ביקורת, "סוכני ש.י.ל.ד.", עונה 4 פרק 6 – "השומרוני הטוב"

רגע לפני שהסדרה מתחילה בתסביך ההפסקות השנתי שלה (בחירות, חגים, פגרת תסריטאים וכו') במרוול דואגים לספק לנו בדיוק את הטעימה ל"עתיד לבוא" שאנו כה צמאים לה, בפרק המוקדש בעיקר לסיפורו האישי של רובי ולשינוי מהלך בסיפור הנלווה שלו בעלילה הכללית.

המשך הקריאה כולל ספוילרים לפרק:

המרדף אחר לוסי באוור מצמצם רווחים כאשר החבורה מצליחה לגלות את סודות הניסוי שערכו היא ובעלה יחד עם איליי מורוס, דודם של רובי וגייב. לאחר החטיפה של איליי בידי לוסי, גייב נאסף על ידי רובי ודייזי עקב חשש לחייו. כאן רובי מוצא את עצמו ללא מוצא מול אחיו המבולבל, שבהתחלה מתרגש ואפילו מתלהב מאחיו הסוכן החשאי. הצרות מתחילות כאשר המנהל מייס מחליט לערוך השתלטות עוינת על המשימה, ולקחת את דייזי ורובי למעצר. כמובן שקולסון לא רואה עין בעין עם מייס ומסתיר את "הנכסים" מתחת לבטן הזפיר.

עד מהרה רובי מוצא עצמו ללא מילוט ונאלץ לחשוף את סודו האמיתי בפני אחיו. אנו נזרקים לפלשבק קסום "בימים הטובים", בהם גייב הלך על שתי רגליים, ורובי לא היה מתלקח כל שני ורביעי. "הימים הטובים" הוא אפיון זמן נהדר, שכן כרונולוגית אירועי הפלשבק יכולים להתרחש קרוב לעלילה הנוכחית, מוקדם בהרבה ממנה או בעבר הרחוק. למה זה כל כך טוב? בגלל התוכן של הפלאשבק.

להבניית המתח הסיפור מתואר משתי נקודות מבט, של גייב ושל רובי. הסיפור מתחיל מנקודת מבט משותפת בה האחים מתחמקים עם רכבו של דוד איליי, כאשר כנופיית הלוקוס תוקפת אותם בברוטאליות וגורמת לתאונה קטלנית. גייב נלכד ברכב ורובי נזרק דרך השמשה לאחר שספג מטח יריות ישיר. תחילה גייב מעביר את הסיפור כאשר הוא רואה את אחיו מוטל חסר הכרה, ו"שומרני טוב", רוכב דרכים, מחלץ ומבצע בו החייאה. רובי מרחיב את הסיפור ומזעזע את אחיו כשהוא מספר לו שלא מדובר באובדן הכרה, אלא שרובי היה מת לחלוטין, והשומרני הטוב, ובכן…היה השטן בכבודו ובעצמו. ג'וני בלייז מופיע לפנינו ומעניק את כוחות הריידר לרובי! כאשר זה נשבע למגר בשם רוח הנקמה את הרוע מהעולם.

אתם בטח אומרים "יאיי קאמיאו של ניק קייג'!". אז נא להירגע, אומנם מדובר בריידר של ג'וני בלייז, המקורי והראשון, אך אני חושב שמדובר בהרבה מעבר לסתם הופעת אורח של דמות גדולה מהקומיקס. מדובר בהעברת לפיד ממשית. דמותו של בלייז כיכבה על המסך הגדול תחת אולפני סוני. לאחר חזרת המותג אל מרוול, נדרשה איזו שהיא עבודת עיבוד מחדש למותג. הבחירה ברובי רייס לייצוג דמותו הסינמטית החדשה של הריידר הייתה אומנם שינוי מרענן, שכן מדובר בגרסה דיי חדשה לדמות, אך נדרשו יתדות מהמקור. עם כל הטעימות הקטנות לגבי בלייז מהפרק הקודם, הקאמיאו המהיר והמדויק של הדמות השבוע, הצליח לספק העברה מוחלטת מהעיסוק בבלייז כריידר, והכרתו המוחלטת של רייס בתפקיד (גם אם בלייז עדיין יכול להתקיים ביקום הקולנועי על המסך הגדול).

CLARK GREGG, JASON O'MARA

מייס מוצא את דייזי רובי וגייב ומתעמת עם גוסט ריידר עצבני במיוחד, בדיוק כאשר מתגלה האמת אודות הניסוי של לוסי ואיליי. בעזרת רשמים של הסוכנת קרטר (עוד רפרנס מדליק) מצליח פיץ לפענח את מסתורי הדארקהולד. הספר מספק מידע מעמיק על "המימד האפל" (קישור ישיר לדוקטור סטריינג') והשימוש בדארק-פורס, אותו כוח מסתורי במרכז העלילה של העונה השנייה של "הסוכנת קרטר". שליטה בידע הטמון בספר הובילה את לוסי, איליי וחבריהם לשליטה ביצירת חומר קיים יש מאין. רובי מתפרץ למעבדה בה משוחזר הניסוי ומצליח להשמיד את לוסי, לא לפני שמתגלה האמת המפחידה- איליי הוא זה שחיבל בניסוי הראשון, במטרה להשיג את כל הכוח לעצמו. השחזור מתבצע, קולסון רובי ופיץ נעלמים, ואיליי מגיח מתוך המעבדה, עם יכולת חדשה ומאיימת.

ואז הגיעו הבחירות ואנו נאלצים לחכות לסוף נובמבר כדי לגלות מה לעזאזל קורה בהמשך. אז כן, הסקרנות הולכת להרוג. כל כך הרבה הפתעות, כל כך הרבה חיבורים למקורות, כל כך הרבה רפרנסים ליקום גדול יותר…וכל כך הרבה… נאדה, כלום, זיפ, מידע לגבי ההמשך. ככה בונים חומה! ככה בונים ציפייה!

ציון: 5
ratings-tv-5

2 thoughts on “ביקורת, "סוכני ש.י.ל.ד.", עונה 4 פרק 6 – "השומרוני הטוב"”

  1. העונה בינתיים ממש ירדה באיכות שלה לעומת האחרות. נקווה שמתישהו הם יצליחו להגיע לרמה של הסדרות של CW

השאר תגובה