבת קורבנות, ואיך לא, לרשע הגדול והנורא שיכול ליצור כל חומר בכל פינה בקוסמוס…יש פצצה מלוכלכת…אוח.

רובי תחילה יוצא סולו להתמודד עם דודו המרושע, אך לא צולח במשימה. כאשר צוות המוחות של החבורה מגלה שמורו מעביר את החומרים מהמימד האפל ולא יוצר אותם סתם ככה מהאוויר, קולסון מחליט להשתמש בידע הזה בכדי להפיל את מורו. אחרי לחיצת ידיים בין מייס לקולסון, כל החבורה מתפרצת למקום מחבואם של הרעים, כולל איידה ומייס שלובש שריון גנרי כדי שכולנו נתפעל ונחשוב שאשכרה הביאו לנו את "הפטריוט" מהקומיקס (סורי חברים, "אגדות המחר" של די סי כבר גנבו מראה מגוחך אחד בשביל סטיל).

HENRY SIMMONS, NATALIA CORDOVA-BUCKLEY

קולסון בסופו של דבר הוא זה שמצליח להוציא את מורו מריכוז למספיק זמן כדי שרובי יוכל לטפל בו בשיא כוחו. רובי לוכד את מורו בתא הפצצה ומשמיד אותו, תוך כדי שאיידה פותחת שער שמעביר את שניהם למיקום לא ידוע (כנראה לגיהינום החשוך ההוא שהריידר כל הזמן רוצה לברוח ממנו) אך לא לפני שהיא ממלאת את יעודה כ"מטרה בדמות אדם" וחוטפת כדור. כן, כנראה שנפרדנו לעת עתה מהדמות הגדולה שעשתה לנו את העונה. כן, כנראה שהעלילה הולכת לעבור שינוי משמעותי בחצייה השני.

אם לומר את האמת, הטעם שנשאר מפרק טרום הפגרה הוא טעם טיפה תפל. אקשן מיותר, אבזור מאולץ של חלק מהדמיות (אני מסתכל עליך מייס), וסגירת ארק סיפורי בקליף הנגר לדמותו של הגוסט ריידר, כאילו בונים רק על סדרת הסולו שלו שתצליח. הכל מרגיש טיפה מזלזל ועייף ואי אפשר באמת להאשים את "סוכני שילד". לא מעט אומרים שהסדרה מצתה את עצמה, כך שטוב שיש בפיתוח עוד כמה תחליפים באולפני מארוול.

CLARK GREGG

זוכרים שהשבוע נגמרה סדרה "המופת" של HBO "ווסטוורלד"? אז סיפור מצחיק, כנראה שזה בדיוק מה שנקבל בחצי השני של העונה הנוכחית….אלא עם איידה עושה מה שהיא עושה כדי למנוע פלישת חייזרים אה רגע…גם מזה נמאס לי.

ציון: 2
ratings-tv-2

5 thoughts on “ביקורת, "סוכני ש.י.ל.ד.", עונה 4, פרק 8/חצי עונה – "חוקי דינמיקת השאול"”

  1. כשקולסון רומז לדייזי שהוא היה מעדיף אותה בתור ראש שיל"ד ("חשבתי על פנים אחרות של אינהיומן לשילד"), דייזי מובכת ואומרת לו "כן ממש! אולי בגרסת הקומיקס!"

    בקומיקס, לאחר שניק פיורי ירד למחתרת (באירועי "הפלישה הסודית") דייזי ג'ונסון החליפה אותו בתור ראש שילד.

  2. אני ממש לא מסכים עם הביקורת.
    ראשית, אני מאוד נהנתי מהפרק. אבל זה עניין של טעם. אהבתי מאוד איך שהפעם הם גם חילקו את העונה לשני צידי פגרת החורף- החלק הראשון עסק בגוסט ריידר, והשני ב-LMD. מאוד אהבתי את העניין הזה.
    שנית, לגבי התלבושת של מייס, לא יודע מדוע נטפלת אליה. היא דווקא היתה לא רעה, והסמך שעל החזה בהחלט מזכיר את הסמל שלו מהקומיקס (נכון, זה סמל שילד. אבל למעשה גם הסמל שלו בקומיקס היה כך).
    לגבי יחסי יויו-מאק : כנראה שהתעפצת בפרקים קודמים. כמעט בכל פרק שהשתתפה הקולומביאנית, היה מתח בין השניים. אפילו בעונה הקודמת.
    ומה רע בעוד סדרת ספינאוף למלא את החסר בזמן הפגרה? תנו לי עוד מזה בבקשה!

    ולסיום.. ביקורת שלמה, בלי להתייחס לרפרנס האדיר לכך שקוויק החליפה את ניק פיורי בקומיקס? איך כתבת? "אוח!!!" .

      1. כשקולסון רומז לדייזי שהוא היה מעדיף אותה בתור ראש שיל"ד ("חשבתי על פנים אחרות של אינהיומן לשילד"), דייזי מובכת ואומרת לו "כן ממש! אולי בגרסת הקומיקס!"

        בקומיקס, לאחר שניק פיורי ירד למחתרת (באירועי "הפלישה הסודית") דייזי ג'ונסון החליפה אותו בתור ראש שילד.

השאר תגובה