ביקורת, "סופרגירל" עונה 2, פרק 7 – המקום החשוך ביותר

רגע לפני תחילת אירוע הקרוסאובר בין 4 סדרות ה-DC\CW, "סופרגירל" מגיעה אלינו בפרק שלא ממעיט בעלילות והתפתחויות (ורפרנסים ואיסטר אגס, אבל זה ברגיל), אבל… יותר דמויות משנה ופחות קארה.

המשך הקריאה כולל מספר ספוילרים לפרק:

אתחיל דווקא ממשהו שכביכול נראה הכי פחות חשוב – מערכת היחסים בין אלכס ומגי, היא הדבר הכי מקסים שקורה כרגע בסדרה (עם כל הכאב שבדבר). בשנים האחרונות רואים שה-CW נהיו מאוד Gay Friendly, משהו שקשה לדמיין בעשור הקודם עם "סמולוויל" ובעשור שלפניו עם "לויס וקלארק". אבל גם כשזה כבר כן קרה, זה תמיד היה עם דמויות מאוד משניות (המפקד של בארי אלן ב"פלאש" לדוגמא, שבאמת לא מעניין אף אחד ואני אף פעם לא בטוח אם הוא מת או חי).

אבל הפעם: סיפור יציאה מהארון, בקדמת המסך, עם אחת הדמויות הראשיות (אחותה של סופרגירל, לא פחות), שהתחיל בפרק הקודם באופן סוחט דמעות וממשיך בפרק הזה עם המון רגש. בקלות היה אפשר להפוך את זה לגימיק כדי להפוך את אלכס לרלוונטית (בואו נודה בזה, הרלוונטיות שלה תמיד הייתה בספק עולה ויורד), אבל הביצוע מושלם והסיפור אכן נוגע ללב. ההתעמתות של אלכס מול מגי על כך שהטעתה אותה לגבי רגשותיה הייתה לא פחות ממספקת.

supergirl-0207-01

בצד האחר של דמויות המשנה, אנו זוכים למיני סדרה חדשה בשם "הרפתקאותיהם המטורפות של ווין וג'יימס", שממשיכים עם מופע צמד הוויג'ילנטים שלהם. בזמן שווין הוא המוח מאחורי… הוואן. וג'יימס הוא באטמן… אה, סליחה החץ… אה, סתם מישהו בחליפה בלי כוחות שרוצה לעזור לאנשים, נו, התכוונתי ל"גארדיאן".

אני לא בטוח מה אני מרגיש לגבי עלילת המשנה הזו. מצד אחד – זה בטח יותר מעניין ממה ששניהם עשו בעונה הקודמת. מצד שני – לא בטוח שזה מספיק מעניין. מה שכן היה מעניין הפרק, בהקשר של ג'יימס הוא שהייתי בטוח שקארה הולכת לגלות שהוא הגארדיאן. אבל… הם הצליחו לעבוד עליי. אני עדיין לא חושב שהם יצליחו להסתיר את זה מקארה לעוד הרבה זמן, מצד שני, אני בהחלט יכול לטעות, ה-CW מפתיעים לפעמים.

supergirl-0207-02

העניין הזה הרבה יותר סיקרן אותי מעלילת ה"רשע השבועי" שמתקיימת בתוך תת-העלילה של ווין וג'יימס שפשוט חלפה לי מעל הראש. כמובן אם להוציא את הרפרנס המאוד עדין לבאטמן: "גם בן-הדוד שלי עבד פעם עם פורע חוק, בחור עם מלא גאדג'טים ושדים בארון". רק אל תזכירי את אמא שלו, קארה.

דמות משנה מספר 3 שקיבלה במה בפרק הזה הוא ג'ון ג'ונס, שעקב התדרדרות במצב הבריאותי שלו מגלה שהדם שקיבל בעירוי היה בעצם של בת-מאדים לבנה ובכך גילה את סודה של מייגן. דבר שחושף בפנינו שג'ון הוא גזען לא קטן. אבל כל זה מתגמד לעומת 2 בני מאדים בצבעים שונים נלחמים אחד מול השני באמצע הרחוב ומביישים את הצוות שאחראי על האפקטים הוויזואליים ב"פלאש".

supergirl-0207-06

בכל מקרה, כרגע מרחפת סכנה חדשה מעל ראשו של ג'ון כאשר הבין שהדם של מייגן הופך אותו לאט לאט לבן-מאדים לבן בעצמו! מצד אחד, מעניין לראות איך זה יתפתח, מצד שני, אני לשנייה לא מאמין שלא יהיה לסיפור הזה סוף טוב. אנחנו בכל זאת מדברים כאן על "סופרגירל".

ואם כבר בג'ון ג'ונס עסקינן, אז האדם שהוא גנב את פרצופו מתברר כחי. מסתבר לנו שהאנק האנשו האמיתי עדיין מהלך ונושם בזכות כל מיני… שדרוגים שנעשו לו במעבדות "קאדמוס". אם בעונה הראשונה של הסדרה הייתם מחפשים בגוגל את שמו של האנק האנשו, הייתם יודעים שהפרק של השבוע חשף את פרצופו האמיתי מהקומיקס (תרתי משמע) – האנק האנשו ביקום של די.סי הוא אכן דמות שנקראת "סייבורג-סופרמן". ואוי כמה שזה היה גרוע כשהוא אמר את שמו. משהו שם פשוט לא הסתדר. הוא כאילו ניסה להגיד "אני סייבורג-סופרמן" על משקל דומה של "אני באטמן" אני מניח. אבל משהו במשפט פשוט לא נשמע טוב כשאומרים אותו בקול רם.

בינתיים, עדיין במעבדות קאדמוס, קארה ומון-אל שבויים וקארה מתבקשת לרוקן את כוחותיה באופן זמני כדי שגברת-קאדמוס (AKA אמא של לקס ולינה) תוכל לגנוב את הדם שלה. את זאת עשתה קארה באמצעות כוח-על יחסית חדש של סופרמן שהתגלה רק בתחילת השנה שעברה! בחוברת הקומיקס של Superman, גליון #38. כוח-על שנקרא Solar Flare או בעברית: התלקחות סולארית. ההסבר בסופרגירל די תואם את מה שמוסבר בקומיקס: ראיית החום של הקריפטונים על כדור-הארץ היא בעצם תוצאה של פריקת האנרגיה הסולארית שהם שואבים מהשמש, אותה אנרגיה שטבועה בתאים שלהם ונותנת להם כוחות-על. חייב לומר… שיחד עם זאת, הביצוע הוויזואלי של כוח-העל ה-(אמור להיות)-אדיר הזה היה פשוט מאכזב. כמה שניות של ראיית חום שנראית רגילה לחלוטין וזהו.

העלילה בקאדמוס לא מסתיימת לפני שסופרמן סוף-סוף מופיע! לא, זה לא מי שאתם חושבים. התכוונתי לדין קיין. שבשבילי תמיד יהיה סופרמן. אביה המאמץ של קארה סוף-סוף מופיע מחדש לאחר 15 שנים בהן היה אסיר במעבדות קאדמוס ועוזר לה ולמון-אל לברוח. לא לפני שהוא אומר לה כמה הוא גאה בה על מי שהפכה (ממש טקס העברת הלפיד מסופרמן לסופרגירל, כמה ראוי, כמה מרגש באופן גיקי).

supergirl-0207-03

קארה חוזרת לחיק משפחתה וחבריה ומספרת לאלכס שראתה את אביה. ושוב חוזרת על שורת הטקסט שנאמרה בעונה הזו לפחות זיליארד פעם: "אל תדאגי, אלכס, אנחנו נמצא אותו". נראה שכולם אומרים את זה ואף אחד לא באמת עושה משהו לגבי זה. כן, אבא שלכן שבוי ואתן יודעות שהוא חי אבל בואו נצפה בסרט עם פופקורן וחברים בינתיים.

עלילת הפרק מסתיימת בכך שסייבורג-סופרמן משתמש בדמה של קארה כדי לפרוץ למבצר הבדידות של קאל-אל על-מנת לקבל מידע על משהו בשם "פרויקט מדוזה". אני חייב לציין שאין לי מושג על מה מדובר, אבל מחיפוש קל נראה שאין כ"כ קשר בין דמות ב-DC שנקראת מדוזה לבין הדמויות בשם הדומינייטורס, אותו גזע חייזרים שיהוו את הנבלים המרכזיים באירוע הקרוס-אובר שמתקרב אלינו בצעדי ענק.

supergirl-0207-04

הפרק הבא של סופרגירל, שאכן נקרא "מדוזה" פותח את ארבעת ימי (או יותר נכון לילות) הקרוסאובר, לכן, יש להניח שכל מה שקרה עד עכשיו בסדרה הוביל ויוביל לאירוע המדובר, אך קשה להצביע על מה בדיוק מבעוד מועד. כל אלו כמובן רק השערות, נצטרך פשוט לחכות ולראות.

לסיכום: הפרק ממשיך עם הקו שעדיין מאוד מזכיר כל עלילה באקס-מן ואת אירועי "מלחמת האזרחים" במארוול. הממשל, או העם, או קבוצה מסוימת של אנשים, מתחילים לפחד ולשנוא את השונים (דהיינו, אנשים עם כוחות על, או במקרה הזה – חייזרים). אין ספק שזהו נושא שעלה כמעט אצל כל דמות קומיקס זו או אחרת. ואכן, זה מייגע לפעמים להתעסק בזה שוב. אבל אין ספק שלא מדובר בבחירה לא חכמה. הנושא רלוונטי היום מאי פעם ואם להתחשב בהכל – עדיין מדובר בעונה שיותר טובה מקודמתה. אז נספוג את זה בינתיים.

ציון: 3
ratings-tv-3

 

2 thoughts on “ביקורת, "סופרגירל" עונה 2, פרק 7 – המקום החשוך ביותר”

  1. הפרק של סופרגירל לא יעסוק בדומינטורס באופן ישיר.. התרומה של הסדרה לקרוסאובר הוא בכך שהפלאש יגייס אותה לשורותיו במלחמה נגד הדומינטורס.. כנראה שרק הסצינה וחצי האחרונות של הפרק הבא יהיו באמת שייכים לקרוסאובר..

השאר תגובה